Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Göteborgstjej: Fy vad trist med din höft. Lät ju dock positivt från naprapaten bortsett från incidenten senare, hoppas verkligen inte att det gjorde det värre... Är så frustrerande att inte kunna få träna pga smärta!
Har själv vilat i två veckor pga av knäsmärta och problem med benhinnor. Införskaffade mig igår nya skor och hoppas innerligt att det kommer bli bättre. Vill ut och springa mycket och långt. Men får väl börja lite lugnt så jag inte får ont igen.
Äsch, inte nåt tränat sedan loppet i måndags. Vedkapning i måndags och tisdags, iofs, men sen inget. Har hostat och skrällt i veckan, riktigt otäckt astmalikt och nu när det äntligen är över är jag allena hemma med småtrollen, så det blir inget sprunget förrän på söndag, men då ni!
Kunde ju ha tränat lite core ikväll, iofs, men fastnade framför datorn. Suck. Ibland blir det inte som man tänkt sig, men nästa vecka drar jag igång träningen igen. Ska springa en kvartsmara med klubben på onsdag, vill klämma ett distans- och ett tempopass innan, åtminstone. Lite core i morgon får det allt bli, banne mig.
Ha det fint, nu ska jag sova..
Hej!
Jag brukar kika in här då och då och ni verkar ha en jätte bra tråd !! Är själv ute och springer ett par ggr i veckan
Bra sätt att rensa hjärnan på!
Tror att det för ett tag sedan stod något bra om intervallträning? Jag måste försöka få upp snabbheten i löpningen och antar att det är bästa sättet? Men nu kan jag inte hitta det, har jag blandat ihop det med någon annan sida tro?
Ikväll blir det en tur i skogen, vilket jag helst föredrar att springa i.
Hej!
Jag brukar kika in här då och då och ni verkar ha en jätte bra tråd !! Är själv ute och springer ett par ggr i veckan
Bra sätt att rensa hjärnan på!
Tror att det för ett tag sedan stod något bra om intervallträning? Jag måste försöka få upp snabbheten i löpningen och antar att det är bästa sättet? Men nu kan jag inte hitta det, har jag blandat ihop det med någon annan sida tro?
Ikväll blir det en tur i skogen, vilket jag helst föredrar att springa i.
Trapp- och bak-intervaller...?
Trapp- kan jag lista ut, men bak-intervaller.. Vad är det? ![]()
Men alltså... Igår sprang maken och jag en runda och jag höll på att dö från första metern ungefär. Det var tungt, tungt, tungt och inget kul.
Idag körde jag en timmes core och blev lite sugen på en löptur efter det. Fastän jag var hyfsat trött i benen sprang jag 5 kilometer på 27.09 och jag tror nästan att det är bästa tid i år.
Nåväl, dagens tur kan jag leva på när det är tungt och jäkligt i spåret
Tack för tipset! Trapp intervaller vet jag vad det är, men som Carisma säger.. bakintervaller, vad är det?
Blev ca 2km backar i skogen och 3km tråkig asfalt ikväll. Sitter nöjd här med det ![]()
kan bakintervaller vara backintervaller kanske?
Hej hej. Har haft svårt att få till löpningen denna veckan. Otroligt intensivt på alla andra plan. Men i fredags fick jag hem min pulsklocka (Forerunner 610) och igår var jag ute på en femma. Sprang den på 28:22, vilket är en klar bästatid på träning. Kul att se att kroppen orkar hålla ett 5:39 tempo så pass länge. Har ju haft 6:00 tempo som marchfart rätt länge, men vårens träning verkar ha gett resultat Är annars lite i otakt med mitt program, men i morgon blir det långpass, på tisdag något slags intervaller och sen gruppträning med TSM på torsdag. Det blir första gången jag tränar löpning i grupp. Ser fram emot det med lite skräckblandad förtjusning.
Och just ja - i går fixade jag ett litet lopp för min dotter (tre år) och hennes kompisar som sprang ett varv runt en park. Det var med nummerlapp, vätskekontroll, medaljer och en liten goodiebag med russin, dricka och kex vid målgång. Så kul de hade och vilka stolta ungar som visade upp sina medaljer. Har startat en tradition i grannskapet tror jag för samtliga deltagande familjer ville vara med och fixa nästa år ![]()