Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
En låghalt snigel återvänder till löpartråden. Sju veckor med resa, jobb, flera veckors omväxlande sjukdom och ont-i halsen-krasslighet släpade jag mig igenom någon sorts pass idag men det var inte så där kul, måste jag säga.
Min motivation är att det är hälsoundersökning på jobbet 18/12 och det går min ära för när att ha kvar det där semesterkilot som tillkom i oktober... *mutter*
21km idag mellan Lerum och Floda i alla jobbiga backa, men det kändes rätt bra, trots en del problem med baksida lår som jag nog får undersöka snart.
21km skidor i skidtunneln idag! Kändes lite ringrostigt och jag har definitivt tappat "stakmotorn" i överkroppen under sommaren... ;)
Var dock väldigt kul och lite synd att det är så långt dit, annars hade jag gärna åkt dit oftare!
Snöfrun: Du har nog gjort helt rätt: börjat lite lätt och sedan ökat mängden i skorna gradvis. Bara att gratulera! Så länge du inte har ont av det är det bara att köra på, men ta det försiktigt med mängdökningen, max 10 % / vecka, annars gissar jag att muskler, ligament och senor inte hänger med.. Grattis!! Inte utan att jag är avis, jag hoppas att jag också kommer att kunna springa i plattisar en dag.
MissKaos: Gött veckoschema!
PerG: nä, man kan åtm inte ha för många par skor..
Jag hade en fin helg i Malmö, avslutade veckan med 5 km löp + simträning på torsdagen, instruerade spinning på fredagen och så igår, trött som ett troll efter att ha delat säng med mina juveler i två nätter, fick jag med mig en av mina grannar ut på 10 km löpning i sidregn, blöta och mörker. Hur skönt som helst efteråt, särskilt efter att ha ätit skräpmat och sunkat i helgen.
Idag tänker jag kanske 10 km på lunchen, ikväll ska jag ut och äta och gå på bio med två tjejkompisar, vore skönt att få in ett pass i dagsljus.
Löparmamman: Grattis till bebis!! Jag är så imponerad av de som pallar tre barn. Själv har jag händerna fulla med mina två.. Fast igår på tåget hem från brorsan fick jag lite beröm från en amerikansk kvinna som sade 'Oh, they are so cute, and so well behaved'. Och detta samtidigt som sonen visar mig hur man tecknar bajskorv på teckenspråk, för det har hans 39-åriga morbror lärt honom. *fnissar*
AJ, min fot. Syns inte mkt men den känns stukad/vrikad. Köpa tejp mao.
Spinning kl 7 imorse. + 15min med TRX.
Jag är super avis på er som har möjligheten att springa på lunchen. Det har inte jag
. Här är yngsta sjuk igen och jag har första dagen på praktiken. Så fort jag kommer hel måste därför maken åka och jobba