Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Här blev det ett pass på Crosstrainern idag. Inte så spännande, men med musik i öronen så överlever jag.
Maken har varit borta hela veckan och jag har ingen som kan se till barnen. Inatt kommer han dock, så jag hoppas på bra löparväder i morgon!9
Inte med löpning att göra, men jag hade magknip, svullen mage, öm mage varje kväll. Sen slutade jag äta kolhydrater (Lchf) och svullna ömma magen finns inte längre. Jag säger inte att du ska börja äta Lchf, men kosten spelar in så mycket mer än man kan tro!
Har som höstplan att försöka bli snabbare på milen, men så kom den där dumma förkylningen i vägen... Idag blev det dock 4 km uppvärmning, 3x5x500m och 3 km nerjogg. Fick slita lite - det känns att jag varit krasslig! Nu kan det dock bara bli bättre, så jag känner mig nöjd!
PerG: Absolut - åtta varv runt sjöjäveln mitt i stan, here I go! Har ett litet sällskap på fyra pers som jag ska springa ihop med, vi satsar på sub 3.30, tänker försöka intala mig själv att det bara är ett fint och trevligt träningspass jag ska iväg på, om än lite längre och lite snabbare än normalt.
Sprang sista lite längre passet idag, 16 km i 4.47-tempo, lätt och fint, fötterna fick bestämma. Sprang två varv runt tidigare nämnda sjö, bara för att testa pannbenet, liksom. Helt ok!
Magen, ja. Jag har sällan problem, men när det väl kniper till är det bara att vika av ut i närmsta skog. Senast det hände var i tisdags. Intressant, sedan, att stå i duschen på jobbet och betrakta mossan virvla ner i avloppet. Så är det att springa. Jag vet inte alls vad som triggar igång den, men jag har vänner som alltid har problem - och vänner som inte har det. Testa dig fram och se vad som funkar för dig. Mat i magen brukar kunna innebära toabehov.
2 dagar på Gekås = trött i benen ![]()
Riotflickan: Har en kompis med IBS och hon har provat ALLT, men det som funkar för just henne är strikt LCHF-kost, annars får hon jätteont. Hon hade varit på en föreläsning av någon som kunde IBS bra och han hade förklarat för henne att hennes mage är överkänslig mot kolhydrater, enkelt sammanfattat. Är det så för dig också?
Tror att förkylningen äntligen är över. Sprang före frukost i morse och det var 6 lätta och sköna km - för första gången på ett tag! Puh!