• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Waimea, jag förstår att det har varit en annorlunda jul för er i år. Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle vara om det var min mamma. Jag hoppas att behandlingen gör stor nytta nu. Skönt att du kunde springa utan att ha ont. Jag tycker absolut att du ska satsa på New York marathon till nästa år, det är en fantastisk upplevelse! Kanske klokt som du säger att få utlopp för känslor genom att satsa på något sådant. Kram på dig!

• rövardotter73

Waimea: kram, kram, kram till dig och din mamma. Ang. NYM säger jag bara "go for it girl".

Jag fick en pannlampa i julklapp av min man som förmodligen tycker att mina nya vintertajts behöver luft,  jag har ju tidigare berättat om mina fyndskor, de dubbade. Kan avslöja att de står oanvändna än då jag lyckats skylla på kylan, snödjupet och mörkret...

Hm... vad ska jag nu skylla på. Funkar argumentet att jag köpt ett apdyrt halvårskort på gymmet och vill utnyttja det så mycket det går? Eller att om, utifall att, jag gör något ute så vill jag åka skidor (funkar iofs med vintertajts och pannlampa då med). Eller är det helt enkelt så att jag borde ut och lufsa lite snöjogg kanske???

Ikväll har jag varit på ett dubbelpass på gymmet, först bodypump och sedan spinning. Hur skönt som helst. Kände mig riktigt stark idag.

Ser fram emot onsdagens extrainsatta mellandagspass, trihatlon. 30 min core, 30 min styrke (tror jag att det var) och 30 min spinning. Allt som allt 2 timmar med värmning, stretch och byten. Ska bli kul.

Nu har också slalomsäsongen satt igång så de närmsta månaderna har jag ett antal mil på vägarna framför mig, ett antal tidiga mornar och en j-a massa minusgrader att strunta i.
    Dottern är taggad för säsongen och vi börjar med att åka till Vemdalen veckan efter nyår. Hoppas hinna åka lite längd då men även slalom eftersom lillkillen nu är stor nog att hänga på i backarna.

Nu är min tvätt klar, ska hänga den och sen sussa. Skönt med jullov så man kan sova länge i morrn. Kram go vänner.

• julmusten

God fortsattning alla!!

Waimea, jobbigt med din mamma, men skont att ni fick fira julen ihop. Jag tror att det ar jattebra att ha ett mal som NYC Marathon i ar for dig. Jag tror det ar bra for din mamma ocksa. Alltsa, jag tror inte att hon mar fysiskt battre av att du springer, men jag tror att det ar bra att hon ser att du fortsatter leva. Det finns forresten manga valgorenhetsforeningar som springer i maratonet for organisationer som jobbar med cancer pa ett eller annat satt. Jag vet inte hur latt det ar for icke-amerikaner att ga med i ett av dem, men jag kan kolla upp lite om du vill. Pa mitt forra jobb fanns bl.a. Fred's Team och jag ar helt overtygad om att ACS, (American Cancer Society har en massa olika saker med).

Anywho... har hander inte mycket. Min son har varit riktigt forkyld fram tills typ igar, och pa natten mellan julafton och juldagen sa borjade dottern krakas (basta tajmingen ever, not!!) och nu sa mar jag lite halvkymigt. Jag kraks inte, men har inte atit pa tre dagar. Jag har borjat lite smatt med en halv bagel just nu och far se hur magen tar det. Sa klart borjar min man jobba i morgon igen och tjejen har ingen skola fram till 18:e januari sa nu blir det bara springa av pa min mans lediga dagar!! Fast vi har i och for sig haft typ en meter sno pa en dag har nu, sa det gar nog inte att springa anda. Eller gar gor det val, men jag kanner inte for det i san sno. Mina skor ar for tunna och har inte broddar sa jag skulle nog bara slira ivag. Nu sa haller vi tummarna att ingen annan blir magsjuk for det vet jag inte om jag orkar, man blir ju verkligen helt inlast!!

Saaa 2011, here I come. For det blir nog inte nan runda forran dess, men faaan vad jag skall springa nasta ar alltsa!!

• Kulta17

Tog mig ivkragen och stack ut och sprang lite idag, med betoning på lite! Det bleb 3,5 km bara. Men det var moddigt och rätt jobbigt för benen att springa. Men sååå skönt!

Har nu sprungit 150 km registrerade km på jogg.se. Har sprungit mer under året (dock började jag inte registerera förrän i juni och har inte heller kommit ihåg att regga alla gånger) men tyckte att 150 var en bra och jämn summa att avsluta med Får väl ha som mål att slå det inför halvmare träningen!

Fler som är med på jogg.se?

• Göteborgstjej

Är NÖJD med mig själv - varit på gymet och sprungit 1 mil på löpbandet. Hade aldrig gått om det inte varit ett schysst tvprogram på tvn...

Kulta17 skrev 2010-12-28 16:39:26 följande:
    Tog mig ivkragen och stack ut och sprang lite idag, med betoning på lite! Det bleb 3,5 km bara. Men det var moddigt och rätt jobbigt för benen att springa. Men sååå skönt!

Har nu sprungit 150 km registrerade km på jogg.se. Har sprungit mer under året (dock började jag inte registerera förrän i juni och har inte heller kommit ihåg att regga alla gånger) men tyckte att 150 var en bra och jämn summa att avsluta med Får väl ha som mål att slå det inför halvmare träningen!

Fler som är med på jogg.se?
    Är impad av att du springer ute - här är det is, is, is och is... Ingen packad snö liksom. Det kom regn en förmiddag för ett par veckor sen, då bildades det  tjock is överallt...
  • isold2003

Kulta, jag reggar all min träning på jogg.se, jag har inga hemligheter där så du får gärna kika förbi, heter Kerstin R där. Vad skönt att du kom ut och sprang idag. Man ska inte bry sig om hur långt det blir, bara man kommer ut är det bra!

• Kulta17
    Göteborgstjej skrev 2010-12-28 17:09:15 följande:
    Är NÖJD med mig själv - varit på gymet och sprungit 1 mil på löpbandet. Hade aldrig gått om det inte varit ett schysst tvprogram på tvn...Är impad av att du springer ute - här är det is, is, is och is... Ingen packad snö liksom. Det kom regn en förmiddag för ett par veckor sen, då bildades det  tjock is överallt...
    Trist! Nu funkar det här i Malmö, men bara för det är moddigt. När det är snöigt (packat) är det svårt att springa tycker jag.

1 mil på löpbandet är inte att leka med bra jobbat! Lite mer än mina 3,5...
  • anwis

Shit, det är så kallt ute!! Jag får sådan sa**ns hosta efter en löprunda. Hur gör ni i denna kyla? (löpband är uteslutet)
    Jag tar gärna på mig kläder efter väder och broddar men lungorna instämmer inte alls!

• isold2003

Jag läste artikeln och det stämmer säkert för många men jag tror att jag har någon sorts omvänd årsrytm för min stora svacka är sensommar och tidig höst, nu när det är snö och kallt tycker jag bara det är härligt ute Jag inser att jag har tur för jag har inga problem med kylan, varken värmemässigt eller med andningen. Det blev en 8 km runda till jobbet idag igen

Svar på tråden Löpartråden 13