Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Kikar in här i tråden för första gången på länge. Har saknat den, men det har kommit lite andra saker mellan.
Löpträningen efter Stockholm Halvmarathon gick verkligen utför. Första veckan efter kändes kroppen sliten. Sedan fick jag problem med knäet och kunde inte springa på flera veckor.
Sedan så... oops...blev jag gravid. Inte planerat. Tredje barnet. Kommer jag orka det här ? Mycket blandade känslor och funderingar innan vi kände. Klart att vi ska ha en till! Dödstrött och kräktes så gott som varje dag. Gjorde lite tappra försök att komma ut och springa men blev mest deprimerad av resultaten.
Idag. Illamående verkar släppa jag är igång och springer igen på löpband på gymmet. Har som mål att springa minst 2 mil i veckan fördelat på 2-3 pass så länge det känns bra i kroppen. Springer inte längre milen under timmen, men är ändå sååå nöjd att jag kommit tillbaka och att jag orkar en mil. Kommer sakna alla lopp som jag missar i sommar och det var tur att jag inte hunnit betala in några startavgifter.
Kommer föda med kejsarsnitt (pga två tidigare) i slutet av maj. Hur snabbt tror ni man kan komma igång? Har mått väldigt bra efter de två tidigare. Sist var jag uppe och gick en 3 timmars promenad 5 dagar efter snittet.
Känns inte som någon idé att läsa ikapp allt jag missat i tråden, men jag ska försöka hänga med lite bättre nu.
Grattis till graviditeten
Waimae: 6 par... Ojdå! Man kan väl aldrig ha för mycket prylar iofs? ;)
MissKaos: Nej, jag var inte ute och sprang förut.. jag handlade mat (och så var jag på Stadium och köpte lite valla och ett vallajärn)... Men imorgon hoppas jag hinna med en lunchlöpning och tänkte mig ett intervallpass om kollegan som ville hänga på kan tänka sig det...
Löparmamman: Grattis till graviditeten!
På söndag åker jag och några till upp till Torsby och åker längdskidor i skidtunneln där uppe! Ska bli kul att få stå på skidor igen! Jag funderar fortfarande på luciamaraton den 8:e december, men det beror lite på hur det känns när jag ska köra ett långpass veckan innan...
Här har en rejäl förkylning (ev influensa) slagit till. Jag var däckad hela helgen, men med en intensiv jobbvecka med en massa inplanerade möten så fick det gå ändå - men igår morse hade lilltjejen feber, så nu är vi hemma.
Längtar efter snön så jag kan använda mina Icebugs - jag tycker att de är så hårda att springa i på ren asfalt (med isfläckar)...
Jag körde ångestpasset nummer ett idag, 5x1000m, för första gången på nästan ett halvår. Sjukt jobbigt och med en motvind som gjorde sitt bästa för att sakta ner mig. Nu laddar jag om inför kvällens tennis.
Någon som vet vilken modell detta är?
viewitem.eim.ebay.no/Icebug-75-Bright-Green-Studded-Ice-Bug-Gripper-Sneakers-Shoes-Walking-Running/370691860209/item
15km löpta idag. Det blev mörkt, och jag skulle hämta upp sonen hos hans lekkompis hade eg orkat och velat köra ett par km till. typ2. Well, han ska på banrkalas imorgon hos grannen. Funderar på ett backpass eller löpa trail (mkt backigt) och så köra ett corepass hemma på vardagsrumsgolvet. Låter inte helt fel det heller ![]()