• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Kanske ska tillägga också att vi varken har modd eller halt, bara superfin hårdpackad snö att springa på och det underlättar såklart!

• Waimea

Kulta: Jag är också på jogg.se, heter Pia Johansson.

Isold: Jag är precis som du, har inga problem med att springa i kyla och gillar verkligen hårdpackad snö som underlag.

I förrgår körde jag en cykel/bp-kombination, så idag har jag träningsvärk i armarna. Vilken klenis jag är..

Igår tog jag en stavgångspromenad och rastade samtidigt grannens vovvar. Tog mig ut på min 'stora runda', 5 km kuperat - första 2,5 km fint plogade, sista 2,5 var delvis snöpulsning i knähög snö, jesus vad det drev upp pulsen. Jag flåsade som en blåsbälg på toppen, och då gick jag 'bara'. Ren njutning! Och vackert med, snötyngda träd och en rosafärgad skymningshimmel. Hundarna syntes knappt i snön men verkade trivas ypperligt.

Nu är mamma igång med cellgifterna och verkar må bra av att ha en behandlingsplan, så jag börjar långsamt slappna av. Lillfia lyckades få vattkoppor mitt under julen och hon var prickig överallt, särskilt i snippan och rumpan, så hon for riktigt illa och sov i tiominutersintervaller när det var som värst, så på toppen av allt annat har jag dragits med en rejäl sömnbrist. Nu verkar jag vara på väg tillbaka i alla fall..

Ikväll ska jag rida lektion, har anmält mig till en tvådagars kvällskurs, dressyr idag och hoppning i morgon. Ska bli jättekul, det är ett halvår sedan jag red ordentligt. Kommer såklart bli lite sugen på att börja rida lektion igen, får se om jag lyckas hålla tassarna borta..

Vill hursomhelst igång ordentligt med löpningen igen, tycker att icke-löpningen sätter sig på magen.. Eller är det alla chokladpraliner?!

• julmusten

Magsjuka ar ratt sa bra nar man inte springer for vikten i alla fall!! Det kan ju jag konstatera har!! Men den lar ju ga upp sa fort jag far ata som jag brukar, (annu gar det lite trogt).

Mina foraldrar kommer forhoppningsvis snart sa jag tror att jag skall testa att ga snow shoeing med de och barnen nar de kommer. Alternativt hyra lite langdskidor och ta med dem pa en runda.  Sa lange snon haller sig kvar, men det tro jag att den kommer gora i i alla fall en vecka. Igar var jag ute med dottern, (vi hade verkligen cabin fever, har inte varit ute sen julafton typ), och vi gravde en snogrotta och gjorde en snolykta. Amerikanarna hade aldrig sett snolyktor forr och var helt begajstrade!! Det var kul att hora dem kommentera och tjejen var sa stolt trots att hon inte gjorde mycket alls pa den!!

Det dar med icke somn kanner jag igen. Jag vet inte vad det ar med min son nu. Han verkar inte fa tander just nu, och han ar inte mer forkyld an han har varit innan och anda sa vaknar han nastan en gang i timman hela natterna nu. Jag ar heeelt slut. Bade han och dottern klattrade ur spjalsangen vid 15 manaders alder, men vi lyckades halla dottern pa plats i ett tag till genom att bara ga in till henne och vara brevid spjalisen. Det var inte tillrackligt for sonen sa han har fatt en vanlig sang, men han gar ju bara upp ur den precis heeeela tiden. Jag vet att det blir battre, men gud sa drygt det ar att aldrig riktigt fa somna om ordentligt.

• rövardotter73

NU är  mina Asics artic invigda. 4 km på hårt packad snö. Även vintertajtsen fick lite luft. Pannlampan fick dock vänta. Det kändes helt ok men tiden blev usel. Kanske dum dag att springa på då jag var på "Powerchallenge" igår, ett grymt jobbigt pass där jag lyfte tyngre vikter än jag någonsin gjort vilket känns både här och där idag, och ikväll ska jag på ett "trihatlon" pass, core, styrka och spinning, sammanlagt två timmar. I morrn ska jag nog vila

Nåväl, var bara tvungen att skriva här att jag varit duktig

Lycka till alla ni andra också!

• julmusten

Ha, jag ar sa van vid att man kan gilla saker pa facebook, men jag gillar rovardotters inlagg i alla fall!!

• rövardotter73

Julmusten; ja och facebook är ju egentligen forumet där man berättar hur duktig man är så det här kanske blev helt fel
    Tack för gillandet i alla fall.

• julmusten

Men ar inte det jobbigt med folk som maste skriva hur mycket de springer pa FB hela tiden?? Eller na, scratch that, om det ar nagon som ar konsekvent och jamt gor det, sa fine, men de jag kanner som skriver det ar mest bara som en annan. Lite lagom forslappad och inte alls snabb!! Varfor vill man att alla ens vanner skall se hur man springer da???

Fast jag maste saga att det var ratt sa praktiskt att ha FB nar jag skulle kopa jogging vagn. Da fick jag ju skriva var och hur jag springer, men det ar enda gangen!!

• Kulta17

Jul,usten: Vår dottre hade också en period då hon vaknade 1 gångi timmen, det var t om så att det en period runt när hon va ett som det var en gång i halvtimmen! Blä för den tiden. Nu sover hon oftast hela natten eller kommer in till oss om det behövs (fyller snart 4).

Waimea: Ska leta upp dig

Jag kan peppa mig själv genom att på FB skriva att jag ska springa - sedan måste jag ju göra det

Rövardotter: Klart du ska skryta. Det gör vi svenskar allt frö lite

Här i Maömö är det - 4 - 5 grader så det är inte jobbigt för halsen att springa, kallare så blir det inget för mig.

• Kulta17

Waimea: Tror jag hittade dig på jogg.se. Hade missat att du bor i Växjö. Mannen är därifrån (var hon svärmor i söndags) och är själv född där

Svar på tråden Löpartråden 13