Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Förresten.
Jag vill springa Tjejmilen i NY 2012, ev med Springtime travel. Nån som har rest med dem? Nån som vill hänga med??!
Fick ditt meddelande, men såg ej att du lagt till mig, ska kolla igen
Åh NY Marathon. Hade gärna, men måste klara en halvmara först! Grannen reste och sprang med dom. Fungerade bra. Är det inte de som "Hela Sverige springer" programmet åkte med?
Moe, jag är övertygad om att Västerås halvmara kommer att arrangeras i år igen, det brukar vara i augusti. Det kommer att bli två millopp arrangerade av VLK, ett samma som förra året, på Rönnby, och ett i samarbete med Lidingöloppet, sannolikt på Björnö mitt på våren. Om du är sugen på att få en anledning att ta dig ut nu i januari så blir det ett kortdistanslopp på Björnön nu 15 jan också! Jag har inte hittat dig på jogg än, någon ledtråd? Kulta, jag heter Kerstin R på jogg. Hur hittar jag dig? Igår vilade jag hela dagen, hela familjen var trötta och sega
Idag blev det ett tremilspass med klubbkompisarna, jätteskönt!
Moe: Jag ser dig inte som joggkompis, men har skickat dig ett meddelande så jag lägger till rätt person.
Isold, hittade dig. Jag skickar dig ett meddelande med mitt namn - ovanligt, vill inte skriva ut hela här.
Kulta: Det är milen, inte maran. ![]()
isold: Jag vet att de senaste två åren har halvmaran varit dagen innan Tjejmilen, vilket har gjort att jag bangat. Det är lite synd, för det står på Västerås halvmaras hemsida att de försöker lägga det så att det inte ska kollidera med andra stora lopp. Lite trist, men det är säkert en man som planerar det där... hehe. ![]()
Moe, nä det är faktiskt en kvinna som ordnar det mesta med Västerås halvmara
Äntligen! Var ute en lite längre runda igår kväll, det blev 11 km lite hit och dit i byn där jag bor. Gick långsamt och har nog aldrig haft så låg högstapuls på någon av mina löprundor, men det var skönt.
Isold: Är det du som knåpar med halvmaran, månne?
Moe: Hur hittar jag dig på jogg.se, Pia Johansson heter jag i alla fall..
Mamma fortfarande pigg, om än med smärtor. Ibland undrar jag om hon förstått vidden av sin sjukdom, hon har ont i bröstet och tror inte riktigt på mig när jag säger till henne att det förmodligen är lymfkörtlarna som smärtar. Då svarar hon att 'de får ta och undersöka mitt hjärta ordentligt när det här är över', men hon har kollat upp sitt hjärta så många gånger och får alltid svaret att det inte är några som helst problem med hennes hjärta.. Men fan vet, vi trodde ju inte precis att hon hade lungcancer heller. Hur som helst, det har varit ett par lugna dagar och det är skönt. Jag mår väldigt bra av att springa, så det är skönt att vara på gång igen.
Egentligen skulle jag väl ha hållt mig till andra motionsformer en månad till, men jag vill inte vänta så länge. Jag kör igång lite försiktigt nu, siktar på 2-3 mil i veckan i sakta mak så lägger jag in fartträning framåt februari. Om jag vilar 2 dagar mellan varje löppass och kompletterar med annan kondition så tror jag att vaderna håller.
Anwis: Hur klarade hunden smällarna? Vi var hos grannen som har två hundar, vi körde störningsmusik och tuggben.. Tack för omtanken!