• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • MissKaos

10+10km löpta idag.
    Hade velat mer (med skallen) Men jag fastande på ett viktigt möte på jobbet + att kroppen är seg som, ja benen är heltenekelt trötta! MAssage igår + cranosacralbeh. Skönt, men avslappnande *s*
    IAf: Mitt projekt "gå ner 2kg" går INTE bra. Ärtsoppan fick sällskap av pannkakor, skulle göra lite och spara till mannen som spelar tennis nu. Nixpix. Jag ooch sonen åt "tadah" 6 var. Och glass. Mest impad av honom dock, 4 år.
    Snart sova.. *gäsp*
    Det är ju en härlig dag imorgon med, då blir det alternativ träning. Någt kul, dans kanske? Det är roligt Och en liten tur i gymmet. Har fått "proböem" med skivstångspass: Hinner inte trötta ut magmusklerna på det som erbjuds så man kanske skulle göra ett ordentligt jobb imorgon där. Köra skiten ur magen! Och armarna. Har ju bara ben och core muskler.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dagens pass:
    Intervaller efter vad som föll mig in på bandet (6km totalt)
    1km uppv
    400m i 4min tempo direkt backe 6min tempo 8%lutning i ca 150meter
    låterhämtning, 6min temp
    1km 5mintempo
    500 m lättare löpning
    1km 5min tempo
    kort nervarv 500meter

sen skivstångspass. Smet från nervarvning/stretch för att dra 3km till på bandet.
    Lyckat sträcka mig eller ngt, muskelbristning? på utsidan av låret.
    Skvstången gick sådär. Kände mig svag och vek i ffa armarna.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG

Jäklar vad du ligger i MissKaos! ;)

Jag var ute på ett långpass nyss. När jag cyklade hem från jobbet idag i mörkret så insåg jag hur mysigt det är när det är när hela staden lyser så jag blev sugen på en "båda broarna"-runda och stack iväg när barnen var lagda och frugan satt och broderade!?. ;)...

Tyvärr fick jag magknip efter en mil och fick springa med det ytterligare 5km innan jag hittade en bensinmack för lite påfyllning av energi och för att "fixa" magknipet... ;).

Blev 17.5km totalt och snittade 5:55min/km inkl. mackstoppet. Första milen gick i c:a 5-tempo så jag tappade rejält efter det...  Ganska blåsigt vissa sträckor men jag försökte hålla mig i lä så gott det gick!.. 

Jag har satt upp sub44 som mål innan nyår!... eller ja, närmare bestämt nyårsafton eftersom jag tänkte springa Sylvesterloppet och då ger mig en tid som är bättre än 44:13 en bättre startgrupp på Göteborgsvarvet (om de inte ändrar tabellerna allt för mycket)... 40 sekunders förbättring från mitt personbästa borde jag hinna fixa med nummerlappseffekten, intervallträning och att banan är väldigt platt!

• Sommarfrö

Tjoho alla! Det är så inspirerande att läsa om er träning dagligen. Sprang ju min första mil i september, efter detta har det tyvärr inte blivit fler försök på en mil. Blev även sjuk i ett envist virus (höstblåsor) som jag fortfarande dras med fast bara på händerna. Vilket gjorde att jag hade ett ofrivilligt uppehåll på tre veckor. Men har kommit igång med löpträningen i alla fall eftersom jag mår bra i övrigt. Nu försöker jag springa från jobbet hem minst två ggr i veckan 8,5km! Igår fick jag ner tiden till 50min!!! Det låter väl lovande för att pressa ner miltiden som jag hade i september på 1.15. Visserligen är det mycket löpning på asvalt. Vilket inte ger lika mycket motstånd som de vanliga rundorna jag springer på annars i terräng. :) Har även lyckats bli av med ett par gravidkilon sedan den 1a september efter att jag börjat satsa mer på träningen. 12kg för att vara mer exakt ;) Kan ju vara därför det går lite fortare nu haha

• MissKaos
    PerG skrev 2012-11-19 23:59:33 följande:

Jag var ute på ett långpass nyss. När jag cyklade hem från jobbet idag i mörkret så insåg jag hur mysigt det är när det är när hela staden lyser så jag blev sugen på en "båda broarna"-runda och stack iväg när barnen var lagda och frugan satt och broderade!?. ;)...

Tyvärr fick jag magknip efter en mil och fick springa med det ytterligare 5km innan jag hittade en bensinmack för lite påfyllning av energi och för att "fixa" magknipet... ;).

Blev 17.5km totalt och snittade 5:55min/km inkl. mackstoppet. Första milen gick i c:a 5-tempo så jag tappade rejält efter det...  Ganska blåsigt vissa sträckor men jag försökte hålla mig i lä så gott det gick!.. 

Jag har satt upp sub44 som mål innan nyår!... eller ja, närmare bestämt på nyårsafton eftersom jag tänkte springa Sylvesterloppet och då ger mig en tid som är bättre än 44:13 en bättre startgrupp på Göteborgsvarvet (om de inte ändrar tabellerna allt för mycket)... 40 sekunders förbättring från mitt personbästa borde jag hinna fixa med nummerlappseffekten, intervallträning och att banan är väldigt platt!
    Vilket pass!
    Löparmage är inte kul
    Jag vill ner sub 47, gärna på sylvesterloppet...

Igår blev det 10km/52min.
    Börjar tro att alla mina interallver nu börjar ge resultat...
  • xmarcusx
    PerG skrev 2012-11-19 23:59:33 följande:

Jag har satt upp sub44 som mål innan nyår!... eller ja, närmare bestämt på nyårsafton eftersom jag tänkte springa Sylvesterloppet och då ger mig en tid som är bättre än 44:13 en bättre startgrupp på Göteborgsvarvet (om de inte ändrar tabellerna allt för mycket)... 40 sekunders förbättring från mitt personbästa borde jag hinna fixa med nummerlappseffekten, intervallträning och att banan är väldigt platt!
    Jag är aldrig hemma när det är Sylvesterloppet, men jag kan tänka mig att underlaget kan spela roll. Får hoppas på barmark och helt isfritt.
  • Waimea

God morgon alla!

MissKaos: Tycker att jag känner igen mig i din träningsplanering. Så gôtt att se att det finns fler som trycker in pass på morgonen eller på lunchen eller närhelst det egentligen funkar. Träningsväskan är jusom oftast med till jobbet.. Är lite avis på dina mag- och coremuskler, jag var och körde ett CxWorx-pass i måndags och inser att just coremusklerna behöver uppbyggnad.. Klen..

Idag sitter jag på jobbet och gottar mig i mina nya Merrell Barefoot. Min kompis var i New York precis och köpte med sig ett par till mig, och ja, absolut, de sitter som en smäck. Vågar inte springa i dem riktigt nu, men tänkte testa att gå i dem på jobbet i alla fall. Så Per, nu är det sex par skor som trängs i hyllan hemma..

Min träning de senaste veckorna har haltat lite.
    Förra veckan var jag ensam hemma med barnen mån - tors och då blev det en milrunda på måndagslunchen och en kombination av löpning (7 km) och simning på torsdagen, sedan höll jag cykelpass på fredagslunchen och sen blev det faktiskt inget mer än ett intervallpass på söndagen, körde 2 x 4 min - 3 min - 2 min - 1 min, en min vila mellan intervallerna, två min serievila. Första setet gick asbra, låg på 3.45 i km-tempo på första fyraminutaren och höll mig väl under fyra minuterstempo på alla fyra intervallerna. I set två fick jag äta upp den offensiva satsningen och höll mig ganska precis på fyraminuterstempo. Konditionsmässigt kände jag att det var lättare men musklerna var nog mjölksyramättade..

Denna vecka har jag än så länge kört ett Cx-pass som jag kombinerade med 13 km, dels på backigt elljusspår, dels på flack asfalt. Skönt, men det kändes att jag kört styrka innan löpningen. Idag tänker jag springa en milrunda på lunchen, sen får vi se för jag och kidsen drar till brorsan i Malmö i helgen, mannen ska få renovera så mycket han någonsin orkar..

• MissKaos

Ja, det är så man får jobba!

Igår: Skivstångspinning + 20min rodd.
    Igår kv värsta krampen i insida lår. Fruktansvärt ont!!

• MissKaos

Idag:
    10+9,8 km sprugna.
    Dammsugit.
    Lagat lax ( i ABBAS färdiga sås, men ändå) och ris.
    Och varit jävligt effektiv på jobbet.
    GAnska nöjd! Och nu har rompan landat i soffan. Trött. Skönt, lite tyst här. Sonen i sängen maken på tennis. Han har kvar det otroligt roliga att städa toax2 + plocka undan sin tvätt o tämma diskmaskinen... JAG är klar! Hehe..  Orkade inte göra alles så då fick han resten. Han erbjöd sig göra alltihop imorgon. Nu hinner vi sit träna lite imorgon med båda två

Var är alla? Ute och springer?

Svar på tråden Löpartråden 13