• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Eller jo, jag testade faktiskt icebugsen, men bara jättekort... Hoppas på mycket is snart... ;)

• Zezzan

Här var det +1 grad och spegelblankt på flera ställen

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-07 20:30:04 följande:
    Åhhh vilken modell är det du har? För när jag läst om dem står att de är smala. Mycket därför jag varit skeptisk. 

Oj. Mina är ju sen förra säsongen.. Kolla med en löpaffär!

Tänk bara på att det är lågprofil på deras skor. Jag fick en osannolik träningsvärk i vaderna samt lite ont i början. Nu har jag ett par skor m 4mm dropp och ett par pegasus (8 el 10mm) så jag hoppas att mina ben ska var alite mera vana denna säsongen!

Jättesköna att springa med! MEN det kändes konstigt attr kunna sula på nerför när man såg ien! Mentalt tog det emot att lita så på skorna..
    PerG skrev 2012-11-07 20:35:21 följande:
    Jag har precis skaffar ett par Icebug Anima Bugrip, men jag har inte hunnit testa dem än. Dyra ja, fast jag köpte med rabatt och fick dem för ca 1300:-..

Ja det var halkigt imorse! Såg en tjej som drog i backen på cykel och jag höll på att vurpa med cykeln flera gånger.. Dags att kränga på dubbdäcken på cykeln snart tror jag...

Har äntligen lämnat förkylningar och sånt som hindrat löpningen en del de senaste 2 veckorna!
    Idag blev det ett lunchpass med en kollega... Jag fick agera hare och farthållare och det blev ca 6.5km med 4:40-tempo i snitt, och det kändes riktigt bra. Kollegan var nöjd med att jag drog henne till ett personbästa på 5km.. ;)

Ska nog snart ge mig på ett eget försök till personbästa på 5km inom den närmsta veckan. Senaste rekordet är 20:51 så jag hoppas klämma ner det till 20:40! Och så ska jag nog pressa ner min 10km tid under 44:30 (gamla tiden är 44:40). Innan året är slut siktar jag på sub44 (i värsta fall får det bli på Sylvesterloppet på nyårsafton!.. ;)

Det ska jag med springa! JAg vill ner mot samma tid.... Sub 45..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-07 20:46:12 följande:

Oj. Mina är ju sen förra säsongen.. Kolla med en löpaffär!

Tänk bara på att det är lågprofil på deras skor. Jag fick en osannolik träningsvärk i vaderna samt lite ont i början. Nu har jag ett par skor m 4mm dropp och ett par pegasus (8 el 10mm) så jag hoppas att mina ben ska var alite mera vana denna säsongen!

Jättesköna att springa med! MEN det kändes konstigt attr kunna sula på nerför när man såg ien! Mentalt tog det emot att lita så på skorna..

Det ska jag med springa! JAg vill ner mot samma tid.... Sub 45..
    Som när jag cyklade med dubbdäck första gången då Super skum känsla innan man vande sig. Ja jag ska ta och försöka leta reda på någonstans att pröva skorna  

Någon som testat att springa med lösa dubbar man trär över skorna? 
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-07 20:51:00 följande:
    Som när jag cyklade med dubbdäck första gången då Super skum känsla innan man vande sig. Ja jag ska ta och försöka leta reda på någonstans att pröva skorna  

Någon som testat att springa med lösa dubbar man trär över skorna? 

Det går, men det är inte alls lika bra.
    JAg vill med ha dubbdäck! Förra året blev det ju knappt kalls så då behövdes det ju inte. Eller ja, jag köpte ETT Månadskort sen var det ok att cykla. Var ifs sjukskriven några veckor, och sen på semester i Thailand direkt därefter såd et klart. Då cyklade jag ju inte..
    Vart inte dom där däcken skitdyra? JAg hatar att åka komunalt.. Är helt säker påa tt jag blir sjuk av att göra det. Det bara vimlar av snoriga människor som hostar. Sen är det tråkigt, tar längre tid än att cykla. Spårvagnanra fastnar här och där. Och dyrt! Och jag blir så sabla trött. Jag behöver min morgon-tramp till jobbet för att vakna och bli hungrig. Sen äter jag frulle där, på morgonmötet.
    UTom på torsdagar. Då springer jag
    Nu, sova så man orkar imorgon va?

Lycka till med Bugsen!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-07 21:08:12 följande:

Det går, men det är inte alls lika bra.
    JAg vill med ha dubbdäck! Förra året blev det ju knappt kalls så då behövdes det ju inte. Eller ja, jag köpte ETT Månadskort sen var det ok att cykla. Var ifs sjukskriven några veckor, och sen på semester i Thailand direkt därefter såd et klart. Då cyklade jag ju inte..
    Vart inte dom där däcken skitdyra? JAg hatar att åka komunalt.. Är helt säker påa tt jag blir sjuk av att göra det. Det bara vimlar av snoriga människor som hostar. Sen är det tråkigt, tar längre tid än att cykla. Spårvagnanra fastnar här och där. Och dyrt! Och jag blir så sabla trött. Jag behöver min morgon-tramp till jobbet för att vakna och bli hungrig. Sen äter jag frulle där, på morgonmötet.
    UTom på torsdagar. Då springer jag
    Nu, sova så man orkar imorgon va?

Lycka till med Bugsen!
    Mina däck kostade 600kr för båda två Jag cyklade hela vintern fram och tillbaka till jobbet = 4km enekl väg. Nu går jag i skolan som ligger 2.5 mil bort. blir inte lika mycket cyklande då inte. 
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-07 21:14:14 följande:
    Mina däck kostade 600kr för båda två Jag cyklade hela vintern fram och tillbaka till jobbet = 4km enekl väg. Nu går jag i skolan som ligger 2.5 mil bort. blir inte lika mycket cyklande då inte. 

Jag har ju lagom långt.. Billiga däck Tror de som säljs här kostar det dubbla!
  • PerG
    MissKaos skrev 2012-11-07 21:20:44 följande:

Jag har ju lagom långt.. Billiga däck Tror de som säljs här kostar det dubbla!
    Jag har sådana här: http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=2&funk=visa_artikel&artnr=NO047

De är ganska tunga och är nog lite "värstingdäck" vad gäller grepp egentligen (de har relativt många dubbar och även dubbar på sidorna så att man har grepp även när man "ligger" ner i kurvorna... )... 

I år tänkte jag sätta dubbdäcken på frugans cykel och ha vanliga däck på min cykel och så väljer jag cykel efter behov (frugan cyklar ändå inte till jobbet) så slipper man de tunga och brötiga dubbdäcken de dagar när det inte är halkigt... 
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-11-07 20:40:13 följande:
    Här var det +1 grad och spegelblankt på flera ställen
    Vi hade också c:a +1 grad imorse, men det var "svartis" så man såg inte var det var halkigt! Lite läskigt!..
    På en liten bro fick jag stanna och hålla i mig i räcket med cykeln på väg ner för det var så halkigt att jag inte ens kunde gå!?.. ;)
Svar på tråden Löpartråden 13