• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • zolztrålen

Godmorgon! Idag vaknade jag med blåsor under fötterna och träningsvärk, men glad ändå :) Igår sprang jag för första gången 10 km utan uppehåll! Är så nöjd, trodde inte att jag skulle klara det. De första 4 km var jag på väg att ge upp, jag hittade ingen rytm och det kändes som att hela världen var emot mig. Men efter det så hittade jag "det" och jag kände mig stark. Slutresultatet blev 10,1 km! Det trodde jag inte var möjligt för bara en månad sedan.

Jag har hittat nåt som sporrar mig massor när jag är ute och springer. Det är en app som man laddar ner i telefonen och den håller reda på tid, distans (efter gps:en i telefonen) och hastighet. Varje km är det en röst som talar om hur långt man kommit, totala tiden man sprungit och vilken tid senaste km tog. När man kommer hem kan man gå in på deras hemsida och få en grymt bra statistik på sina löprundor och så finns rutten man sprungit utritad på en karta. Bland annat, det finns en massa skoj på deras sida! Kolla in http://www.endomondo.com - gratis är det också! Funkar verkligen för motivator för mig.

Ha en skön söndag, kanske blir det någon löprunda för er idag? 

• Göteborgstjej

Har varit tillbaks på vårdcentralen idag. Så less på min smärta. Läkaren jag träffade idag tyckte att kortisoninjektion var en bra ide, till skillnad från förra läkaren jag träffade som inte tyckte det var bra. I allafall, har kortison i höften nu, får se vad det leder till. Är så desperat så jag kan tänka mig att pröva det mesta. Dessutom ska till till Mallorca på torsdag och vill ju kunna ha kul och inte bara ont. Springa på stranden hade ju också varit schysst....

• Kulta17

Blev sjukt inspirerad och avis då mannen sprang MalmöMilen igår. Han slog sitt personbästa och allt

Gjorde en egen mil idag: 58.30. Mycket nöjd OCH trött! Hoppas benhinnorna inte säger ifrån imorgon!

• Carisma95

Jag skulle kört en löprund igår, men först var det dop och efter en massa tårta, kakor och kaffe ballade min mage ur. Kändes inte så kul att springa då....
    Ska göra ett nytt försök idag.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • m o e

Jodå, jag fick ihop mina tre planerade pass veckan som gick. Två lättare (fast de kändes tunga) 5 km-are och igår gav jag mig ut med pappa. Han har skaffat en Garmin Forerunner 310 och det var kul att kunna ha koll på ett nytt sätt under sträckan. Både han och jag har astma och han är dessutom snart 67 år, men ändå var han min hare och vi tog oss runt 8,5 km i stilla regn. Jätteskön runda, men jobbig! Jag har ju inte sprungit längre än 5 km på flera veckor nu, så det kändes i benen. Dessutom hade jag glömt boosta med Ventoline innan jag stack, så det var tungandat hela vägen.

Herregud var konstiga en del barnmorskor är förresten. Min var på semester förra veckan när jag var på inskrivning och den jag fick träffa malde på det vanliga om alkohol och att man ska äta si och så. Sen tog hon upp det här med träning och poängterade hur viktigt det är att motionera under graviditeten. Jag förstår ju att de drar samma tal för alla, men det kändes så löjligt när jag nyss suttit och pratat om hur jag springer och vill fortsätta så länge det går och ändå var hon tvungen att flinka in med "...och även promenader är träning!"

Jag är så himla glad att jag kunnat träna på som vanligt hittills, om än med något långsammare tempo.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • isold2003

Moe, vad mysigt det låter med bebisen! Skönt att det går så bra att springa

Göteborgstjej, Hoppas att kortisonet gör effekt. Du har verkligen åkt på en rejäl skada Håller tummarna för att du kan springa lite på Mallorca!

Kulta17, härligt! Bra jobbat!

Mae, jag tycker att du ska byta till den snabbare gruppen. Du kommer att bli mycket mer inspirerad där tror jag.

Jag har legat lite lågt med träning sista veckan för vi råkade visst köpa ett hus och oj så mycket fixande det har varit med det Tur att jag jobbade natt förra veckan och hade tid att springa till banken och mäklare och ringa skolar etc.. Lite tränat har det blivit iaf. Imorse sprang jag ett skönt lugnt morgonpass på dryga milen.

Apropå skor så har jag massor olika men springer nästan alltid i mina lättviktsskor Puma Roadracer. Och långpass för min del är de som är längre än en halvmara (21.2 km) men jag håller med er andra om att det är relativt hur långa pass man springer i övrigt typ 50-100% längre än de vanliga distanspassen. Tempot är långsammare, runt 20 sek långsammare per kilometer än på mina vanliga distanspass.

• Göteborgstjej

Isold: "råkade" visst köpa ett hus... Lät roligt ju..

Hoppas, hoppas att den känsla jag har idag stämmer - smärtan i höften har minskat REJÄLT....Kanske, kasnke finns det hopp... Tänk om det var kortisoninjektion som behövdes....

• Annkris

Har varit borta från tråden (och löpningen) ett tag p g a trista omständigheter, men nu är jag på g igen! "Sprang" 4,4 km i skogen idag, härligt! Nu ska jag ladda för tjejmilen!

• m o e

isold: Men jisses! Flyttade inte ni rätt nyligen? Vad skönt att kunna träna och fixa grejer när vi andra arbetar ibland.

Gbg-tjej: Jag hoppas också!!

Annkris: Hej och välkommen tillbaka!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • isold2003

Moe, jo vi har inte ens bott ett år i det här huset men vi har aldrig kommit till rätta här och nu har vi hittat vårt drömhus Lite knasigt men ibland får man chansa lite. Hoppas bara att vi får vårt hus sålt nu!

Svar på tråden Löpartråden 13