Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
God kväll.
Hemma efter några dagar på landet (utan internet). Det blev två rundor, en i solsken på eftermiddagen (den sämta tidpunkten för mig) så 4km i 6 tempo och en runda på 5km i regn som var mer behaglig. Sen blir det väl en runda imorgon oxå. Sen är semestern slut och vardagen igång, då kommer jag kunna springa längre rundor igen på kvällarna.
Ska bli ganska skönt att komma in i rutinerna igen och även om man nu inte ska säga det högt, skönt med behagligare spring temperaturer i luften.
Jag har de senaste dagarna känt mig rosslig i luftrören och tungandad. Igår skulle jag som vanligt inhalera mitt kortison men fick ett infall och tittade på inhalatorn som så klart var tom. Det lär den har varit ett tag också, så det kanske inte är så märkligt att de senaste turerna känts tunga och "isande" i luftrören.
Nåväl, idag vågade jag inte riktigt springa med tanke på den uteblivna astmamedicinen. Istället powerwalkade jag 8 kilometer med en snitthastighet på 7,52 min per km. Hyfsad hastighet som gjorde mig svettig. När jag så kom hem och skulle kasta mig in i duschen upptäckte jag att vi inte hade nåt varmvatten. Igen.
Vad fräsch man känner sig när man tvättar sig i en bakbunke till hälften med kokat vatten och till hälften med iskallt sådant. Tur att maken och jag ska på spa imorgon. Där ska jag duscha varmt!
Idag är det dax! Jag är grymt nervös. Manundrar vad man gett sig in på egentligen! Ja ja...
Grattis PerG. Härligt!
Grattis till alla pers, Gaby, Carisma och Per G!
Jag är tillbaks efter en slapp Irlandsvecka hos goda vänner: mycket hjärtmusslor, guinness och altanhäng och ingen löpning. Ska springa igång benen med lite fartlek om en stund och en långrunda ed vänner (8 eller 10, vi får se) imorgon.
Ett kuvert från Tjejmilen låg och väntade på mig när jag kom hem. Jag har ju aldrig sprungit något lopp förut. Känner mig lite pirrig.