Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Isold: Å, så synd. Jag kommer nog till Västerås på kvällen den 6:e, sitter i möte den 7:e och sen hem. Typiskt. Gick presentationen bra?
Göteborgstjej: Body combat är riktigt roligt, har jag hört.. Finns så mkt rolig gruppträning nu.
Nu börjar jag ändå se ett slut på rehabperioden, jag är riktigt sugen på att lägga upp ett träningsprogram inför vintern/våren. Älskar att springa ute den här årstiden, kyla och halka till trots. Mina skor börjar se en aning trötta ut, men de får vara med mig i vinter också.
Igår 1,5 timme snölöpning, idag 1,5 timme längdskidor och två timmar snöskottning. Vi drunknar snart i snö för ännu mer är på gång
.
Kattstugan: Ja, det är rejält med snö nu..
Har kört spinning, crosstrainer, långpromenad, rehabprogram och diverse. Börjar kännas som om vaderna är fräschare nu än på länge. Får se om jag törs smyga igång med löpningen nästa vecka,sugen på lite snöpulsning.
Fick vadmassage i veckan och fy för den lede så ont det gör. Det finns inget som är behagligt eller förlåtande i det, speciellt inte med den massör jag går till, men det gör gott efteråt.
Jag har drabbats av väldigt ont i halsen och känner att jag ska vila denna vecka och hoppas komma igen nästa vecka.
Summerade min träning under nov och landade på 14 mil och det är jag jätte nöjd med. Dec kommer inte bli lika bra helst inte med den här "öppningen" men det är bara att kämpa på när halsen är frisk
Halloj. Här sitter jag och är frustrerad. Har inte tränat på en hel vecka. Var ju på spinning i fredags och efter det hade jag inte tid i helgen och fick lite småont i halsen på söndagkvällen. Sen blev jag lite småhes under måndagen och på tisdagen hade jag tappat rösten helt och hållet. Fick inte fram ett ljud men hade inget ont i halsen. Gick och jobbade eftersom jag inte kände mig sjuk men att vara stum när man är lärare medför vissa begränsningar... På onsdagen kunde jag prata hjälpligt och på torsdagen var jag superhes igen. Idag har det övergått till snuva och jag är jättetjock i näsan. Ledig helg och kanonfina längdspår och dessutom ett nyinköpt halvårskort på gymet gör mig inte bara lite frustrerad.
Vill, vill, vill bli frisk NU!
Jag ar ocksa out of comission har. Jag ar inte jatteforkyld, men jag kanner att jag inte borde springa med det har i kroppen, sa da far jag val ta det lugnt i stallet.
Det ar skittrakigt. Min stora tjej gar ju bara i skolan i 3 timmar, man hinner verkligen inte gora nagonting pa den stunden, och dessutom sa behover lillfisen sova da, sa jag sitter mest hemma och forsoker vara tyst.
Dessutom ar hostterminen snart slut for henne, och sa har hon jullov pa en manad. Wihoo sa latt det kommer vara att komma ut da! Oh well, det ordnar sig, jag far val springa nar min man kommer hem fran jobbet.
Oj, länge sedan jag skrev nu.
Har varit dåligt med löpningen. Har dock blivit annan träning i stället. Mkt spinning och nu har ju skidsäsongen börjat. Åkte mitt första skidpass för säsongen igår och behöver nu få massor av mil i kroppen innan Öppet Spår går av stapeln.
Vi har också en massa härlig snö
Har sprungit ett par morgonpass och ett långpass med klubben den här veckan och idag blev det tävling. Klubben har gått med i Vinterserien som ärmfem deltävlingar utspridda över Västmanland och vi ska ordna nästa deltävling så vi var i Kungsör och rekade idag. Själva tävlingen är verkligen kortdistans, 3.5 km för damer, så vi passade på att springa på lite nya marker och värmde upp i 16 km först
Tävlingen gick bra, gick i mål först på min sträcka. Krya på er alla sjuklingar!
Värma upp 16 km !!!