• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG
    Themis skrev 2011-08-18 16:59:00 följande:
    Men det kallas väl för att snitta ner sig i aktievärlden bara, när man köper igen till lägre kurs? Inget dåligt med det.
    Precis... fast här har jag nog ingen potentiell värdeökning att vänta i framtiden direkt... ;)
  • Themis
    PerG skrev 2011-08-18 17:14:29 följande:
    Precis... fast här har jag nog ingen potentiell värdeökning att vänta i framtiden direkt... ;)
    Du får väl vinna några lopp bara?
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • Waimea
    mörlin skrev 2011-08-18 14:00:45 följande:
    Har tagit mig igenom 5 km idag oxå. men idag hade jag sällskap av en kompis som håller på att komma igång så det blev lugnt med ett par korta pauser.. kunde inte innan sommaren tänka att jag skulle tycka att jag orkar mer än mina hurtiga vänner men idag kändes det riktigt bra!!=D

Får nog bli vila nu fredag och lördag sen på att igen på söndag morgon=)
    Du är aldrig smålänning?

Jag körde simträning på lunchen igår. Så roligt! Förmodligen ingen fager syn, men det finns hopp om att kunna simma längre än 100 meter utan att stanna. Idag tänker jag mig antingen ett intervallpass eller en kortare runda. Börjar dra ihop sig inför ett av mina favoritlopp, nästa söndag är det dags.

Per G: Hur ser det ut med startgrupper på midnattsloppet? Startar alla samtidigt eller är det olika? Förmodligen kommer du att komma väl under 50 min, men det kan ju kanske vara riktigt tjockt med folk i början, och då blir det svårt att hålla tempo.
  • mörlin
    Frukostflingan skrev 2011-08-18 14:23:13 följande:
    Hallå! Hoppade med denna tråd för inte så länge sedan. Nu har en graviditet satt stopp för löpning för att tag framöver eftersom det orsakar blödningar när jag springer. Frustrerande eftersom jag normalt sett springar 2-3 gånger i veckan! Hoppar ur tråden och återkommer efter förlossningen. Lycka till med löpningen alla!!!
    Synd att du inte kan spring men Stort grattis till din graviditet" Välkommen tillabaka när du e igång igen
    Waimea skrev 2011-08-19 08:08:11 följande:
    Du är aldrig smålänning?

Jag körde simträning på lunchen igår. Så roligt! Förmodligen ingen fager syn, men det finns hopp om att kunna simma längre än 100 meter utan att stanna. Idag tänker jag mig antingen ett intervallpass eller en kortare runda. Börjar dra ihop sig inför ett av mina favoritlopp, nästa söndag är det dags.

Per G: Hur ser det ut med startgrupper på midnattsloppet? Startar alla samtidigt eller är det olika? Förmodligen kommer du att komma väl under 50 min, men det kan ju kanske vara riktigt tjockt med folk i början, och då blir det svårt att hålla tempo.
    HAHAHA!!! hur kunde du lista ut de??..Foten i munnen läste mitt inlägg själv å insåg hur småländskt de va.. men visst stämmer de bra.. riktigt inbiten å sambo med den värsta.Cool
  • PerG
    Waimea skrev 2011-08-19 08:08:11 följande:
    Du är aldrig smålänning?

Startgrupperna är baserade på vad man tror att man springer milen på (om man tror 50-54.59 är det startgrupp 3 (den gruppen är jag anmäld till), för 55-59.59 är det startgrupp 4 osv... ) så förhoppningsvis borde det funka att hålla hyfsat tempo om inte folk anmält sig helt fel... 
  • Themis

Ett 5 km trälepass till då, helt ute i skogen är jag nu fast jag knappt ens ser ett träd från fönstret på gymet. Sista semesterdan är full av tappade sugar... *dramaqueen* Gråter

Men 40 minuter ellips och sen en snabb kilometer till som avslutning, så jag kanske får ställa mitt hopp till vågen den här veckan istället, om jag vill ha nåt resultat. Om man nu bara kunde låta bli de där helgkakorna till kaffet...

• Themis
    jompa skrev 2011-08-15 20:56:04 följande:

Idag känner jag av halsen lite så jag vågade inte ta nån långrunda utan det fick bli en 4km i lagom takt. Känns bra men det återstå och se om natten gör halsen värre eller bättre.

Tror jag ska försöka med lite glass nu innan jag ska lägga mig Ska ju vara bra för halsen har jag hört

Läste ikapp lite- jag måste bara tipsa om Listerine total care, jag har dödat flera halva halsfluss med den de senaste två åren.

Gurgla tills du inte kan hålla kvar vätskan längre och gör det varannan timme eller i alla fall efter varje måltid. Om man inte har en fullt utvecklad infektion så dör den bort om man är lite envis. I infektionstider har jag en flaska på jobbet och en hemma.

Jag skulle inte använda Listerine dagligen eftersom den är väldigt stark och antibakteriell, men när alternativet är antibiotika så tycker jag absolut att den är värd ett försök.
  • Waimea

Mörlin: Det är bara smålänningar som ger sig 'på att'

Bimsan: Återigen, alla pass räknas!!! Du är duktig som håller igång, även om det inte blir precis så som du tänkt dig!

• Carisma95
    PerG:
    Ja, det är ju nästan värt att köpa ett likadant set då!

Jag ska till stan nästa vecka och leta lite kläder tänkte jag. Har ett presentkort på Intersport. Hoppas rean pågår än (?)

Igår sprang jag 6 km i 6,28-tempo. Benen kändes lite sega, så jag gav mig själv godkänt!
    Rätt konstigt att man blir mindre nöjd nu över det tempot än för 2 mån när jag bara orkade halva sträckan i samma tempo.... Ha ha!

Ställer ni höga krav på er själva?
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Themis
    Carisma95 skrev 2011-08-19 14:39:35 följande:
    Ställer ni höga krav på er själva?
    Finns det nåt annat sätt?

Nä men, jag brukar prioritera ett område i taget, och just nu har jag möjlighet att prioritera träning snarare än övertid, så då gör jag det.
Svar på tråden Löpartråden 13