Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Angående skor så kör jag bara med ett par än så länge, asics gt 2160. Sprnger i och för sig inte så mycket på asfalt heller. Möjligt att jag nästa år om jag höjer träningsintesiteten kommer se till att ha två par skor att växla mellan.
Vilda TIger: Gott att du tog dig ut, det är det viktigaste =)
Imponerande att springa när man är gravid. Jag orkade knappt någonting när jag var gravid försökte ta långa promenader men var så tröttt och seg och ville bara sova trots att jag på den tden egentligen var ett riktigt tränngsfreak...
Laddar inför ett kvällspass idag på 8 km. Hade tänkt ge mig av nu på morgonen men maken hade tydligen redan gett sig av till ett möte så jag får stanna hemma och ha skoj med barnen istället.
Original: Jag har bestämt mig för att försöka hålla igång så länge det bara går. Under mina tidigare graviditeter har jag mått väldigt illa, men det har jag sluppit den här gången. Tröttheten är helt klart ett hinder, men samtidigt hjälper träningen en del. Det ger energi och efteråt är jag trött på ett annat sätt, mer fysiskt. Jag har också haft ryggont under andra halvan av mina graviditeter och jag ska försöka stärka upp den så jag minimerar det den här gången. Tyvärr har jag redan känt lite av ryggen, neråt svanskotan, men det är inget som känns när jag springer utan snarare när jag suttit i en mjuk soffa och sedan reser mig upp.
Men jag erkänner att det är svårt. Jag vill mer än jag orkar och är bra på att skuldbelägga mig om jag missar ett pass. Jag kan bli irriterad över att jag bara springer 5 km istället för planerade 8, fast jag borde vara stolt över att jag faktiskt tränar! Jag har svårt att sänka förväntningarna på mig själv. Imorgon ska jag till MVC för första gången och bm kanske kan tala lite vett med mig.
Jag har köpt boken "Stark, glad, gravid" och ska försöka lägga in ett styrkepass i veckan, med hjälp av övningarna i boken. Jag har haft svårt att veta hur jag ska träna vissa muskelgruppen när magen senare tar emot, men där finns bra övningar och bilder. Tacksamt nog har jag bakåtlutande livmoder och får liten mage sent, så jag borde åtminstone få plats i träningskläderna ett tag till. ![]()
Jag var ute på en kort runda igår morse. Idag vaknade jag och är förkyld igen. Vad tusan är det här?
Moe: Jag är så imponerad över din ork! Själv hade jag träningsförbud när jag var gravid - det var jobbigt, men så klart värt det.
Waimea: GRATTIS! Superbra sprunget!! Jag tycker det är helt obegripligt att man kan springa så fort
Iseika: Men va f-n. TRIST. Krya på dig!!
Göteborgstjej: Ventilera på du! Lider med dig - men hejjar på din ambition inför nästa år. Då jäklar!!
Isold: Kul med TVinslag. Har inte kunnat titta så jag kan inte svara på om du gjorde bort dig eller inte - men jag antar inte
Vilda Tiger: HEJA PÅ!!! Snart kommer lusten tillbaka! Du har inte något mer lopp du kan anmäla dig till för att hålla motivationen uppe?
Jag har läst på träningsschemat att det är Snabbdistans (testlopp1) som gäller för gruppträningen idag. Undrar hur långt de tänkt sig... Kul och konstigt att gå in i en träning och inte ha en aning om vad jag ska förvänta mig.
Isold: - Jag har tittat på klippet och du gjorde inte alls bort dig!
Wohoooo - vilket pass. Uppjogg 2.15 km, löpskolning följt av två kordinationslopp och sen dagens huvudnummer; 5 km snabbdistans (jag noterade en bästatid ever på 27:38!!!) och så nedjogg 2.15 tillbaka och sist stretch. Heeeelt suvueränt!!!