Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag ska springa en milrunda ikväll och hoppas att den härliga klarblå himmel som lockar mig genom fönstret håller i sig. Måste tyvärr jobba några timmar idag - men längtar efter kvällens runda.
Nu tänkte jag knäet bra och sprang mina 5 ändå, fast bara jämnt tempo idag, inga långa steg, intervaller eller spurt.
Med resultat bättre flyt men jag satsar fortfarande för högt och måste pulsa ner...GAH!
Ska man behöva backa tempo igen för att komma igenom, månne.
Ja förmodligen, men det är jag nog för dum för. ![]()
Jag vågade inte springa idag med mitt halsonda (som inte riktigt bryter ut, men som finns där och oroar mig...), så det blev ett Friskis-pass i stället. Jag får inte så hög puls på ett medelpass, men körde i alla fall igenom kroppen och det var riktigt roligt. Och så slipper jag få träningspanik...
En dryg mil avklarad. Det var tungt idag. Jag var på fest igår och har inte ätit ordentligt idag. Men jag tog mig igenom på en timme och några (mellan 5-10) minuter (sprang utan klocka och använde köksklockan, överslag och klockan vid målet). Det känns i a f stabilt att springa 10 nu. Det känns aldrig som att jag inte ska orka - nu handlar det mer om fart. Och den kommer väl.
Göteborgstjej: Förstår helt din frustration. Fan, så trist, helt enkelt. Jag hoppas att du kommer tillrätta med det. Ring och tjata på ortopeden, åtminstone så att du får besked om varför det dröjer.
Jag var och simmade i lördags, körde mitt program. Lika kul som senast. Avslutade med att tränga undan alla 10-åringar och hoppa från 5:an. Jag har en liten fetisch där, jag älskar att hoppa från hopptorn, ju högre desto bättre.
Igår sprang jag intervaller. Har en hästhage typ 100 meter hemifrån och runt den går en sandig och kuperad slinga på ganska exakt 400 meter. Jag har tänkt att jag ska springa där länge, länge, men igår blev det äntligen av. Körde 8 intervaller fördelat på två serier, 30 sek vila mellan intervallerna, 1.30 vila mellan serierna. Lyckades hålla samma tempo alla åtta intervallerna, jag låg mellan 1.47 - 1.49, men jag tror jag började knäppa av klockan lite senare i andra serien för kilometertiden sjönk. Rätt så lågt tempo, men det var tjockt med sand och jag småsnavade lite, så det hade varit lite vanskligt att springa snabbare. Hade dessutom sällskap av en ponny som tyckte jag var döläskig, hon sprang efter mig och frustade lite.. Avslutade med två minutintervaller på plant underlag, mest för att känna lite mer flyt och löpsteg. Kände att det var ett relativt lugnt och kort pass eftersom jag var pigg efteråt, men var nöjd med att för en gångs skull ha ett progressivt tempo. Hälsenorna är lite trötta och idag gnäller ischias-nerven, men äh, det känns bra.