• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Themis

Vila idag, fått ont i en sena vid knät. Bläää....

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • jompa

Nu har jag varit ute på en kort runda (3km) för att se hur kroppen kändes. Inte den optimala tiden på dygnet för dig då jag springer som sämst på morgonen men det gick ok. Ingen bra tid men det var ju inte det som var grejen.
    Det kändes bra och idag verkar förkylningen ha gett sig iväg, ingen täppthet och snor.

En fråga, är det någon av er som även kör någon form av diet? Och hur tycker ni det funkar när man springer lite längre rundor?
    Jag själv äter lågkolhydrat kost och har ju lyckats gå ner bra i vikt, men kan ibland känna att det kanske ger mig lite dålig energi till att springa riktigt långt. Springer ju som allra bäst på kvällen när man ätit under en hel dag.

• Göteborgstjej
    Kulta17 skrev 2011-08-21 09:43:55 följande:
    Men om det är det du kan göra så länge är det ju bättre än inget eller? Men jag förstår vad du menar.
    Jo... Men just nu hinner jag bara med rehabträning + lite crosstrainer på gymmet då när jag rehabar. Hade man haft tid hade jag jättegärna hunnit träna fler gånger i veckan..
  • Carisma95

Bläää... Vilken tung runda. Tänkte först kört snabbdistans, men stegen kändes tunga nästan redan från start... Blev en runda på 4,2 km i makligt tempo. Mådde smått illa när jag kom hem, så nånting i kroppen kanske?

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • mörlin

åh,, ge mig pepp!! behöver verkligen sprinaga idag för att inte tappa...=S

• Carisma95
    mörlin skrev 2011-08-21 10:16:05 följande:
    Klart du ska springa!!
    Kom igen nu, i kläderna och utanför dörren! Efter det brukar det kännas löjligt att gå tillbaka in till soffan.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Jessa med 3

Här är det ynkligt idag. Känner av halsen och ungarna är snuviga... Mindre än en månad kvar till halvmaran och mest motgångar. Blä!

• StilaM
    Carisma95 skrev 2011-08-21 10:26:28 följande:
    Klart du ska springa!!
    Kom igen nu, i kläderna och utanför dörren! Efter det brukar det kännas löjligt att gå tillbaka in till soffan.
  • Themis
    mörlin skrev 2011-08-21 10:16:05 följande:
    Men tänk hur bra det känns efteråt! Nyduschad, pigg och så nåt litet gott som belöning!
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • PerG
    Göteborgstjej skrev 2011-08-21 01:06:02 följande:
    jo jag kan cykla - och gymma och typ köra på crosstriner... Men hur kul är det...
    Det är ju skitkul att cykla racer! ;)... 
Svar på tråden Löpartråden 13