Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vad duktiga alla är här i tråden!!"=D
Nu måste jag få skryta lite med mig själv oxå. lyckades få emd mig sambon på en löprunda efter jobbet idag. Han har bra kondition och springer oftast snabbt så jag fick bestämma runda. tänkte först ta 5 km rundan men ångrade mig å tänkte att jag orkar ju fktiskt 7 km..
Slutade på 11.11 km å 1.13.22.. WIHOO!! REKORD!!=D Har aldrig sprunit så långt i helamitt liv. Helt överlycklig att jag orkade fast det var tungt sista km men jag orkade och vi höll samma tempo hela tiden, kanske tom ökade lite på slutet=) Kände tom att jag säkert hade orkat lite mer så de känns helt underbart nu.. hihi*
ÄNTLIGEN! Idag kändes joggingrundan rolig för första gången på över en månad, plötsligt kom kroppen ihåg hur härligt det är at springa!
Härligt mörlin och smultronsaft
Plötsligt händer det
Waimea: du ligger visst i som en liten iller nu! Är det dags för Väckelsångsloppet igen? Hoppa från femman skulle jag för övrigt bara göra under dödshot - får ju svindel av att kliva upp på enmeterssvikten...
Och här går det framåt minsann. Igår sprang jag långpass i vilda och vackra Söderåsens nationalpark och idag har jag klämt in ett litet rullskidpass. Imorgon är det dags för löpning igen.
Jag har fortfarande inte sprungit. Halsondan gick över till örononda. Nu ikväll körde jag ett försiktigt styrkepass men kände tyvärr att pulsen inte ville gå ner som brukligt. Jag får se hur kroppen känns imorgon och hoppas på en lite, pytteliten, runda.
För en vecka sedan fick vi våran lilla bebis. Tog en premiärtur med barnvagnen igår och fick jätteont i ryggen. Jag gissar att det kommer dröja ytterligare någon månad innan jag kan börja springa. Magmusklerna är långt ifrån på plats än, så det känns som jag inte har nånting som håller upp mig. Jag som såg fram emot att börja springa de fina höstdagarna, men de är ju här redan... så jag får väl satsa på några fina vinterdagar istället
Jaja.. det är väl värt all väntan. Jag kan ju pussa på den här lilla godingen så länge