• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej

Funderar mkt över om det finns "positiv" smärta? Jag menar, jag har fått mer ont i höften nu när jag kört mitt svintuffa rehabprogram ett par veckor, men kan det vara så det ska vara? Eller är smärta alltid dålig? Är detta liksom smärtan innan det vänder? Vad tror ni?

• Lindadjo
    Gaby 01 skrev 2011-08-23 19:45:56 följande:
    Grattis Lindadjo!!! Vilken fin guldklimp ni fått! Börja redan nu med Tupler-metoden (googla) så har du förberett inför löpningen med en starkare bål. Riktigt bra träning, speciellt när man blivit snittad! Och kom ihåg.. aldrig mer sit-ups!
    Tack för tipset! Har faktiskt aldrig hört talas om det innan, låter ju logiskt. Jag har redan beställt en bellybandit för att stöda upp magen. Jag hoppas det ska hjälpa, för jag har ont i ryggen varenda dag nu... mest troligt beroende på sladdriga magmuskler.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • PerG
    Gaby 01 skrev 2011-08-25 08:49:16 följande:
    Här har det hänt en del sedan jag sist skrev...
    Sprungit pb på milen på Iform-loppen (50:20) så nu SKA jag ju givetvis ner under 50 innan året är slut.

Sedan var jag även med på Vasastafetten och det bara måste ni göra någongång. Vi hade lite otur med vädret i år men oavsett var det en fantastiskt rolig upplevelse. Man springer från Sälen och går i mål under skylten i Mora. 10 pers delar på sträckan och man har ett chip med sig som kollar tiden. Skitkul rent ut sagt och en riktig utmaning. Mina skor kommer aldrig bli desamma igen... fick en myrsträcka och som sagt... det var regn
    Grattis till personbästa på milen! Klart du klarar milen under 50 alldeles snart, bara 20 sekunder att jobba bort!.. ;)

Låter skoj med Vasastafetten. Jag ska faktiskt köra Vasastafetten! Fast på skidor då ;)... Vi är några på jobbet som ska dra ihop ett lag och åka den är det tänkt. (Tajmingen är väl sisådär egentligen eftersom jag redan anmält mig till Vasaloppet som är två dagar senare)....
  • PerG
    PerG skrev 2011-08-23 20:57:09 följande:
    Innebandy idag efter c:a 4 månaders uppehåll! Inser att jag nog nästan kan skippa intervallträningen om jag kör innebandy en gång i veckan. Var riktigt hårt idag!. ;)... 

På torsdag blir det sista löpträningen innan Midnattsloppet på lördag!
    Blev ingen löpträning idag... har fått lite ont i ena höften. Hade lite känningar innan innebandyn och nu blev det värre efter. Fick frugan att massera och då kände jag att det var någon form av träningsvärk (märktes tydligt när hon hittade rätt muskel) så jag får vila mig i form inför lördagen istället... ser dessutom ut att bli regn... ;(... Men jag siktar fortfarande på att klara det under 50 minuter! Drömmen vore 45 minuter, men jag tror det blir för trångt och krokig bana för att klara det för mig nu tyvärr... 
  • m o e

Åhh, vad härligt det låter med alla era löprundor! Jag är sååå avis. Jag sprang fram till v 18, sen tog det tvärstopp och jag fick sammandragningar. Sedan dess har jag kört några Zumbapass och börjat på flodhästgympa (vattengympa för gravida), men jag saknar flåset!!

Nästa vecka är jag anmäld till Blodomloppet via jobbet, men tror inte att jag kommer att kunna springa. Ikväll ska jag ta mig runt i spåret i alla fall, med ambitionen på power walk. Om jag lyckas jogga några steg här och där blir det bonus.

Jag tänkte mest kika in i tråden och berätta att jag håller lite lägre profil nu när jag själv inte kan springa. Jag trodde aldrig att jag skulle sakna det så mycket! Och ärligt talat är jag skiträdd att förlora allt jag har byggt upp.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Carisma95

Det blev en kort runda igår. Jag var lite nervös efter att ha smällt huvudet i väggen (don´t ask....) i tisdags. Hade inga särskilda symptom på tisdag-onsdag, men tyckte igår att jag hade huvudvärk bara på den sidan jag hade slagit i. Men det var nog inbillning för det släppte. Men ändå vågade jag inte ta någon längre runda.. "Just in case".  Men den korta som blev kändes ganska bra. Det får bli en längre runda i kväll eller morgon bitti.

Visst är det härlig sval luft ute nu! Perfekt löparväder!  

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Waimea
    Carisma95 skrev 2011-08-24 09:36:54 följande:
    På en timme? Nä, inte så mycket....
    Nä men fy, vad disträ jag är... *suck*

Göteborgstjej: När man kör vadträning och har hälseneproblem så ska det göra mer ont och sedan avta, men om det är översättningsbart till höften. Fy, vad trist för dig..
  • Carisma95
    Waimea skrev 2011-08-26 09:23:41 följande:
    Det är lugnt. Jag fick mig ett gott skratt dock. Nog för att man kan ha kort återhämtningstid, men...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Göteborgstjej
    Waimea skrev 2011-08-26 09:23:41 följande:

Göteborgstjej: När man kör vadträning och har hälseneproblem så ska det göra mer ont och sedan avta, men om det är översättningsbart till höften. Fy, vad trist för dig..
    Ja, trist... Jag hoppas på att det är "ok" att det gör ont nu i en övergångsfas för att sen bli bättre.
    Har i allafall fått tid hog ortopeden nu! Tisdag 6e ska jag dit. Äntligen!
  • Themis

Nu börjar jag hitta tillbaka efter förkylning och konstigt kvarliggande halsont, 5 km på 27.49 idag i alla fall.

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
Svar på tråden Löpartråden 13