• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej
    Waimea skrev 2010-12-14 21:24:30 följande:
    Jävlar, jävlar , jävlar..

Rövardotter: Jag tar dig på orden, kommer att skriva av mig här..
    Far upp till Dalarna i morgon, mamma har fått nya besked idag. Med all sannolikhet malign tumör med metastaser i lymfkörtlar och binjure. Världen rasar samman.
    Usch... Tråkigt... Håller tummarna för positiva besked! Kram på dig!
  • Göteborgstjej

Har ont i halsen IGEN och feber, ska till läkaren i eftermiddag. Byebye träning/löpning...

• Kattstugan

Waimea: stor stor kram till dig! Verkligen ledsen att ni fått så dåliga besked. Usch usch.

Krya på dig göteborgstjejen!

För min del har det blivit mer skidåkning än löpning på sistone. Dels för att jag gillar att åka skidor och vill passa på, dels är det bra för mitt knä som fortfarande krånglar lite att inte springa så mycket. I helgen var jag på läger med en hel busslast skidåkare från klubben. Väldigt trevligt på alla sätt.

• Göteborgstjej
    Kattstugan skrev 2010-12-15 09:50:14 följande:
    Waimea: stor stor kram till dig! Verkligen ledsen att ni fått så dåliga besked. Usch usch.

Krya på dig göteborgstjejen!

För min del har det blivit mer skidåkning än löpning på sistone. Dels för att jag gillar att åka skidor och vill passa på, dels är det bra för mitt knä som fortfarande krånglar lite att inte springa så mycket. I helgen var jag på läger med en hel busslast skidåkare från klubben. Väldigt trevligt på alla sätt.
    skidor är roligt! Mina skidor gick dock sönder förra vintern, så man borde ju köpa nya, men det tar emot eftersom man ändå åker så sällan...
  • rövardotter73

Har varit och tränat idag för första gången på två och en halv vecka. Det blev ett spinningpass följt av 20 min på löpbandet. Alltså, det är ju grymt tråkigt men jag har en förhoppning om att det hjälper med 20 min då och då för att det ändå ska kännas lättare i vår när man kan börja springa ute igen.
    Spinning däremot är skoj och annan gruppträning med.

I morgon har vi personalfest så jag ska inte hem mellan jobb och fest. Har faktiskt slängt ner mina nya artic i väskan så håll tummarna för att det blir en liten sväng utomhus för mig i morgon. Enda chansen att jag ska ta mig ut är att jag gör det när det är ljust och det är det nästan aldrig när jag kommer hem.

• rövardotter73

Hm, ingen jogging här. Det vräksnöar ute och jag tycker inte pulsning är skoj så jag sitter inne och surfar istället.

• Kulta17

Waimea: Nej! Vad trist! Hoppas på det bästa. Ge inte upp än, man vet aldrig.

Snö och blåst här + ont i skuldran = ingen jogg

• m o e

Waimea: Stor kram till dig! Fy, vad jobbigt ni har det nu. Håller tummarna för din mamma och alla er runt omkring henne.

Isold: jag ska läsa på lite mer. Har förstått att de kan vara lite tungandade och det är ju ingen hit när man har luftrörsbesvär från början. Men kanske hellre pest än kolera?! Just nu är det ju inte så kallt ute, men däremot blåser det ju is!

Jag mår bättre nu och var faktiskt på ett Afropass igår. Det var en nära döden-upplevelse, men jag blev inte avskräckt. :)

• julmusten

Vi har fatt var forsta sno harborta med, den kom med sonens typ fjarde forkylning pa raken, (som nu later sa labbig att vi skall forsoka komma ivag till lakaren idag), sa vi sover aterigen inte, (igar vaknade vi for dagen 4:30, och inatt somnade han ordentligt runt 2:30, det var en laaaaaang dag igar), och han ar val inte direkt i tip top form att ligga i vagnen medans jag joggar. SA, trots att jag kan springa sa har det inte blivit nat. Min man ar nog ledig tis-ons sa da kanske jag kan komma ut nat da?? Han kommer hem for sent for att kunna ga och springa innan det morknar och jag vill mest sova da anda.

Na, nu skall vi se om vi kan pussla ihop oss nagot har. Maste ut och hamta mobilen som ligger i bilen och se om vi kan fa en lakartid till lillfisen. Om han har nagot som han kan fa medicin mot skulle det vara underbart vid det har laget, jag ar sa trott pa host och snor och inget sovande...

• Kulta17

Fick en super massage igår med massor av trigger tryck. Ha super träningsvärk idag men smärtan har lättat lite i alla fall

Svar på tråden Löpartråden 13