• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Carisma95
    Themis skrev 2011-08-27 11:34:43 följande:
    Nu börjar jag hitta tillbaka efter förkylning och konstigt kvarliggande halsont, 5 km på 27.49 idag i alla fall.
    Låter härligt.
    Jag vaknade med (helt nytt) halsont i morse...  Kass!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Mael

Hej igen alla goa löparvänner.
    Jag blev sjuk en gång till och har nu fått två månader förstörda - SUCK. Med endast tre veckor kvar till halvmaran har jag som bäst en förhoppning om att ta mig runt (har inte alls tillräckligt många km i benen), men jag tänker starta i alla fall. Mjukstartade träningen lite i veckan då jag sprang min vackraste löptur någonsin: 7,5 km längs med Loire i soluppgång - MAGISKT. I morgon ska jag försöka mig på ett långpass på minst 90 minuter, sen vet jag inte riktigt hur jag ska tänka inför loppet.
    Planen är att ta ett par 5-8 km turer under veckan (tisdag + torsdag) och ett så långt pass som möjligt på lördagen, följt av kort återhämtningspass på söndagen. Likadant veckan efter och sen bara ett par korta lunkar sista veckan inför. Vad tror ni om det. Tidsmål har jag helt skippat så snabbhetsträning är bortkastat, det handlar bara om att orka...

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • PerG

Sådärja...Snart dags att dra på sig regnkläder och cykla ner till Heden nu då för Midnattsloppet..... Än så länge har det inte slutat regna..... Start kl 22.10!

Känner mig inte riktigt 100% laddad men det kan nog vara vädret som bidrar till det.... ;) 

• Gaby 01

Moe: Jag tycker det låter bra... just det där att vänja kroppen för löpning, skulle du behöva gå under halvmaran så fine... vad gör det. Det viktiga är att du har kul och det kommer du nog garanterat få om du inte går ut för hårt!

Jag är en rätt så förstörd människa... men det är självförvållat! Vi har handbollsturnering i helgen och hittills har det blivit 3 matcher... Det gör ont nu! Men på´t igen imorgon!   

• Carisma95
    PerG skrev 2011-08-27 20:32:22 följande:
    Sådärja...Snart dags att dra på sig regnkläder och cykla ner till Heden nu då för Midnattsloppet..... Än så länge har det inte slutat regna..... Start kl 22.10!

Känner mig inte riktigt 100% laddad men det kan nog vara vädret som bidrar till det.... ;) 
    Kom igen! Det kommer gå kanonbra. Hoppas ni får uppehåll i alla fall.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • PerG
    Carisma95 skrev 2011-08-27 20:34:41 följande:
    Kom igen! Det kommer gå kanonbra. Hoppas ni får uppehåll i alla fall.
    Jodå! Det blev uppehåll under i princip hela loppet förutom lite duggregn.

Däremot ösregnade det före start! Och väskinlämningen var utan tak och rakt upp och ner på konstgräsplanerna som var vattensjuka!?... Total miss i planeringen känns det som...

Sen var starten försenad med en halvtimme så man fick stå och bli kall... ;(.. Sprang på nästan prick 52 minuter och det var trååååångt. Alldeles för många som inte respekterade "håll till höger" utan gick eller lunkade längst till vänster och jag borde nog ha anmält mig till en tidigare startgrupp.....  Första halvan av loppet sprang jag i 5:45-tempo och andra halvan i 4:45-tempo eftersom det blev glesare då och lättare att komma förbi.... 

Jag cyklade både till och från (6km enkel väg) och jag har nog aldrig cyklat hem så fort som jag gjorde idag eftersom det började regna igen och jag längtade hem!... ;)... Nu ska jag ta en varm dusch och sen sova gott! 
  • PerG

Fast nu verkar det som om mellantiderna var fel så jag sprang nog inte så jättefort på andra halvan ändå!?... ;)

• m o e

Det blev ingen runda för mig i fredags, men igår morse tog jag mig ut. Ambitionen var power walk, men av 4 km joggade jag nog nästan 3! Fort gick det inte, men jag kunde och det kändes ok med magen. Enda bekymret var att byxorna spände över magen, så jag måste komma på hur jag ska klä mig för att det ska kännas bekvämt. Det verkar vara omöjligt att hitta träningsbyxor för gravida. Just nu är jag bara så glad att det gick att jogga lite. :)

• Waimea

Per G: Äsch då, ta ett mindre lopp med lite glesare med folk så lovar jag att du kommer att vara snabb. Det är frustrerade att inte kunna springa som man själv vill.

Har sprungit Väckelsångsloppet idag, 18,4 km. Det var trevligt men urk, vad tungt. Det där sista lilla fattades och min fina svit av att förbättra personbästat på distanser fick sig ånyo en törn. Var 45 sek långsammare idag och sprang in på 1.24.13. Är ändå nöjd, för jag har tränat rätt lite de senaste två månaderna och har sprungit korta distanser, så jag misstänkte att det skulle bli tungt på slutet.Tyvärr en fjärdeplats, så korven jag fick för min tredjeplats förra året gick till en annan VLK:are. Fina resultat för klubben, dock, vi vann både dam- och herrklassen på 18,4 km och hade även tredjeplatserna i båda klasserna. Det är verkligen ett härligt lopp som går både på asfalt, grusväg och små små stigar..

Får se om helgens lopp kan ha positiv effekt på halvmaran nästa helg, nu har jag ju tävlingstempot i kroppen. Annars får jag se båda loppen som bra genomkörare inför Lidingö!

Svar på tråden Löpartråden 13