Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Kulta: Grattis! Och bra jobbat!
Jag står och hänger framför datorn, har haft bror med familj på besök sedan i fredags, så det har inte blivit någon träning. Var på min första simträning i torsdags, dock, kommer att ha fem pass med en simtränare under hösten och ska simma två ggr/vecka på egen hand så nu ska jag fila på crawltekniken. Sjukt roligt - och jobbigt. Jag kom ihåg mer än jag trodde från vårens kurs. Ska varva löpning och simning i höst, dels för att avlasta hälsenor, dels för att träna bål och för att ha någon annan konditionsträning än bara löpning.
Ikväll laddar jag dock för en 12 km-runda, jag hoppas det kan bli av innan det blir för mörkt!
Per G: Ah, go känsla, va, att mosa ett pers?! 4.30 är/var en mental tröskel för mig, jag tror säkert att du kommer att kunna lägga på kilometrar relativt snabbt.
Puh.... Kört ett riktigt tufft styrke/rehabpass idag - är helt slut! Känns bra i höften att få jobba lite!!
En lustig sak drabbade mig idag - 18 ben fick jag i min fiskbit til middagen - dottern fick 0, mannen 0 och sonen 1 (som jag lyckaders pilla undan innan han såg det). Hur rättvist är det???
Körde en milrunda idag utan större ambitioner. Sprang under mitt vanliga löptempo då jag sprang med en vän som hittills inte klarat 10k. Hon tog sig (med lite pepp) runt. Och jag, som sprang i sakta lunkt, spurtade sista 500 och var inte tillnärmelsevis slutkörd vid mållinjen. Förra veckans utsvävningar till trots.
Riktigt bra Kulta!!=D
Känner mig helnöjd jag oxå efter dagens löparrunda. Var inte på humör så tänkte ta 4,5 km rundan men när jag nästan va hemma tog jag en omväg och sprang 7 km istället, på 45 min.. Rekord för mig.. trodde inte jag skulle orka springa hela vägen men hade nog fasen klarat en stund till.. ska försöka få med sambon ngn dag nästa vecka å ge mig på milen..:D
Gick en runda idag men har så grym träningsvärk i låren så det får bli vila ett par dagar till.
Idag känner jag av halsen lite så jag vågade inte ta nån långrunda utan det fick bli en 4km i lagom takt. Känns bra men det återstå och se om natten gör halsen värre eller bättre.
Tror jag ska försöka med lite glass nu innan jag ska lägga mig
Ska ju vara bra för halsen har jag hört ![]()
Idag känner jag av halsen lite så jag vågade inte ta nån långrunda utan det fick bli en 4km i lagom takt. Känns bra men det återstå och se om natten gör halsen värre eller bättre.
Yes yes yes!!!....
Sprang en mil som planerat idag och märkte under rundan att jag höll riktigt bra fart och såg ut att komma in under 50 minuter (hade kollat ut på kartan i förväg vart alla kilometerpassager var och klockade mellantiderna med pulsklockan). Så jag lyckades springa in på 47:05!! Tempot var 4:42min/km i snitt!
Fy fan va nöjd jag är! ;)