• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Carisma95
    Waimea skrev 2011-08-22 07:45:41 följande:
    Göteborgstjej: Förstår helt din frustration. Fan, så trist, helt enkelt. Jag hoppas att du kommer tillrätta med det. Ring och tjata på ortopeden, åtminstone så att du får besked om varför det dröjer.

Jag var och simmade i lördags, körde mitt program. Lika kul som senast. Avslutade med att tränga undan alla 10-åringar och hoppa från 5:an. Jag har en liten fetisch där, jag älskar att hoppa från hopptorn, ju högre desto bättre.

Igår sprang jag intervaller. Har en hästhage typ 100 meter hemifrån och runt den går en sandig och kuperad slinga på ganska exakt 400 meter. Jag har tänkt att jag ska springa där länge, länge, men igår blev det äntligen av. Körde 8 intervaller fördelat på två serier, 30 sek vila mellan intervallerna, 1.30 vila mellan serierna. Lyckades hålla samma tempo alla åtta intervallerna, jag låg mellan 1.47 - 1.49, men jag tror jag började knäppa av klockan lite senare i andra serien för kilometertiden sjönk. Rätt så lågt tempo, men det var tjockt med sand och jag småsnavade lite, så det hade varit lite vanskligt att springa snabbare. Hade dessutom sällskap av en ponny som tyckte jag var döläskig, hon sprang efter mig och frustade lite.. Avslutade med två minutintervaller på plant underlag, mest för att känna lite mer flyt och löpsteg. Kände att det var ett relativt lugnt och kort pass eftersom jag var pigg efteråt, men var nöjd med att för en gångs skull ha ett progressivt tempo. Hälsenorna är lite trötta och idag gnäller ischias-nerven, men äh, det känns bra.
    Springa i sand är ju skitjobbigt! Bra jobbat! (förstår nästan att kroppen protesterar idag, även om det inte är roligt).

Idag blir det nog lite styrka för min del. Body pump. Efter de passen brukar träningsvärken "from hell" inträda...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Waimea
    Carisma95 skrev 2011-08-22 13:49:11 följande:
    Springa i sand är ju skitjobbigt! Bra jobbat! (förstår nästan att kroppen protesterar idag, även om det inte är roligt).

Idag blir det nog lite styrka för min del. Body pump. Efter de passen brukar träningsvärken "from hell" inträda...
    Carisma: Mhm, speciellt om du inte kört på ett tag och lassar på som du brukar med vikter.. Lycka till
  • mörlin

Vad duktiga alla är här i tråden!!"=D

Nu måste jag få skryta lite med mig själv oxå. lyckades få emd mig sambon på en löprunda efter jobbet idag. Han har bra kondition och springer oftast snabbt så jag fick bestämma runda. tänkte först ta 5 km rundan men ångrade mig å tänkte att jag orkar ju fktiskt 7 km..
       Slutade på 11.11 km å 1.13.22.. WIHOO!! REKORD!!=D Har aldrig sprunit så långt i helamitt liv. Helt överlycklig att jag orkade fast det var tungt sista km men jag orkade och vi höll samma tempo hela tiden, kanske tom ökade lite på slutet=) Kände tom att jag säkert hade orkat lite mer så de känns helt underbart nu.. hihi*

• smultronsaft

ÄNTLIGEN! Idag kändes joggingrundan rolig för första gången på över en månad, plötsligt kom kroppen ihåg hur härligt det är at springa!  

• Kattstugan

Härligt mörlin och smultronsaft Plötsligt händer det

Waimea: du ligger visst i som en liten iller nu! Är det dags för Väckelsångsloppet igen? Hoppa från femman skulle jag för övrigt bara göra under dödshot - får ju svindel av att kliva upp på enmeterssvikten...

Och här går det framåt minsann. Igår sprang jag långpass i vilda och vackra Söderåsens nationalpark och idag har jag klämt in ett litet rullskidpass. Imorgon är det dags för löpning igen.   

• Themis
    mörlin skrev 2011-08-22 19:24:59 följande:

Nu måste jag få skryta lite med mig själv oxå. lyckades få emd mig sambon på en löprunda efter jobbet idag. Han har bra kondition och springer oftast snabbt så jag fick bestämma runda. tänkte först ta 5 km rundan men ångrade mig å tänkte att jag orkar ju fktiskt 7 km..
       Slutade på 11.11 km å 1.13.22.. WIHOO!! REKORD!!=D Har aldrig sprunit så långt i helamitt liv. Helt överlycklig att jag orkade fast det var tungt sista km men jag orkade och vi höll samma tempo hela tiden, kanske tom ökade lite på slutet=) Kände tom att jag säkert hade orkat lite mer så de känns helt underbart nu.. hihi*
    Oj! Vilket superrekord! Ska du börja ultradistansa också nu då?
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • LaFontaine

Jag har fortfarande inte sprungit. Halsondan gick över till örononda. Nu ikväll körde jag ett försiktigt styrkepass men kände tyvärr att pulsen inte ville gå ner som brukligt. Jag får se hur kroppen känns imorgon och hoppas på en lite, pytteliten, runda.

• PerG
    mörlin skrev 2011-08-22 19:24:59 följande:

Grattis och bra jobbat! Känslan av att spränga gränser är riktigt skön! Och man undrar ofta, precis som du gjorde nu, om man inte hade kunnat orka liiite längre, men i många fall är det ändå rätt skönt när det väl är över!... ;)...  
  • Lindadjo

För en vecka sedan fick vi våran lilla bebis. Tog en premiärtur med barnvagnen igår och fick jätteont i ryggen. Jag gissar att det kommer dröja ytterligare någon månad innan jag kan börja springa. Magmusklerna är långt ifrån på plats än, så det känns som jag inte har nånting som håller upp mig. Jag som såg fram emot att börja springa de fina höstdagarna, men de är ju här redan... så jag får väl satsa på några fina vinterdagar istället

Jaja.. det är väl värt all väntan. Jag kan ju pussa på den här lilla godingen så länge

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Themis
    Lindadjo skrev 2011-08-23 08:38:19 följande:
    För en vecka sedan fick vi våran lilla bebis. Tog en premiärtur med barnvagnen igår och fick jätteont i ryggen. Jag gissar att det kommer dröja ytterligare någon månad innan jag kan börja springa. Magmusklerna är långt ifrån på plats än, så det känns som jag inte har nånting som håller upp mig. Jag som såg fram emot att börja springa de fina höstdagarna, men de är ju här redan... så jag får väl satsa på några fina vinterdagar istället

Jaja.. det är väl värt all väntan. Jag kan ju pussa på den här lilla godingen så länge
    Grattis! Och du var nu rädd om dig!

För jag började styrketräna/löpa lite på band efter tre veckor och det var nog för tidigt, har jag insett sedan, och fått smärta och möda för besväret.
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
Svar på tråden Löpartråden 13