• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Carisma95
    Moe:
    Ja, det är väl en himla tur att belöningen är stor!
    Jag höll på att längta ihjäl mig efter tuff träning, när jag var gravid och strax efter förlossningen. Men så startade jag så fort jag kunde också. Sonen är "bara" 4,5 månad nu och jag har tränat i ca 2,5 månad redan...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • hannamiller

Tack alla..

Just nu springer jag 3,74 km på 30 min.. Men ökar farten så got det går..
    Men ack idag blir det ingen träning. De regnar väldigt mycke här.. :(
    Men hann med en promenad på ca 3 km på morgonen. efter jag hade lämnat pojkarna..
    Men får se imorgon..

• Carisma95
    hannamiller skrev 2011-06-15 13:24:48 följande:

Tack alla..

Just nu springer jag 3,74 km på 30 min.. Men ökar farten så got det går..
    Men ack idag blir det ingen träning. De regnar väldigt mycke här.. :(
    Men hann med en promenad på ca 3 km på morgonen. efter jag hade lämnat pojkarna..
    Men får se imorgon..

Det är individuellt och en smaksak, men jag tycker faktiskt om att springa i regn. Det kyler ner och gör att jag orkar lite längre!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Vilda Tiger

hannamiller
    Välkommen! Jag joggar varken långt eller fort jag heller. Idad tog jag 3.3 km på 22 minuter. Men hey, alla är vi olika! Huvudsaker är att man kommer ut.

Moe
    Jag är helt med dig! Förra veckan var jag bara ute 2 km, sista rundan, för jag ORKADE inte (mentalt) fortsätta. Idag tog jag 3.3 km jogging och sedan fyllde jag på med powerwalk upp till 5.6 km. Jag bryr mig inte om tider nu utan bara att jag ska vara ute, och helst över en halvtimma. Tack för stödet!

• HemmaHosSofi

Här var det vilodag igår, hade sådan förbaskad träningsvärk i baksida lår efter alla utfallen häromdagen Lite känningar idag också men tänkte ta en kortare runda, och möjligen lite lugnare beroende på hur det känns.

Ang skor så har jag bara ett par löparskor, men ett par walkingskor när jag tar en pw istället. Dom är "vattenskor" och grymt svala och sköna på sommaren med en nätad ovansida.

Vilda Tiger: Så brukar jag också göra om det sätter stopp, fortsätta att gå i rask takt istället. Som du säger så är ju det viktigaste att man är ute och håller igång

Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • bellaaan
    m o e skrev 2011-06-15 13:01:55 följande:
    hannamiller: Välkommen till tråden!

Vilda Tiger: Har du hunnit ut ännu? Det som brukar hjälpa mig när jag hamnar i en svacka är att sänka kraven och bestämma mig för en dag då jag ska ta mig ut. Kanske ta en kortare runda, bara för att få det gjort. Du har ju tränat på så bra den senaste tiden, så det ska nog inte vara några bekymmer att komma igång igen.

Jag tog en lugn runda igår på 5 km. Hade egentligen tänkt springa 8, men kortade av då jag inte alls var i form utan trött som en mört och hade sovit en stund hemma innan middagen. Gillar _inte_ hur kroppen segar sig pga graviditeten. Tycker inte alls om att vara gravid egentligen, men jag gillar ju det som kommer i slutändan...

isold: Vad var det för jippo i skogen igår? En massa folk ute som sprang eller höll koll i spåret och vattenmuggar vid tunneln till Rocklunda. Jag antar att det var därför du var ute och mätte banan häromdagen.
    Vilken vecka är du i?
  • Göteborgstjej

Pratade med naprapaten idag igen. Han var ganska säker på att han inte kunde hjälpa mig mer, och inte har det ju blivit bättre sen jag träffade honom... Inflammationen sitter för djupt.. Lite rehabövningar har jag ju fått med mig i allafall.. Känns lite bättre idag dock - men att träna känns låååååångt bort. Naprapaten tyckte jag skulle uppsöka en läkare igen och få ngn dundermedicin, inflammationsdämpande. Vad är det tro? Finns det ngt "värre" än diklofenak tro?

Sen rådde han mig till att uppsöka en sjukgymnast som håller på med ultraljudsbehandlingar eller laser. Eller kräva kortisonbehandling från läkaren. Fan.

Förlåt för att jag klagar så - är ju så avundsjuk på er som kan springa!! Men hörni, nästa år är det jag som springer milen på under 50 0ch varvet på 1.50!

• Waimea

Göteborgstjej: Jag pratade med en tjej i klubben ikväll som varit och fått akupunktur för sin onda höft. Riktigt långa nålar, visst, och det hade verkligen hjälpt.

Jag sprang på 45 minuter blankt, kul, kapade tiden från förra året med dryga två minuter och hade min bästa snittkm-tid någonsin, tror jag. Men det känns segt när man passerar 10 km-skylten och det är 550 meter kvar. Hu. En mil är kort och jobbigt.

• isold2003

Snabba kommentarer från jobbet..

Grattis Waimea! Härligt sprunget!

Moe, det var Lidingöloppet on Tour i Västerås igår. 10 km lopp, öppet för alla men tiden kan användas som seeding till Lidingöloppet i höst. Jag gjorde TV debut igår, Tv4 Västerås var där och filmade från loppet och jag blev intervjuad (ordförande i klubben). Jag har inte sett det själv ännu eftersom det inte går att spela upp här från jobbet  men om någon blir nyfiken finns jag på den här länken.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_vasteras?title=lidingoloppet_pa_turne_i_vasteras&videoid=1686040  Gjorde jag bort mig?

Svar på tråden Löpartråden 13