• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Var hos svärföräldrarna i Uppland i helgen. Sprang 17 km i vacker dimma och med fantastiska omgivningar. Mersmak!

• Waimea

Jespis: Nice!!

Zezzan: Härligt att du är igång igen!

Själv har jag drabbats av fetmotivationstorka och vägrade ge mig ut alls i helgen. Blev en promme med mannen igår kväll, och lite core, efter att ha droppat kidsen hos farmor och farfar, Är som less och seg just nu och vill hellre hänga med barnen än träna. Är nog bra för mig, även om kroppen skriker efter endorfiner.

I morse gav jag mig ut på morgontur vid 5.15, i skogen, med pannlampa. Mer liv och rörelse i skogen än runt sjön i stan vid den här tiden på dygnet, såg fyra rådjur och en räv.  Insåg att det blötsnöade lite när jag gav mig iväg, något som förbyttes till ett hällregn när jag hade nån kilometer kvar. Blött och kallt! 

I morgon får det bli en friskvårdsrunda på lunchen. Ska visst bli solsken och då får man passa på..

• Zezzan

Var ute på en runda idag oxå. shit pommes frittes vad halt det var. Efter 4km hade jag så ont i låren efter att försöka parera halkan så då fick jag ge mig

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-07 19:29:16 följande:
    Var ute på en runda idag oxå. shit pommes frittes vad halt det var. Efter 4km hade jag så ont i låren efter att försöka parera halkan så då fick jag ge mig

Icebugs!! Bästa skorna! Jag sprang hela förra vintern i mina!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-07 19:49:26 följande:

Av det jag sett så står det att dem har smala skor. Jag har breda fötter + att de är aningens över min budget nu när jag är fattig student. men jag letar vidare Måste åka och prova ett par och se hur de sitter på mig innan jag evt kan beställa från andra länder
  • MissKaos

Igår 4x4min på bandet (4:17 tempo) + uppv lite mellanjogg och nervarv. Totalt 6km. Sen öste jag på med skivstång/spinning 90min. Kändes kalasbra! Jobbiga intervaller men bra.

IDAG är mina ben lite sega och det var nära att jag cyklade omkull på väg till jobbet. Svinhalt!
    Imorgon löpning till/från jobbet. Hoppas orka ne omväg på hemvägen men det känns lite sannolikt på dom här benen efter gårdagen. Så 10+10km löpning imorogn dårå!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-07 19:52:59 följande:
    Igår 4x4min på bandet (4:17 tempo) + uppv lite mellanjogg och nervarv. Totalt 6km. Sen öste jag på med skivstång/spinning 90min. Kändes kalasbra! Jobbiga intervaller men bra.

IDAG är mina ben lite sega och det var nära att jag cyklade omkull på väg till jobbet. Svinhalt!
    Imorgon löpning till/från jobbet. Hoppas orka ne omväg på hemvägen men det känns lite sannolikt på dom här benen efter gårdagen. Så 10+10km löpning imorogn dårå!
    Heja heja grymt bra jobbat
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-07 19:52:45 följande:
    Av det jag sett så står det att dem har smala skor. Jag har breda fötter + att de är aningens över min budget nu när jag är fattig student. men jag letar vidare Måste åka och prova ett par och se hur de sitter på mig innan jag evt kan beställa från andra länder
    Jag har jättebreda fötter (är dessutom opererad pga halluxvalgus så breda fötter har du nog inte)

Dyra, ja. Svindyra!! Men bra. Jag kan springa på blankis!
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-07 19:56:08 följande:
    Jag har jättebreda fötter (är dessutom opererad pga halluxvalgus så breda fötter har du nog inte)

Dyra, ja. Svindyra!! Men bra. Jag kan springa på blankis!
    Åhhh vilken modell är det du har? För när jag läst om dem står att de är smala. Mycket därför jag varit skeptisk. 
  • PerG

Jag har precis skaffar ett par Icebug Anima Bugrip, men jag har inte hunnit testa dem än. Dyra ja, fast jag köpte med rabatt och fick dem för ca 1300:-..

Ja det var halkigt imorse! Såg en tjej som drog i backen på cykel och jag höll på att vurpa med cykeln flera gånger.. Dags att kränga på dubbdäcken på cykeln snart tror jag...

Har äntligen lämnat förkylningar och sånt som hindrat löpningen en del de senaste 2 veckorna!

Idag blev det ett lunchpass med en kollega... Jag fick agera hare och farthållare och det blev ca 6.5km med 4:40-tempo i snitt, och det kändes riktigt bra. Kollegan var nöjd med att jag drog henne till ett personbästa på 5km.. ;)

Ska nog snart ge mig på ett eget försök till personbästa på 5km inom den närmsta veckan. Senaste rekordet är 20:51 så jag hoppas klämma ner det till 20:40! Och så ska jag nog pressa ner min 10km tid under 44:30 (gamla tiden är 44:40). Innan året är slut siktar jag på sub44 (i värsta fall får det bli på Sylvesterloppet på nyårsafton!.. ;)

MissKaos skrev 2012-11-07 19:49:26 följande:

Svar på tråden Löpartråden 13