• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG
    MissKaos skrev 2012-11-07 21:08:12 följande:

Det går, men det är inte alls lika bra.
    JAg vill med ha dubbdäck! Förra året blev det ju knappt kalls så då behövdes det ju inte. Eller ja, jag köpte ETT Månadskort sen var det ok att cykla. Var ifs sjukskriven några veckor, och sen på semester i Thailand direkt därefter såd et klart. Då cyklade jag ju inte..
    Vart inte dom där däcken skitdyra? JAg hatar att åka komunalt.. Är helt säker påa tt jag blir sjuk av att göra det. Det bara vimlar av snoriga människor som hostar. Sen är det tråkigt, tar längre tid än att cykla. Spårvagnanra fastnar här och där. Och dyrt! Och jag blir så sabla trött. Jag behöver min morgon-tramp till jobbet för att vakna och bli hungrig. Sen äter jag frulle där, på morgonmötet.
    UTom på torsdagar. Då springer jag
    Nu, sova så man orkar imorgon va?

Lycka till med Bugsen!
    Ja, förra året var det inte så stor nytta med dubbdäck. Det är därför jag sätter dem på frugans cykel i år eftersom det var så tungt att cykla med dem när man inte behövde så då kan jag köra vidare med min cykel när det är barmark och torrt...

Jag gillar också att cykla till jobbet! Har ca 8km, så det är helt perfekt avstånd tycker jag. Det går i princip på ett ut mellan kollektivtrafik, cykel och bil tidsmässigt (om bussarna är i tid och det inte är bilköer). Fördelen med cykel (och bil) tycker jag är att man kommer iväg direkt när man är redo istället för att stå och vänta på nästa buss och svära över att man missade den senaste med tio sekunder typ... ;).... Kollektivtrafiken använder jag egentligen bara när det är något speciellt jag ska göra efter jobbet eller liknande. 

Jag har sprungit några gånger till jobbet också, men har inte fått in en rutin för det. Borde nog göra som du också och ha en fast dag i veckan när jag springer! 
  • Waimea

Hej hopp!

Här har inte hunnit vara så mkt is, sörlänning som man är, men jag brukar aldrig springa med dobbar. Kör vanliga skorna och letar grepp i vägrenen, brukar funka bra, men det är klart, någon gång har jag drattat dit.

Skulle gå på min sista morgonsimlektion igår, men simläraren hade försovit sig, så jag fick ta tag i saken och raskt skriva upp ett litet program till mig och mina simkumpaner. Blir således en lektion till.. Igårkväll sprang jag en av mina favoritrundor i stan, 11.3 km, med sällskap och pannlampa - finns ingen belysning på sträckan. Det var galet motigt innan jag kom ut, men såklart gudaskönt efteråt. Kul att träffa min kompis också, hon är på väg att komma igång efter graviditet så än så länge hänger jag med henne..  Idag försöker jag med en lunchrunda och ikväll blir det simkurs. Känner mig fortfarande lite loj och omotiverad, ganska skönt att dra ner lite på träningstempot. Familjen blir glad, om inte annat.

PerG: Tusan vad du springer!! *imponerad* Jag ska ta tag i mitt 'milen på sub 40' -program från Runners', får nog bli en liten omstart och en modifiering så att de långpass som är ligger i schemat verkligen blir långa. Då borde jag få både fart och uthållighet. Har tänkt om lite när det gäller vad jag ska springa i vår, jag skippar sextimmars och följer med min kompis till Malmö i stället, så planeringen fram till juli är som följer:

Påsk - Ryssbergsloppet (12,9 km)

14 april - Heleneholms marathon

1 maj - Växjöloppet, troligen 21 km, ev milen

18 maj - Gbgvarvet

1 juni - Sthlm Marathon

28-30 juni - träningsläger Öland

• MissKaos
    Waimea skrev 2012-11-08 08:18:59 följande:

Hej hopp!

Här har inte hunnit vara så mkt is, sörlänning som man är, men jag brukar aldrig springa med dobbar. Kör vanliga skorna och letar grepp i vägrenen, brukar funka bra, men det är klart, någon gång har jag drattat dit.

Skulle gå på min sista morgonsimlektion igår, men simläraren hade försovit sig, så jag fick ta tag i saken och raskt skriva upp ett litet program till mig och mina simkumpaner. Blir således en lektion till.. Igårkväll sprang jag en av mina favoritrundor i stan, 11.3 km, med sällskap och pannlampa - finns ingen belysning på sträckan. Det var galet motigt innan jag kom ut, men såklart gudaskönt efteråt. Kul att träffa min kompis också, hon är på väg att komma igång efter graviditet så än så länge hänger jag med henne..  Idag försöker jag med en lunchrunda och ikväll blir det simkurs. Känner mig fortfarande lite loj och omotiverad, ganska skönt att dra ner lite på träningstempot. Familjen blir glad, om inte annat.

PerG: Tusan vad du springer!! *imponerad* Jag ska ta tag i mitt 'milen på sub 40' -program från Runners', får nog bli en liten omstart och en modifiering så att de långpass som är ligger i schemat verkligen blir långa. Då borde jag få både fart och uthållighet. Har tänkt om lite när det gäller vad jag ska springa i vår, jag skippar sextimmars och följer med min kompis till Malmö i stället, så planeringen fram till juli är som följer:

Påsk - Ryssbergsloppet (12,9 km)

14 april - Heleneholms marathon

1 maj - Växjöloppet, troligen 21 km, ev milen

18 maj - Gbgvarvet

1 juni - Sthlm Marathon

28-30 juni - träningsläger Öland

Kul!
    Vi kommer vara flera från tråden båe på varvet och i Sthlm
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-07 21:47:04 följande:
    Jag köpte på xxl

Ska kolla där det är min favoritaffär, men det blir alltid ås dyrt när man ska gå därifrån??

Sprang 10km hit, till jobbet imorse. Lite ruggigt ute (blött) men nu är jag såklart jättenöjd! Och alldrig smakar frukosten så gott som den dagen jag har kutat hit. Ska springa hem med. KÄnner lite i ett muskelfäste i vä kn, inget falrigt lixom lite "trött´" i det. Så jag hade ju tänkt springa ne omväg hem, köra på ngn km X-tra blir väl inte så då!  Får var nöjd med "bara" 10+10km.. Alltid gött att känna att man har tgjort drygt en halvmara på en torsdag annar s
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Slutade med 10+10 km löpning.
    Och dammsugning av 1st skitigt hus!

Imorgon kompletterande träning på gym Funderar på indoor Walking efter gymmandet. Eller så kör jag lite CT före styrkan och lite rodd efter. Fårse när jag lyckas stämpla ut från kneget vad tiden räcker till

• Zezzan

Tror de flesta dubbdäck är jobbiga att cykla med. Var grymt tungt med mina. Maken var iväg och köpte idag och var precis ute och testade, nu förstår han äntligen vad jag klagade på förra året haha

• MissKaos

gymet 45 min, intensivt. Kör då en maskin och i vilan mellan seten tex burpees, plankan etc. Helkropp. Därpå indoorwalking 60min.

HELT slut nu! Nu mat, Vågar inte dricka vin, för trött...

Alternativ träning mao!

• Waimea
    MissKaos skrev 2012-11-09 17:53:25 följande:
    gymet 45 min, intensivt. Kör då en maskin och i vilan mellan seten tex burpees, plankan etc. Helkropp. Därpå indoorwalking 60min.

HELT slut nu! Nu mat, Vågar inte dricka vin, för trött...

Alternativ träning mao!
    Kul! Alternativ träning är gôtt!
  • MissKaos

Igår: 15km löpning
    Dagens pass  blev skivstång + spinning.

• Waimea

MissKaos:

Hur mkt tränar du? *nyfiken*

Jag insåg igår att mina försök till att hålla mig i stillhet under helgerna mest är till nackdel för min familj. Var rätt stissig i lördags, och sade igår att det är fasen bättre att jag drar ut på morgonen och springer av mig, måste vara det bästa för alla inblandade. Jag blir mild och snäll och familjen slipper sin sura, morgontrötta mamma :-S Sprang igår, medan grabben var på gympa, blev 17 km runt sjöarna i stan. Välbehövligt! Idag ska jag instruera spinning vid lunch, har bytt dag. Blir skönt eftersom mannen är bortrest - då kommer jag inte iväg och träna..

Svar på tråden Löpartråden 13