Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ops jag har visst råkat anmäla mig till Oslo halvmaran
nu är det bara att träna träna! Ska leta reda på något bra träningsprogram.
StilaM: Jag brukar få ont i fötterna i början när jag har nya skor, speciellt om de har lite tajtare passform, men det brukar snarare vara en domningskänsla i slutet av passet. Gå tillbaks till Löplabbet och beskriv ditt problem. Har du gett 1500 spänn för ett par dojor ska de vara bra!
Zezzan: Aha, du har drabbats av 'anmäla mig till lopp'-reflexen. Den slår till när man minst anar!
Låter härligt med en halvmara i Oslo, vilket roligt mål!
Isold: Kul att höra av dig och fint att höra att du är inne i ett flyt i löpningen! Du kommer att springa som en gasell på loppen i sommar. Finns ju en del andra fina maror att springa även om du inte kom med på Sthlm (men borde inte du springa SM? ) Jag inspireras, som alltid, av dig!!
Stjärnflocka: keep up the good work!
Det är jättehärligt att läsa om allas löpning, själv svajar jag lite fram och tillbaks i min motivation, det ÄR kul att springa, men det har varit ett par sega månader när jag bara känt mig långsam, trög och lite neg.. Jag tror att det behövs en liten paus efter Sthlm, för att få upp suget ordentligt igen!
Idag kom värmen till Jämtland och jag har sprungit 8 sköna km i kvällssolen. Löpning när den är som bäst!
Tell me about it... Lösningen för mig är att helt enkelt se till att ha tömt "systemet" så gott det går innan.. Hjälper inte alltid men jag går hellre och gör ett försök innan jag sticker iväg i förebyggande syfte!
Jag upplever att det är gaserna som är det största problemet och att de trycker på och gör det akut, så man bör kanske undvika mat som gör en bubblig i magen?..