• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    PerG skrev 2012-11-25 14:07:34 följande:
    De heter "BuGrip" om de är med broddar, annars är de utan..
    Ja precis och det är det som får mig att känna mig osäker.  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    Zezzan skrev 2012-11-25 14:11:48 följande:
    Ja precis och det är det som får mig att känna mig osäker.  
    Alltså inte osäker på om det är med broddar eller ej för det vet jag att det inte är. Men på om de är något att ha då Pytho är med broddar och är isåfall ett bättre alternativ. Men hmmm
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-25 13:56:48 följande:
    Om de inte passar kan man skicka tillbaka dem  
    Känner mig osäker på att icebugs anima är utan broddar och då kan jag lika gärna ha vanliga skor?
    De jag testade kändes ok men aningens hårda i hälen tyckte jag. Hmm kanske skiter i det och köper broddar man drar över skorna istället. Jag springer ju inte så mycket så det spelar kanske ingen roll  

De har lågt dropp på alla sina skor. Mina har 4mm tå-här tror jag. Inte så dämpade. Med broddar, ananrs kan du ju lika gärna köpa ett par goretex typ Nike Pegasus (jag har dom, jättesköna)

Veckans samanfattning:
    1 skivtång/spinning pass (90min)
    15min rodd
    1gympass(45)
    1 indoor Walkingpass (55)
    45km löpning.

Hoppas mina dumma fötter är ok nästa vecka, tänkte köra enriktig springvecka! Eller ja -imorgon blir det nog spinning + gym sen är planen att springa 10+10 tis + tors 15km på lördag. Gymmet på fredag (+spinning) skivstång söndag. Vad tror ni?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Themis

En låghalt snigel återvänder till löpartråden. Sju veckor med resa, jobb, flera veckors omväxlande sjukdom och ont-i halsen-krasslighet släpade jag mig igenom någon sorts pass idag men det var inte så där kul, måste jag säga.

Min motivation är att det är hälsoundersökning på jobbet 18/12 och det går min ära för när att ha kvar det där semesterkilot som tillkom i oktober... *mutter*

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • MissKaos
    Themis skrev 2012-11-25 18:00:29 följande:
    En låghalt snigel återvänder till löpartråden. Sju veckor med resa, jobb, flera veckors omväxlande sjukdom och ont-i halsen-krasslighet släpade jag mig igenom någon sorts pass idag men det var inte så där kul, måste jag säga.

Min motivation är att det är hälsoundersökning på jobbet 18/12 och det går min ära för när att ha kvar det där semesterkilot som tillkom i oktober... *mutter*
    Löpning är inte alltid kul.
    En del pass gör mest bara ont,är jobbiga och tar emot. den som säger ngt annat ljuger (eller följer minsta motståndest lag och kommer få resultat därefter)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • xmarcusx

21km idag mellan Lerum och Floda i alla jobbiga backa, men det kändes rätt bra, trots en del problem med baksida lår som jag nog får undersöka snart.

• PerG

21km skidor i skidtunneln idag! Kändes lite ringrostigt och jag har definitivt tappat "stakmotorn" i överkroppen under sommaren... ;)

Var dock väldigt kul och lite synd att det är så långt dit, annars hade jag gärna åkt dit oftare!

• Waimea

Snöfrun: Du har nog gjort helt rätt: börjat lite lätt och sedan ökat mängden i skorna gradvis. Bara att gratulera! Så länge du inte har ont av det är det bara att köra på, men ta det försiktigt med mängdökningen, max 10 % / vecka, annars gissar jag att muskler, ligament och senor inte hänger med.. Grattis!! Inte utan att jag är avis, jag hoppas att jag också kommer att kunna springa i plattisar en dag.

MissKaos: Gött veckoschema!

PerG: nä, man kan åtm inte ha för många par skor..

Jag hade en fin helg i Malmö, avslutade veckan med 5 km löp + simträning på torsdagen, instruerade spinning på fredagen och så igår, trött som ett troll efter att ha delat säng med mina juveler i två nätter, fick jag med mig en av mina grannar ut på 10 km löpning i sidregn, blöta och mörker. Hur skönt som helst efteråt, särskilt efter att ha ätit skräpmat och sunkat i helgen.

Idag tänker jag kanske 10 km på lunchen, ikväll ska jag ut och äta och gå på bio med två tjejkompisar, vore skönt att få in ett pass i dagsljus.

Löparmamman: Grattis till bebis!! Jag är så imponerad av de som pallar tre barn. Själv har jag händerna fulla med mina två.. Fast igår på tåget hem från brorsan fick jag lite beröm från en amerikansk kvinna som sade 'Oh, they are so cute, and so well behaved'. Och detta samtidigt som sonen visar mig hur man tecknar bajskorv på teckenspråk, för det har hans 39-åriga morbror lärt honom. *fnissar*

• MissKaos

AJ, min fot. Syns inte mkt men den känns stukad/vrikad. Köpa tejp mao.
    Spinning kl 7 imorse. + 15min med TRX.

• Zezzan

Jag är super avis på er som har möjligheten att springa på lunchen. Det har inte jag . Här är yngsta sjuk igen och jag har första dagen på praktiken. Så fort jag kommer hel måste därför maken åka och jobba

Svar på tråden Löpartråden 13