• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Snöfrun

Hej! Jag har följt er länge men inte skrivit för jag har inte själv löptränat. Tidigare gjorde jag det men när jag fick mitt första barn för fyra år sedan (har totalt två barn nu) så fick jag en förlossningsskada som jag opererades för i våras så jag har inte kunnat löpträna på ett tag. Hur som helst nu är jag igång igen sedan en tid tillbaka.

Jag har ett par barfotaskor från Merrell som jag har provat på gymmets löpband tre gånger. Då har jag kört 10-20 min och gått och sprungit omväxlande. Det har gått bra, jag har inte känt något speciellt i benen utan det har känts bra. Idag sprang jag 4 km i skogen med skorna och då sprang jag hela tiden och jag känner inget i benen. Det känns som vanligt, bra alltså! Jag har läst att man lätt får kramp i vaderna och grym träningsvärk. Gör jag fel eller varför känner jag inget sådant?

• Zezzan

Icebugs för 699kr på campadre just nu. 

Velar mellan Icebugs anima och ett par icebugs pytho2-L. Vilka hade ni köpt?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-25 10:48:36 följande:
    Icebugs för 699kr på campadre just nu. 

Velar mellan Icebugs anima och ett par icebugs pytho2-L. Vilka hade ni köpt?
    Dom som passar bäst på min fot!

Ska ut när sonen är på barnkalas. Vad ska det bli? Trail eller backlöp? Trevligare att kasa runt uppe i skogen tror jag.

Imorgonbitti spinning och lite gym. Sen ska jag på bio med lillskiten!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-25 11:26:00 följande:
    Dom som passar bäst på min fot!

Ska ut när sonen är på barnkalas. Vad ska det bli? Trail eller backlöp? Trevligare att kasa runt uppe i skogen tror jag.

Imorgonbitti spinning och lite gym. Sen ska jag på bio med lillskiten!
    Har bara haft foten nere i ett par pytho en snabbis på intersport förra helgen. 
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-25 11:33:46 följande:
    Har bara haft foten nere i ett par pytho en snabbis på intersport förra helgen. 

Åk och prova ordentligt. Kolla strl osv.
    Mkt pengar om det inte blir rätt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-25 11:36:23 följande:

Åk och prova ordentligt. Kolla strl osv.
    Mkt pengar om det inte blir rätt!
    De finns inte att testa här i närheten- Och erbjudandet på Campadre tar slut om 2 dagar. 699 minus 100kr(rabattcheck) tyckte jag lät riktigt billigt. 
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-25 11:39:11 följande:
    De finns inte att testa här i närheten- Och erbjudandet på Campadre tar slut om 2 dagar. 699 minus 100kr(rabattcheck) tyckte jag lät riktigt billigt. 
    Skitbilligt! OM dom passar.. Ifs kan du säkert kränga dom på tradera om dom inte passar. Hur kändes de du testade då?
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2012-11-25 13:42:48 följande:
    Skitbilligt! OM dom passar.. Ifs kan du säkert kränga dom på tradera om dom inte passar. Hur kändes de du testade då?
    Om de inte passar kan man skicka tillbaka dem  
    Känner mig osäker på att icebugs anima är utan broddar och då kan jag lika gärna ha vanliga skor?
    De jag testade kändes ok men aningens hårda i hälen tyckte jag. Hmm kanske skiter i det och köper broddar man drar över skorna istället. Jag springer ju inte så mycket så det spelar kanske ingen roll  
  • PerG

De heter "BuGrip" om de är med broddar, annars är de utan..

Zezzan skrev 2012-11-25 13:56:48 följande:
    Om de inte passar kan man skicka tillbaka dem  

Känner mig osäker på att icebugs anima är utan broddar och då kan jag lika gärna ha vanliga skor?

De jag testade kändes ok men aningens hårda i hälen tyckte jag. Hmm kanske skiter i det och köper broddar man drar över skorna istället. Jag springer ju inte så mycket så det spelar kanske ingen roll  

• PerG

Alltså

Anima = utan broddar

Anima Bugrip = med broddar..

PerG skrev 2012-11-25 14:07:34 följande:
    De heter "BuGrip" om de är med broddar, annars är de utan..

Svar på tråden Löpartråden 13