• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Busfröt

Nybliven mamma, men idag lyckades ja ta mig, vagn å liten runt 15 km skogsväg på 1h 20 min.. jäkligt nöjd :)

• StilaM

God mars! Kul att se att ni alla löper på mot nya skavsår och personbästa. Det är så sporrande att läsa om både långa och snabba rundor.

Sist jag skrv i tråden beklagade jag mig över en segdragen luftrörsinfektion. Den höll i i drygt två månader. När jag i slutet av februari började träna igen, visade det sig att den triggat min slumrande ansträngningsastma. Efter några deppiga löprundor där jag kippade efter andan som en strandad brax, är jag nu någorlunda på gång, rustad med ventoline. En 3,5:a på 18 minuter och halvmilen på 33 känns som en ok start efter konvalescensen. Nu hoppas jag på att slippa fler bakslag. 

• Carisma95
    PerG skrev 2012-03-25 23:56:00 följande:
    Ah, såg dessutom att jag gjort ytterligare ett personbästa med 5km på 22:10 när jag sprang seedningsloppet idag!

Två personliga rekord på samma dag! ;)
    Wow, vad härligt!

Jag hade mitt 4:e pass igår efter lite naprapatbesök och annat (stela vader/bakre benhinnor). Det blev 10,5 mil. Känns i benen idag kan jag säga. Särskilt baksida lår.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Busfröt

Första intervall passet igår, fick köra på löpband eftersom det är svårt att springa intervaller med barnvagn :) 2 mål innan hösten, upp i mara distans och milen på SUB 40-42 min.. Ska passa på att anmäla både mig och sambon till några lopp i höst för att öka motivationen :)

• m o e

Så har en tjej blivit överfallen i skogen där jag springer. Känns sådär. Vad är det för fel på människor? Det måste ju dessutom kännas jättejobbigt för alla ofarliga och trevliga män som är ute och tränar, när kvinnor nu känner sig rädda för alla tills den här galningen är fast. Jag vill inte vara rädd och jag vill våga springa som vanligt, men det är lättare sagt än gjort.

Här har magsjuka gjort att all träning varit på paus den senaste veckan, men snart ska vi vara igång som vanligt igen.

PerG: Härligt med bra tider!

• Waimea

PerG: 4.15 på maran och du gör milen på ca 45? Jag är övertygad om att du lätt kommer under 4, men låt första maran vara en 'njuta så mycket som möjligt och lära' - mara. Känns benen pigga är det ju bara att springa på och se vad du landar på för tid.

Jag ska bli handläggare inom person- och företagsbeskattning. Alltså inte moms. Jag är fortfarande nöjd och glad. Jobbar i en väldigt liten organisation idag (11 anställda) och utvecklings- och karriärmöjligheterna är väldigt begränsade, naturligtvis. Finns fler val att göra på Skatteverket Dessutom har jag sysslat med en del annat innan jag började jobba som ekonom (Moe, jag vet heller inte vad jag ska bli när jag blir stor) och känner väl kanske att jag inte riktigt 'hittat rätt' i det jag gör idag. Brinner liksom inte för löpande bokföring, även om det är trivsamt.

Min vecka på Kanarieöarna blev fyra morgonpass. Första två var en ren plåga, jag som avskyr att springa i värme hade helt glömt bort hur det kändes, men de sista två gav mersmak. Så kom jag hem och sprang i en solig skog och njöt, det finns faktiskt inget som klår skogsrundorna, i alla fall inte i min bok. 

Idag ska jag till kiropraktorn, min falska ischias spökar (och jag vet varför, men vi börjar med att dra det rätt) och jag vill försöka vara fräsch i benen till tävling på  fredag - backigt lopp i Blekinge, första för året, ska bli riktigt roligt. 12,9 km är det, så det är inte toklångt. Har ett resultat från förra året på 57 minuter som jag hoppas kunna putsa till.

YourSoFine: Ut och spring lite snabba intervaller! Kanske inte veckan före ert lopp, men gärna en-två gånger innan så att du fått lite fart på dina snabba muskelfibrer. Sedan brukar tävlingsmomentet göra att man får fart på fötterna..

• Themis

Ojoj, kul med jobb och rekord så det står härliga till.

Själv har jag spårat ur, hann inte träna pga resfeber förra veckan och nu är vi utomlands och det finns miljoner andra saker att göra.

Men nu längtar jag inte bara hem utan även till gymet...  

Full frontal nerdity.
  • Coca cola light

Kan någon tipsa mig om en bra intervall-app som fungerar bra ihop med Spotify? Jag har en iphone 4. I vanliga fall använder jag Runkeeper och då slås inte Spotify av, men det gör den när jag ställer in på Intervaller.

• Busfröt

Hunnit köra både intervaller, mil pass och långdistans under helgen och det känns hur bra som helsti kroppen! :)
    Milen på 47 minuter i skönt tempo, 18 km terräng på 1:30 så nu är det bestämt, kommer inget i vägen eller att jag drar på mig nån skada så blir det halvmara i maj. Får försöka va realistisk så sattsar på att klara på 1:40, borde gå :)

• Chianti
    Coca cola light skrev 2012-04-07 16:45:01 följande:
    Kan någon tipsa mig om en bra intervall-app som fungerar bra ihop med Spotify? Jag har en iphone 4. I vanliga fall använder jag Runkeeper och då slås inte Spotify av, men det gör den när jag ställer in på Intervaller.
    Det är ett fel i runkeeper som kommit efter en uppdatering. Sett flera diskussioner om att folk är så besvikna på Runkeeper för att det är fel och de skiter i att åtgärda det. Men jag har inget tips tyvärr. Googla på runkeeper + spotify + forum så hittar du trådar om felet och tips på andra appar som inte har det felet.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
Svar på tråden Löpartråden 13