• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Malvil

Kikar in i tråden igen efter att ha lyst med min frånvaro ett tag. Kämpar på med min utmattning och har stränga order från terapeuter att hålla min löpning på LÄMPLIG nivå och helt utan mål eller förväntningar om framgång. Det är otroligt svårt för en prestationsnörd som jag. Nu har jag till slut börjat finna glädje även i detta stilla lunkande, men det är ju inte mycket att rapportera hem om tar mig i alla fall yttre gånger i veckan i snitt och håller mig just nu runt 5 km varje gång och låter dagsformen bestämma farten skönt och meditativt.

• LaFontaine
    Malvil skrev 2012-11-26 16:24:57 följande:
    Kikar in i tråden igen efter att ha lyst med min frånvaro ett tag. Kämpar på med min utmattning och har stränga order från terapeuter att hålla min löpning på LÄMPLIG nivå och helt utan mål eller förväntningar om framgång. Det är otroligt svårt för en prestationsnörd som jag. Nu har jag till slut börjat finna glädje även i detta stilla lunkande, men det är ju inte mycket att rapportera hem om tar mig i alla fall yttre gånger i veckan i snitt och håller mig just nu runt 5 km varje gång och låter dagsformen bestämma farten skönt och meditativt.
    Härligt att höra!
  • MissKaos

Ingen löpning imorgon. Gör för ont och foten är lite instabil.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan

Jag har super svårt att motivera mig till att bege mig ut. Jag fryser så himla mycket just nu. Ute snöregnar det och jag fryser ännu mer  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Lyckades tvinga ut mig själv. 5km på en totalt värdo tid men det skiter jag i. Huvudsaken är att jag begav mig ut. 

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Waimea skrev 2012-11-26 08:24:36 följande:
    Snöfrun: Du har nog gjort helt rätt: börjat lite lätt och sedan ökat mängden i skorna gradvis. Bara att gratulera! Så länge du inte har ont av det är det bara att köra på, men ta det försiktigt med mängdökningen, max 10 % / vecka, annars gissar jag att muskler, ligament och senor inte hänger med.. Grattis!! Inte utan att jag är avis, jag hoppas att jag också kommer att kunna springa i plattisar en dag.

MissKaos: Gött veckoschema!

PerG: nä, man kan åtm inte ha för många par skor..

Jag hade en fin helg i Malmö, avslutade veckan med 5 km löp + simträning på torsdagen, instruerade spinning på fredagen och så igår, trött som ett troll efter att ha delat säng med mina juveler i två nätter, fick jag med mig en av mina grannar ut på 10 km löpning i sidregn, blöta och mörker. Hur skönt som helst efteråt, särskilt efter att ha ätit skräpmat och sunkat i helgen.

Idag tänker jag kanske 10 km på lunchen, ikväll ska jag ut och äta och gå på bio med två tjejkompisar, vore skönt att få in ett pass i dagsljus.

Löparmamman: Grattis till bebis!! Jag är så imponerad av de som pallar tre barn. Själv har jag händerna fulla med mina två.. Fast igår på tåget hem från brorsan fick jag lite beröm från en amerikansk kvinna som sade 'Oh, they are so cute, and so well behaved'. Och detta samtidigt som sonen visar mig hur man tecknar bajskorv på teckenspråk, för det har hans 39-åriga morbror lärt honom. *fnissar*
    Gött kört!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2012-11-27 13:29:17 följande:
    Lyckades tvinga ut mig själv. 5km på en totalt värdo tid men det skiter jag i. Huvudsaken är att jag begav mig ut. 
    ÄppleTIll dig! Gött!

Idag blev det 5km progressivt på bandet sen skivstångspinning på det (90min) LITE sur dock klassen var lite kort! Ifs kan det ber på snabbt byte mellan salarna. JAg ahde ju gärna kört en låt till på cykeln då.. HUr som helst. Nästa 2h träning. Kankse borde dragit 1km till ( i högre fart) för att få ihop 2h samanhängande. Verkar som om det påverkar min förmåga att ta mig igenom kolhydrattorsken bättre, jag flyttar tröskeln framåt. Verkar inte vara så känsligt vilken typ av träning jag kör mer att jag kör tiden.
    Foten är lite öm, men känns ok! Vågar springa till/från jobbet på torsdag tror jag!
    Imorgn vila.
  • LaFontaine

Äntligen en kort tur igen! Ryggen har pajat igen och jag får den inte fixad förrän i januari/februari nån gång. Tills dess kan jag varken springa särskilt långt eller särskilt fort. Dagens 23 minuter på bandet var lika ljuvliga som de var vidriga. Mest ljuvliga dock

• Waimea

Skulle springa en runda efter jobb, innan middag på jobbet. Hur många löparskor låg i min ryggsäck? En!
    Blev inte nåt sprunget, näh, men näsan rinner på mig så det kanske var lika bra. Surt!

• PerG

Med andra ord kan man ha för få löparskor, men aldrig för många? ;)

Jag ska bara lägga barnen och sen blir det "båda broarna", dvs ca 17-18km! Kallt idag (2 grader) så det blir full mundering! ;)

Waimea skrev 2012-11-28 15:55:12 följande:
    Skulle springa en runda efter jobb, innan middag på jobbet. Hur många löparskor låg i min ryggsäck? En!

Blev inte nåt sprunget, näh, men näsan rinner på mig så det kanske var lika bra. Surt!

Svar på tråden Löpartråden 13