Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej hopp!
Här har inte hunnit vara så mkt is, sörlänning som man är, men jag brukar aldrig springa med dobbar. Kör vanliga skorna och letar grepp i vägrenen, brukar funka bra, men det är klart, någon gång har jag drattat dit.
Skulle gå på min sista morgonsimlektion igår, men simläraren hade försovit sig, så jag fick ta tag i saken och raskt skriva upp ett litet program till mig och mina simkumpaner. Blir således en lektion till.. Igårkväll sprang jag en av mina favoritrundor i stan, 11.3 km, med sällskap och pannlampa - finns ingen belysning på sträckan. Det var galet motigt innan jag kom ut, men såklart gudaskönt efteråt. Kul att träffa min kompis också, hon är på väg att komma igång efter graviditet så än så länge hänger jag med henne.. Idag försöker jag med en lunchrunda och ikväll blir det simkurs. Känner mig fortfarande lite loj och omotiverad, ganska skönt att dra ner lite på träningstempot. Familjen blir glad, om inte annat.
PerG: Tusan vad du springer!! *imponerad* Jag ska ta tag i mitt 'milen på sub 40' -program från Runners', får nog bli en liten omstart och en modifiering så att de långpass som är ligger i schemat verkligen blir långa. Då borde jag få både fart och uthållighet. Har tänkt om lite när det gäller vad jag ska springa i vår, jag skippar sextimmars och följer med min kompis till Malmö i stället, så planeringen fram till juli är som följer:
Påsk - Ryssbergsloppet (12,9 km)
14 april - Heleneholms marathon
1 maj - Växjöloppet, troligen 21 km, ev milen
18 maj - Gbgvarvet
1 juni - Sthlm Marathon
28-30 juni - träningsläger Öland
Hej hopp!
Här har inte hunnit vara så mkt is, sörlänning som man är, men jag brukar aldrig springa med dobbar. Kör vanliga skorna och letar grepp i vägrenen, brukar funka bra, men det är klart, någon gång har jag drattat dit.
Skulle gå på min sista morgonsimlektion igår, men simläraren hade försovit sig, så jag fick ta tag i saken och raskt skriva upp ett litet program till mig och mina simkumpaner. Blir således en lektion till.. Igårkväll sprang jag en av mina favoritrundor i stan, 11.3 km, med sällskap och pannlampa - finns ingen belysning på sträckan. Det var galet motigt innan jag kom ut, men såklart gudaskönt efteråt. Kul att träffa min kompis också, hon är på väg att komma igång efter graviditet så än så länge hänger jag med henne.. Idag försöker jag med en lunchrunda och ikväll blir det simkurs. Känner mig fortfarande lite loj och omotiverad, ganska skönt att dra ner lite på träningstempot. Familjen blir glad, om inte annat.
PerG: Tusan vad du springer!! *imponerad* Jag ska ta tag i mitt 'milen på sub 40' -program från Runners', får nog bli en liten omstart och en modifiering så att de långpass som är ligger i schemat verkligen blir långa. Då borde jag få både fart och uthållighet. Har tänkt om lite när det gäller vad jag ska springa i vår, jag skippar sextimmars och följer med min kompis till Malmö i stället, så planeringen fram till juli är som följer:
Påsk - Ryssbergsloppet (12,9 km)
14 april - Heleneholms marathon
1 maj - Växjöloppet, troligen 21 km, ev milen
18 maj - Gbgvarvet
1 juni - Sthlm Marathon
28-30 juni - träningsläger Öland
Slutade med 10+10 km löpning.
Och dammsugning av 1st skitigt hus!
Imorgon kompletterande träning på gym Funderar på indoor Walking efter gymmandet. Eller så kör jag lite CT före styrkan och lite rodd efter. Fårse när jag lyckas stämpla ut från kneget vad tiden räcker till ![]()
Tror de flesta dubbdäck är jobbiga att cykla med. Var grymt tungt med mina. Maken var iväg och köpte idag och var precis ute och testade, nu förstår han äntligen vad jag klagade på förra året haha
gymet 45 min, intensivt. Kör då en maskin och i vilan mellan seten tex burpees, plankan etc. Helkropp. Därpå indoorwalking 60min.
HELT slut nu! Nu mat, Vågar inte dricka vin, för trött...
Alternativ träning mao!
Igår: 15km löpning
Dagens pass blev skivstång + spinning.
MissKaos:
Hur mkt tränar du? *nyfiken*
Jag insåg igår att mina försök till att hålla mig i stillhet under helgerna mest är till nackdel för min familj. Var rätt stissig i lördags, och sade igår att det är fasen bättre att jag drar ut på morgonen och springer av mig, måste vara det bästa för alla inblandade. Jag blir mild och snäll och familjen slipper sin sura, morgontrötta mamma :-S Sprang igår, medan grabben var på gympa, blev 17 km runt sjöarna i stan. Välbehövligt! Idag ska jag instruera spinning vid lunch, har bytt dag. Blir skönt eftersom mannen är bortrest - då kommer jag inte iväg och träna..