• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • babban
    stjärnflocka skrev 2012-05-13 09:23:38 följande:
    Men babban det är ju hur bra som helst! Själv kämpar jag bara med att klara milen

Det brukar jag också kämpa med i vanliga fall men så fick jag storhetsvansinne och det funkade ju det med Skrattande
  • Malvil

Heja Per!! Grymt bra jobbat!!
    Och heja Babban!! Kanontid ju! Man ska komma ihåg att bara jämföra sig med sig själv - även om det är svårt.

Själv har jag kört snabbdistans idag. Körde min testrunda som jag ska köra en gång i månaden. Nu var det bara 19 dagar sen sist, men det passade in bra i schemat just nu. Förra gången (26 april) sprang jag på nytt personbästa 26:55  med en medelpuls (inkl upp och nedjogg) på 174 och en maxpuls 191.

Idag förbättrade jag mig REJÄLT!! Ny bästanotering på 5 km lyder 25:30!!! Medelpuls 169, Maxpuls 187. Jag sprang alltså inte bara fortare utan kroppen var mindre belastad dessutom!!  Det är SÅ häftigt att se hur träningen ger resultat.

Nästa gång jag springer 5 km blir 7 juni (Blodomloppet) på helt annan bana. Den jag testkör på har motlut nästan hela vägen, så jag har nu stora förhoppningar om att kunna få ett fint officiellt pb på kontrollmätt bana. Spännande värre Cool

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Nikhita

Hej! Hoppar in i tråden för att jag börjat jogga för ett par veckor sen.
    Har tränat på pass mest bodypump i snart 1 år och är nu sugen på att få en bra kondition.

Har hitills joggat  ca 2 ggr/veckan och bara 2.5 km ungefär.
    Kör LCHF och kanske det påverkar att jag inte orkar så mycket mer i början.

Har använt mig av en app som heter endomondo och ikväll ska jag testa appen mapmyrun.

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Waimea

Gött mos, Malvil!!

Jag satte nytt säsongsbästa i Göteborg, sprang på 1.36.50 så jag förbättrade mig med 1,5 minuter från min halvmara i Säter. Kul, men jag var väldigt fräsch efteråt så det fanns förmodligen betydligt mer att ge..

Igår var jag ute på min skogsrunda och fick upp en väldig fart på fötterna - och mitt när det flyter som bäst så stukar jag till fothelvetet igen. Skit, skit, skit. Nåväl, jag linkade en bit, började jogga - sen drog jag upp tempot på nytt och kom hem med 46 sekunder upp till mitt drömmål, rundan under timmen. Det hade väl inte riktigt gillts eftersom jag stannade en stund, men i alla fall.

Idag är foten öm och lite svullen, men inget stort. Var och simmade på lunchen, gôtt att köra ett eget simpass igen.

Per G: Vilken tid! *impad* lycka till på nästa tävling!

Själv har jag börjat ladda för Sthlm nu. Med viss bävan, ska tilläggas, löparsjälvförtroendet har varit rejält naggat i kanten ett längre tag, men nu är jag på plus igen.

• PerG

Wow!! Grattis!! Vilken kanontid! Visst var förutsättningarna bra i år!? Var rädd för vind och regn innan, men det blev ju istället riktigt bra löparväder!!

Jag har inga problem med löparsjälvförtroendet för tillfället. ;).. fick en rejäl självförtroendeboost av varvet så jag funderar ändå på att satsa på en tid under 4 timmar i Sthlm! Jag har troligtvis kapaciteten, men det är kanske lite riskabelt eftersom det är första gången jag springer en mara...

Fick också besked om att min tid på varvet lyfte upp mig till startgrupp 4 på Lidingö också! Kul! Stockholm marathon borde flytta upp mig en grupp också (från E till D) om jag googlat gränserna rätt men det fixar man tydligen på plats sen enligt kansliet....

Längtar till den 2:e juni nu! ;)

Waimea skrev 2012-05-15 17:20:20 följande:
    Gött mos, Malvil!!

Jag satte nytt säsongsbästa i Göteborg, sprang på 1.36.50 så jag förbättrade mig med 1,5 minuter från min halvmara i Säter. Kul, men jag var väldigt fräsch efteråt så det fanns förmodligen betydligt mer att ge..

Igår var jag ute på min skogsrunda och fick upp en väldig fart på fötterna - och mitt när det flyter som bäst så stukar jag till fothelvetet igen. Skit, skit, skit. Nåväl, jag linkade en bit, började jogga - sen drog jag upp tempot på nytt och kom hem med 46 sekunder upp till mitt drömmål, rundan under timmen. Det hade väl inte riktigt gillts eftersom jag stannade en stund, men i alla fall.

Idag är foten öm och lite svullen, men inget stort. Var och simmade på lunchen, gôtt att köra ett eget simpass igen.

Per G: Vilken tid! *impad* lycka till på nästa tävling!

Själv har jag börjat ladda för Sthlm nu. Med viss bävan, ska tilläggas, löparsjälvförtroendet har varit rejält naggat i kanten ett längre tag, men nu är jag på plus igen.

• PerG

Haha... en tjej på jobbet slog min 22:07-tid på 5km med nästan 20 sekunder i vår tävling på jobbet förut ikväll så jag var "tvungen" att ge mig iväg snabbt och försöka slå den!

Lite väl tidigt efter varvet att försöka sig på det kanske men jag slog till med att springa 5km på 21:21!!... Nytt personbästa och jag fick blodsmak i munnen på köpet!..... Undrar om inte en tid under 21:00 ligger inom räckhåll innan sommaren är slut?! ;)

• PerG
    Nikhita skrev 2012-05-15 16:42:22 följande:
    Hej! Hoppar in i tråden för att jag börjat jogga för ett par veckor sen.
    Har tränat på pass mest bodypump i snart 1 år och är nu sugen på att få en bra kondition.

Har hitills joggat  ca 2 ggr/veckan och bara 2.5 km ungefär.
    Kör LCHF och kanske det påverkar att jag inte orkar så mycket mer i början.

Har använt mig av en app som heter endomondo och ikväll ska jag testa appen mapmyrun.
    Välkommen hit!

Jag har använt endomondo en del och tycker den är bra, fast jag använder den främst för "loggning". Jag brukar ha med mig min GPS-klocka när jag springer och läser sen in passen i endomondo så jag får all statistik och sånt där i!

När jag cyklar/går/åker längdskidor brukar jag däremot ha med mig telefonen så då kör jag endomondo i den! Lite kul med Peptalk så att folk kan skicka "hejarop" när man är ute och tränar! ;)
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-05-13 09:31:48 följande:
    Hej hej!
    Får en nybörjare hoppa in här hos er?
    Började löpa straxt innan påsk och har sedan dess sprungit 3-4 gånger i veckan. Springer absolut inte snabbt. Men jag rör på mig iallafall

Självklart! Välkommen! Här finns alla som gillar löpning, oavsett om man springer fort eller långsamt är elit eller motionär!.. ;)
  • stjärnflocka

Det är både peppande och nedslående och läsa om era lopp och tider Jag inser att jag är så lååångt ifrån er.

• Zezzan

Vi får se det som inspirerande
    Jag fick nytt PB i helgen då jag var ute och sprang. 5km på 27.41 det var jag glad för

Svar på tråden Löpartråden 13