Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Skulle ha gjort ett långpass idag, men fick avbryta för att det helt enkelt inte kändes bra... Pulsen gick upp högt och ville inte ner igen. Blev 8 km i alla fall, men nu känns det som att jag är på väg att få ont i halsen... Kan ha varit det jag kände då kanske...
Jag överlevde
Klarade mina tre mål: Fullfölja, springa hela tiden och komma under 2:30 - och detta trots att halsflussen försökte lägga fälleben för mig! Jag kom i mål på 2:23:10
Är nu trött och har ont överallt!!
Grattis Kulta!
Tack! Kroppen mår bättre idag och jag ser redan fram emot nästa gång
Frågan är nu när man ska göra sin första jogg, hur länge ska man vila? Hur brukar ni andra göra som springer långt? Tips?
Grattis Kulta!!
Härligt, Kulta!
Jag har ju klart sviktande löparsjälvförtroende just nu - svårhanterat sådant. Idag känns det dock bra. Enligt träningsprogrammet skulle jag göra en timme i min vanliga lugna fart, sen öka under 2 km till 5,30-fart och sedan fortsätta i min lugna fart ytterligare några km. Totalt 14 km. Hade lite ångest inför ökningen, men förvånades över hur lätt det gick! När man tror att man är trött finns det tydligen mer att ta av. Jag låg på 5,10 i snitt under 2 km och det kändes helt OK!
Mina nya skor känns bra, men jag har lite fina blåsor efter långpasset...
Kulta: GRATTIIIIIIIISSSSSSSSS! Strålande jobbat... härligt att höra att du fixade det!!! Gällande när du kan börja springa igen är ju så individuellt men jag kan ju varmt rekommendera ett besök i badhuset där du simmar ngn km och sedan bubblar... gör under för en sliten kropp. Och varför inte köra första löppasset som en promenad och allt som blir löpsteg blir bonus... sedan är det nog bara att rulla på.
PerG: Här kommer ett litet tips... innebandy är liksom handboll extrem med massor av snabba start och stopp och sidledsrörelser i maxfart. Förra året när jag gick in i hall så använde jag inomhusskor... alltså inte alls dämpade, och satan i gatan rent ut sagt vilka problem jag fick. Mina knän, fötter, ben var helt invanda med löparskornas superdämpning och gillade inte alls läget och tyvärr kvarstod problemen länge. Så mitt tips är att se till att du inte kör första träningarna med inomhusskor utan kör med löparskor. Visst kanske det är lättare att vricka sig, men jag kör med vristskydd så för mig är det aldrig några problem med just det.
Jag har nu gjort min första handbollsmatch för iår och det gick hyffsat! Inte riktigt godkänt, men jag är trött i hela kroppen iallafall
Alltid något!