Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Mae: Härligt!! Här blev det 1km powerwalk och sedan 5km löpning 27 min
Hade inte så mkt motivation idag, så det blev ett jämt halvlugnt tempo. Nu är jag dock nöjd att jag ändå tog mig ut!
iseika: Jag kan inte springa när det är för kallt, då får jag alltid ont i halsen. Riktigt ont.
Igår sprang jag på löpbandet 4,55 km på 31 min..
Och idag testade jag springa ute.. Men jag behöver köpa nya skor, något som kan ta min tid och hur långt man springer..lite sånt..
Får se hur det blir med träningen nu när familjen är ledig.. Kanske man tar med 4-åringen..
Jag smet ut en sväng i förmiddags. När jag öppnade dörren märkte jag att det duggregnade, tätt, tätt...
Men ja ja, då var jag ju redan laddad och klar!
Det blev korta intervaller idag, på totalt 2,7 km.
Kändes ASJOBBIGT ett tag där, men det ska det ju göra!
Däremot skönt efteråt, särskilt när man vet att det gör nytta. Det blev 4 x 250 meter i 5 min-tempo och sen gång/jogg tillbaka.
Bra jobbat Carisma!! Min kiropraktor (som också agerar lite av löpcoach) betonade i veckan vikten av att ge sig ut i alla väder, för man vet ju inte vilket väder det blir dagen för målloppet (minns inte om du springer lopp) och det har han ju så rätt i, så jag har varit ute både i hotande regn och 27 gradig värme sen dess.
HemmaHos: Tänk att kunna skriva att det är ett halvlungt tempo - Avundsjuk
De bästa passen är som sagt de som blir av.
Heja HannaMiller!! Det är alltid kul att köpa lite nya grejer. Min klocka blev ett jättelyft känner jag. Laddar för skoinköp så fort semestern börjat (hinner aldrig ner och prova annars).
Jag har lite bryderier. Min grupp i halvmaratonträningen är för att klara loppet på 2:10-2:15 och det har jag tyckt varit mer än rimligt som målsättning tidigare, men på träningen i går insåg jag att jag redan nu ligger snabbare än så och "bara" behöver öka på distansen för att fixa det med viss marginal. Jag blir då lite rädd att utmaningarna i kvalitetsträningen blir lite för enkla för att träningen ska vara 100% givande. Problemet är att nästa grupp är för att klara sträckan på under 2:00 och det känns å andra sidan som om det kan bli för tufft. Då finns istället risken att jag känner mig dålig på träningen och tappar motivationen. Hur tänker ni - vara kvar i befintlig lite långsammar grupp eller byta upp mig till den snabbare?
Blev en runda på 10 km igår istället för 8. Sprang ett spår jag inte sprungit förut, hade jag vetat hur det såg ut hade jag nog valt en annan runda. Första 5 gick superbra, ganska plant men ändå lite kuperat. De sista 5 Var mestadels uppför (lite nedför också...) och vid 9 km var det en superjobbig backe. Sista km gick på ren vilja... Jobbigt mentalt också eftersom 6 km skylten kom två gånger, likaså 7 km skylten. Men fruktansvärt härligt när jag var i mål och kom i mål på ca 55 min =)
Idag ska mannen springa MalmöMilen. Jag måste ta hand om dottern då vi inte har möjlighet till barnvakt så jag får springa min mil imorgon i lugn och ro. Det ska regna här idga också så jag är väl inte allt för avis på honom
Har haft lite mycket sista veckan så inte haft tid att springa...
Men denna helg jobbar jag eftermiddag och övriga familjen är i husvagnen så passade på imorse när jag var själv.
Men orkade bara 8km...
Men dax att försöka så man inte slappar av sig.
Ska på camping semester i 2 veckor och tänkte då försöka springa på lite nya ställen.
Har ju tur att maken och gillar att springa så kan ju utforska olika städer springandes och barnen cyklandes.
Enligt Szalkais träningsprogram, sjunde veckan, var det långpass idag. 80 min skulle man vara ute. Jag siktade på 90 minuter, men var ute i 97 - och det kändes bra hela tiden. Idag såg jag till att inte gå högre än 160 i puls och då kände jag mig aldrig särskilt ansträngd. Förutom när benen började kännas lite tunga då... Och min slutspurt uppför backen vid vårt hus var ganska patetisk idag...
Men idag var det roligt och kändes riktigt bra - och med tre månader till halvmaran ska det inte bli något större problem tycker jag!