Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Funderar mkt över om det finns "positiv" smärta? Jag menar, jag har fått mer ont i höften nu när jag kört mitt svintuffa rehabprogram ett par veckor, men kan det vara så det ska vara? Eller är smärta alltid dålig? Är detta liksom smärtan innan det vänder? Vad tror ni?
Åhh, vad härligt det låter med alla era löprundor! Jag är sååå avis. Jag sprang fram till v 18, sen tog det tvärstopp och jag fick sammandragningar. Sedan dess har jag kört några Zumbapass och börjat på flodhästgympa (vattengympa för gravida), men jag saknar flåset!!
Nästa vecka är jag anmäld till Blodomloppet via jobbet, men tror inte att jag kommer att kunna springa. Ikväll ska jag ta mig runt i spåret i alla fall, med ambitionen på power walk. Om jag lyckas jogga några steg här och där blir det bonus.
Jag tänkte mest kika in i tråden och berätta att jag håller lite lägre profil nu när jag själv inte kan springa. Jag trodde aldrig att jag skulle sakna det så mycket! Och ärligt talat är jag skiträdd att förlora allt jag har byggt upp.
Det blev en kort runda igår. Jag var lite nervös efter att ha smällt huvudet i väggen (don´t ask....) i tisdags. Hade inga särskilda symptom på tisdag-onsdag, men tyckte igår att jag hade huvudvärk bara på den sidan jag hade slagit i. Men det var nog inbillning för det släppte. Men ändå vågade jag inte ta någon längre runda.. "Just in case". Men den korta som blev kändes ganska bra. Det får bli en längre runda i kväll eller morgon bitti.
Visst är det härlig sval luft ute nu! Perfekt löparväder!
Nu börjar jag hitta tillbaka efter förkylning och konstigt kvarliggande halsont, 5 km på 27.49 idag i alla fall. ![]()