• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • julmusten

Folk som bara sager att de springer en runda stor jag mig inte pa, jag stor mig pa de, (eller i mitt fall den), som skriver hur langt de sprungit hela tiden. For hon jag har i atanke ar absolut inte nan superatlet och hon pratar som att det ar det enda hon gor typ. Men oh well, hon har inte kunnat springa pa hela hosten da hon och hennes man jobbar om varandra sa att de skall slippa ha deras barn pa dagis, (det kostar lite mycket har), a jag har lsuppit uppdateringarna under hosten i alla fall!!

Kulta ja, att vakna mer an en gang i timman har vi ocksa gjort!! Bada barnen i nagra manader i taget innan de blev ett. Det ar mycket pga det som jag overlever nu, for jag vet ju att det blir battre. Min stora ar 4 och hon sover hela natter nu, eller hon kan komma in och sova hos oss ibland, men det gor inget. Sa lange alla sover, sa ar jag nojd! Lillkillen vill bara ha en himla massa valling natterna igenom. Det stor mig. Dels for att han inte ater sa bra under dagen, och dels for att det ar skitmeckigt att ga upp och gora flaskor hela tiden. Kanske att jag kan jobba pa det om mina foraldrar kommer. Jag maste fa chansen att ta igen stulen somn pa dagen om jag skall kunna vara vaken pa natterna.

• rövardotter73

Späder på mitt skryt genom att tala om att passet var döjobbigt och jag är HELT SLUT nu!

• m o e

Jag sällar mig till skrytkören och berättar att jag har tränat så himla bra de senaste två veckorna, sen jag blev frisk. Igår körde jag Step intervall och idag en Afroklass. Tyvärr ingen löpning då jag fortfarande har problem med astman efter förkylningarna. Jag har jättesvårt att växla mellan inne- och uteluft. Men imorn tänkte jag försöka jogga lite eller åka skidor. Så länge jag är ute en stund innan jag börjar träna och vänjer luftrören och så lär jag ta det lugnt.

• Göteborgstjej
    rövardotter73 skrev 2010-12-29 21:58:26 följande:
    Späder på mitt skryt genom att tala om att passet var döjobbigt och jag är HELT SLUT nu!
    Jag förstår det! Fast det lät kul!
    Det jobbigaste jag gjort i träningsväg var Armytraining - då var jag helt slut!
  • Kulta17
    julmusten skrev 2010-12-29 20:14:47 följande:
    Kulta ja, att vakna mer an en gang i timman har vi ocksa gjort!! Bada barnen i nagra manader i taget innan de blev ett. Det ar mycket pga det som jag overlever nu, for jag vet ju att det blir battre. Min stora ar 4 och hon sover hela natter nu, eller hon kan komma in och sova hos oss ibland, men det gor inget. Sa lange alla sover, sa ar jag nojd! Lillkillen vill bara ha en himla massa valling natterna igenom. Det stor mig. Dels for att han inte ater sa bra under dagen, och dels for att det ar skitmeckigt att ga upp och gora flaskor hela tiden. Kanske att jag kan jobba pa det om mina foraldrar kommer. Jag maste fa chansen att ta igen stulen somn pa dagen om jag skall kunna vara vaken pa natterna.
    Kanske är det så att han äter sämre på dagen då han äter på natten? Ni får fundera ut en plan och sedan bara inte ge er. Vi har inte haft det prblemet då vår dotter inte fick något nattetid efter jag slutat amma (slutade efter 4,5 månad då jag fick ont i kroppen av det) och hon fick ersättning. Men ett tips kan vara att ge honom välling i sömnen då ni går och lägger er och har ni tur blir det sedan bara en gång per natt i början eller ingen. Har vänner som gjort det. Nu äter han bara välling på kvällen innan han lägger sig. Vanesak som måste bort. Vår dotter äter inte välling alls längre (slutade för rätt länge sedan) - skönt och slippa mecka med det tycker jag!
  • Waimea
    Kulta17 skrev 2010-12-29 18:33:23 följande:
    Waimea: Tror jag hittade dig på jogg.se. Hade missat att du bor i Växjö. Mannen är därifrån (var hon svärmor i söndags) och är själv född där
    Så  bra! Skicka ett meddelande till mig så att jag kan hitta dig också.. Jag är född i Dalarna så jag är ingen inföding på något sätt, men min man är..

Rövardotter: Najs! Man SKA skryta här, det är då andra blir som mest inspirerade. Jag vet inte hur många 'näe, jag ska inte träna ikväll'-kvällar som ändå har blivit träning efter att ha varit in och kikat i den här tråden.

Julmust: Låter som om du har det rätt körigt, det är härligt att du ändå sprider så positiva vibbar här i tråden..
  • Kulta17
    Waimea skrev 2010-12-30 10:44:22 följande:
    Så  bra! Skicka ett meddelande till mig så att jag kan hitta dig också.. Jag är född i Dalarna så jag är ingen inföding på något sätt, men min man är..
    Det har jag redan. Du får se om du fått det. Heter Ewa men har ovanligt efternamn så jag skriver inte det här om det är OK. Hur gammal är din man? Min är född -70 med en syster som är född -68. Själv bodde jag bara 2 år i Hovmantorp innan det blev Skåne igen för mina föräldrar.
  • Göteborgstjej

Är lite sur.... Hade bokat in mig på body combat 1830, men passet är inställt... Får väl motivera mig på något vis att ta mig till löpbandet istället - men var ju inställd på combat ju...

• m o e

Jag finns också på jogg.se om någon vill lägga till mig. Men jag är inte så aktiv där, förutom att lägga in träningen egentligen.

Idag har jag gjort springa på snö-premiär! Det blev en lååångsam runda (ca 5,5 km) och det var jättehärligt. Första km hade jag rejält ont i halsen av kylan, men sen gick det bra. Fick bara ett hostanfall, men det gav sig och jag kunde jogga vidare. Det började snöa medan jag var ute och på slutet var det rejält snöfall, men det höjde nästan bara upplevelsen. Tjohoo, vad glad jag är och jag undrar såklart varför jag inte provat detta tidigare? Så, nu är jag välförtjänt av lite träningspaus i två dagar när jag tränat tre dagar i rad. Nu far vi ner till vänner i Småland för att fira nyår.

waimea: Skönt att höra att det känns lite lättare nu för er och mamma! Att ni hinner tänka på annat emellan.

Ha en fin nyårsafton alla!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • anwis

I morgon planerar jag en låååång runda med jycken. Hon är extremt raketrädd, så planen är att trötta ut henne. Frågan är vem av oss som blir mest trött av en långrunda... Obestämd Får hitta på lite mental aktivering längs rundan också.
    Nu är det på gränsen till blidvärder här. Jag gillar kyla, men mina lungor gör det inte. Så "löp"mässigt är det ju bra.

waimea: jag är ny här, men jag har förstått att du och din familj har det jobbigt nu. Hoppas allt löser sig för er!!

Svar på tråden Löpartråden 13