Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Sådär! Anmäld till Lidingöloppet 2013! ;)
Annars är jag däckad i någon slags förkylning/influensa.. hela familjen utom jag har haft vinterkräksjukan nyligen och jag klarade mig undan (immun eller duckade smittan kanske?) men fick istället en hemsk förkylning med feberfrossa, muskelvärk och huvudvärk idag... Resten av familjen hade en rejäl förkylning på Cypern, så jag kanske har fått det i efterhand eller nåt.. ;)
Det gör kanske egentligen inte så mycket eftersom jag har rehabiliterat min vadmuskel under veckan och hade ändå tänkt ta det lugnt med löpningen och inte köra något pass förrän i mitten på den här veckan (om jag nu hinner bli frisk). På lördag är det finalloppet men jag får se hur det känns med vad och förkylning då...
Sjukt även här. Förskyld så in i ..... Låg däckad hemma i slutet av förra veckan. Idag pallrade jag mig iväg till skolan men är absolut itne bra än :-S
Jippi 5 km avklarade. Det var första gången på ett tag nu. Sjukdom och bristande motivation har varit en stor bov i dramat. Nu hoppas jag motivationen stannar och att jag är på g
det var grymt skönt och befriande att vara ute och springa iallafall. Min känsla nu efteråt är att jag vill ut igen och det är en BRA känsla att sitta med nu efteråt
HA! Nu verkar astman ge sig
Äntligen! Kändes så gött att springa idag, det tog inte stopp för att inte luften räckte till
Tröskelpass i en blöt gräsmatte/skogsväg i toprsdags (6min x4) gick skitkass. Ösregn, blää...
Sen har det släppt!
Så:
Fredag: gym 45min + danspass 45min (ingen löpning, bara alternativ träning)
Lördag: 14.3 km 1h.25min. HAde täkt springa 15 men fick sk "löparmage" hade ätit för tätt inpå..
Söndag: alternatic träning skivstångspinn (45min skivstång+45min spinning)
Idag: löpning 10km ca 5:25 fart Kändes bra, men var såklart jobbigt på slutet
Imorgon är det tänkt ett intervallpass på bandet. Inte bestämt om det blir 400meters intervaller eller 1km. + skivstångintervall på det.
Känner att det är mkt uppbyggnadsträning ett tag nu. Kör då mkt styrka, gärna skivstång för att få många reps. Mest focus på distans i löpningen, tänker växla focus efter nyåret. Nerdragning på styrketräningen och mer focus på farttraning! Nu är eg målet 1 kvalitetspass/vecka denna veckan blir det två
Efter nyåret upp mot 3 kvalitetspass/vecka och ett av dom sak väl vara backträning antar jag... Kankse drar jag ner styrkan till 1g/vecka + 1pass med några sjukgymnastikövningar och corefocus.