Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Och idag så satt det!
Nytt PB på 5 km: 26.57.
Jaha, och fyller 40 i september, vilken måltid ska jag ha tills dess nu då?
Min hemlighet är en stor bit smaskig kaka kl 22.30 dagen före- jag tror inte att varken Rössner eller Gunde skulle gilla det men det verkar funka för mig... ![]()
Härligt, Themis!
(Jag fyller förresten 40 i augusti, så vi är precis jämngamla!)
Har inte skrivit här på länge men jag har hållit igång träningen iaf! Nu när jobbet tar det mesta av min tid så blir det bara 1 gång/vecka, men under julen blev det desto mer. Skönt med snöfri vinter
Vi har långt ifrån snöfritt, men jag springer ändå! Gillar vinterlöpning!

Vad härligt att läsa om all löpning. Vinterlöpning ÄR ljuvligt. Duktiga du, Jespis.
Isold: Vad skönt, det är verkligen härligt att känna att det bär, att man orkar.
Jag höll en löpträningskurs för ett fotbollslag i lördags (skitkul! Verkligen jätteinspirerande att jaga fotbollstränare i diagonallöpningar över gruset i en innehall) och laddade för en längre runda på söndag, hade bara fått ihop 14 km löpning förra veckan, så jag ville springa minst två mil. Vad händer? Vaknar söndag morgon med magont och feber, blir liggande i sängen hela dagen och får glo ut på det underbara löpvädret. Fy fasen vad tråkigt!! Passade på att förkovra mig i genuslitteratur, låg och sträckläste tre böcker om vartannat.
Igår var jag slak och slö, men feberfri (jag var helt övertygad om att det var influensan som var på ingång) och idag, efter nio timmars sömn, känns det nästan perfekt. Får bli pannlampa, lustempo och sex kilometers igångsättningslufs ikväll.
Här löser febriga barn av varandra. Vab idag också... För att jag inte skulle bli alldeles galen igår kväll när tösens feber klättrade uppåt igen så drog jag på mig skorna och sprang en sväng. -12 grader och alldeles stjärnklart! Underbart tyst och vackert!