• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Jo, jag har gjort det vid något tillfälle, men det är krångligt och när jag faktiskt har en tröja som man inte behöver det så håller jag hårt i den... ;)

Jag sprang Lidingöloppet (30km i ca 3 timmar) utan minsta antydan till skav medans andra tröjor jag har verkar funka upp till 1-1.5 mil nånstans innan det svider... ;)

Carisma95 skrev 2012-05-05 14:21:52 följande:
    Har läst att en del killar tejpar bröstvårtorna annars. 

• stjärnflocka

Jo då, det blev en tur till slut Och trots att jag gick och sprang om vartannat (och till och med stannade till och tog några kort), så fick jag en snabbare tid/ km än när jag sprang fem km i ett sträck

• PerG

Ah, underbart... nu luktar tröjan inte tonårsfotbollslagsomklädningsrum längre!!.. ;) 

Tack för hjälpen! ;) 

• StilaM
    Kattstugan skrev 2012-05-05 13:01:27 följande:
    Stila: jag tränar inte benmusklerna något speciellt mer än att jag gärna springer backintervaller och letar upp extra backiga rundor. Gillar att effektivisera träningen - starkare ben och bättre syreupptagningsförmåga - allt i ett

3000 meter på 10:54? Wow! Jag tänkte först att jag läste fel. Fenomenalt bra!

Jag körde 6*200 branta backintervaller i torsdags följt av lite höga knän, kickar och utfallssteg (3*20 m per övning) och tänker mig ett liknande benknäckarpass en gång per vecka framöver.

Jag tycker ju att det är sanslöst tråkigt med styrketräning och brukar gäspa mig igenom gympass eller skivstångspass på Friskis. Löpning och andra fartiga pass däremot kan jag hålla på med timme efter timme.

Idag har jag cyklat i finvädret och passade på att inte sänka växeln i uppförsluten. Än ska det gå...
  • Malvil

Kattstugan: Du är ju omänskligt snabb Bra jobbat!!

Per: vad skönt att du lyckade fräsha upp tröjan. Det är svårt när man har en sån där riktig favorit. Och man har ju inte riktigt lust att chansa med en ny när det är lopp.

Jag har  "loppat" på Kungsholmen idag och var snabb som vinden (med mina mått mätt). Satte ett snyggt och prydligt nytt PB på 10 km på 54:30 (officiell nettotid). En putsning med 3 minuter och 8 sekunder från Blodomloppet 2010 som var min snabbaste mil tidigare. Och minsann om det inte känns som om jag har lite mer att ge ändå ... springer milspåret 23 maj och tror jag kommer våga chansa lite mer då - nu när jag har en bra tid i år att falla tillbaka på

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Busfröt

Gick inte riktigt som jag hade hoppats på igår, men av nån anledning känner jag mig ändå nöjd! :) 1:43:08 och en 5:e plac av 30 startande i min klass. Nästan 2 min bättre än när jag sprang loppet sist och då hade jag inte fött barn 10 v tidigare ;)
    Gick superlätt i början, första 5 km på 21 min, första 11 på 46. Efter varvningen kärvade luftrören och vid 18 km va det som att gå in i en vägg.. Nu blir det 2 lugnare veckor, sen ladda om för Visby halvmara med mål att slå min egna bästa tid :)

• StilaM

Snyggt jobbat Malvil! (Jag drömmer om milen på 55 i Hässelby i höst, men det känns lite motigt just nu.)

Busfröt: fin tid, även om du inte är riktigt nöjd. Lycka till i Visby. Vilket pollen är värst för dig? Det kanske hinner dämpa sig. I mitt fall är björk och gräs de stora bovarna, så jag lider lite just nu, men allt kan kompenseras av en blå himmel och torr asfalt under sulorna. :)

• StilaM

Alltså, jag börjar undra om det är mitt pannben det är fel på. Är just hemkommen från en 12 km lång runda på söder (dvs kuperat). En lugn och härlig runda i vårsolen. Tid? 1 h 17 m. Min snittid är alltså nästintill densamma på 3-, 5-, 7- och kuperade 12-kilometersrundor. Rynkar på näsan Det känns som att något är fel här...

• Jespis

StilaM, jag är lite likadan. Har liksom min lunk och kör den oavsett sträcka. Kommer nog aldrig att bli något fartunder, men kan lufsa på ganska långt i samma takt.

• PerG

Var ute nyss på en runda. Hade tänkt köra den i riktigt skönt tempo nu inför gbg-varvet men den första och andra kilometern var jag riktigt lätt i benen så "mystempot" var förhållandevis snabbt... Så jag fortsatte i samma tempo en bit till och maxade på slutet och petade ner mitt personbästa på 5km med 5 sekunder ner till 22:07!.. Sen fick jag iofs lufsa hem sista kilometern pga spurten.. ;)...

Kanske dumt så här nära inpå varvet, men det var skoj och kändes ändå riktigt bra! 

Svar på tråden Löpartråden 13