• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • jompa
    Themis skrev 2011-08-19 11:35:50 följande:
    Läste ikapp lite- jag måste bara tipsa om Listerine total care, jag har dödat flera halva halsfluss med den de senaste två åren.

Gurgla tills du inte kan hålla kvar vätskan längre och gör det varannan timme eller i alla fall efter varje måltid. Om man inte har en fullt utvecklad infektion så dör den bort om man är lite envis. I infektionstider har jag en flaska på jobbet och en hemma.

Jag skulle inte använda Listerine dagligen eftersom den är väldigt stark och antibakteriell, men när alternativet är antibiotika så tycker jag absolut att den är värd ett försök.
    Tack för tipset, hade aldrig hört talas om det men det är värt att prova.
    Ingen smärta alls i halsen men snorig och lite täppt så igår och idag får det vilas. Får se hur det känns i morgon bitti. Vill bara ut, så tråkigt när man inte känner att kroppen vill det bara.
  • StilaM

Har cyklat två mil per dag denna vecka, och hunnit med två femmor, men idag svek motivationen och rundan fick regna in...

Hoppas hinna med ett styrkepass imorgon och ett milpass på söndag. Nu är det bara två veckor kvar till tjejmilen... Är det någon till här i tråden som ska springa? Jag minns att några skrev om det i våras, men då var jag inte anmäld och tänkte inte ens i de banorna så jag registrerade inte riktigt.

• Göteborgstjej
    Kulta17 skrev 2011-08-19 20:20:40 följande:
    Strechar, strechar och strechar...
    jag också... Och rehabar, rehabar, rehabar...  Hittills 0 efftekt - eller räknas det att det har blivit lite, lite sämre..?
  • Waimea

Göteborgstjej och Kulta: Ah, kämpa på!

Blev åtta km i sävligt tempo ikväll. Skönt att komma ut, trots att det blev lite energilöst. Ibland blir det så också. Kanske borde köra lite intervaller för att få upp tempo, nu blir det mest distanspass.

• smultronsaft
    StilaM skrev 2011-08-19 19:36:36 följande:

Har cyklat två mil per dag denna vecka, och hunnit med två femmor, men idag svek motivationen och rundan fick regna in...

Hoppas hinna med ett styrkepass imorgon och ett milpass på söndag. Nu är det bara två veckor kvar till tjejmilen... Är det någon till här i tråden som ska springa? Jag minns att några skrev om det i våras, men då var jag inte anmäld och tänkte inte ens i de banorna så jag registrerade inte riktigt.

Jag ska springa Tjejmilen, för tredje gången. Ser fram emot det, även om träningen inte har gått riktigt som jag ville så ska det bli kul. Alltid en extra kick när folk hejar fram en längs vägen Glad
  • Kulta17

Känns liite bättre idag (peppar, peppar). Mannen kommer också hem efter sin konferens så nu får jag en chans att gå en runda och förhoppningsvis funkar det. Provar nog också ett par löpsteg om det inte gör ont när jag går.

Jag funderade på IForm loppet här i Malmö (nästa tisdag) men då jag har ont vågar jag inte ens anmäla mig till 5 km då jag inte kan garantera att jag kan gå den sträckan. Väntar tills nsta vecka innan jag bestämmer mig.

Har lite dålig koll (Sorry!). Är det fler från Malmö här i tråden?

• jompa

Hur gör ni när ni är lite förkylda? Tar ni en runda ändå eller avstår ni helt?
    Inge ont i halsen men täppt och snorig, lite anfådd när man går uppför trappor är jag. Borde man kanske vila lite för att inte göra det hela värre eller kan man ta en liten runda?

• StilaM
    jompa skrev 2011-08-20 09:54:20 följande:
    Hur gör ni när ni är lite förkylda? Tar ni en runda ändå eller avstår ni helt?
    Inge ont i halsen men täppt och snorig, lite anfådd när man går uppför trappor är jag. Borde man kanske vila lite för att inte göra det hela värre eller kan man ta en liten runda?
    Jag tror att man borde vila. Jag brukar köra styrkepass tills andningsvägarna är i huvudsak fria. Sedan korta rundor tills jag känner mig kärnfrisk. Veckan som gått har jag varit lite täppt och snorig, men inte anfådd. Jag har sprungit femmor - och är frisk nu.

Jag hade dock en kompis som kollapsade under ett lopp en gågn, och det visade sig vara en ganska långt gången hjärtmuskelinflammation och hon fick vila läääänge (och kunde enl läkaren ha strukit med), så jag tänker på detta och tar det lugnare än kroppen vill. 
Svar på tråden Löpartråden 13