• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • xmarcusx

16km i dag i kylan. I och för sig frös jag bara om ansiktet, resten av kroppen var varm. Såg ganska många löpare ute som gett sig ut trots termometerns avskräckande siffror.

• PerG

Ja, ansiktet brukar vara värst.. Man kanske skulle smörja sig med fett eller något? ;).. En "buff" är kanske ett alternativ eller ett "Wassbergskägg"? ;)

Jag hade tänkt mig en långtur ikväll men får se om jag orkar ta mig ur soffan bara.. Har haft förkylningsaningar tidigare i helgen men det blev nog inget för nu är det borta..

xmarcusx skrev 2012-12-02 17:27:14 följande:
    16km i dag i kylan. I och för sig frös jag bara om ansiktet, resten av kroppen var varm. Såg ganska många löpare ute som gett sig ut trots termometerns avskräckande siffror.

• Zezzan
    PerG skrev 2012-12-02 19:27:30 följande:
    Ja, ansiktet brukar vara värst.. Man kanske skulle smörja sig med fett eller något? ;).. En "buff" är kanske ett alternativ eller ett "Wassbergskägg"? ;)

Jag hade tänkt mig en långtur ikväll men får se om jag orkar ta mig ur soffan bara.. Har haft förkylningsaningar tidigare i helgen men det blev nog inget för nu är det borta..
    Sån där köldkräm som man smörjer in barnen med kanske kan fungera? 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Men va f.. Jag har just hämtat mig från en förkylning och tror knappt det är sant då jag går omkring och tokfryser och känner av halsen igen. Skit!

• PerG

Ändrade planer!! Min förstaplats i 5km-tävlingen på jobbet är tagen och vid midnatt är tävlingen slut!!.. Har visserligen förstaplatsen i 10km-tävlingen fortfarande men jag kan ju inte låta bli att försöka ta tillbaka den i 5:an! ;)

Ska bara ladda en stund fysiskt och mentalt för att klara springa under 20:40!?

• MissKaos

Helt utpumpad. Bara sover och sover. Ngn frm av sjuka?
    Orkade inte springa igår. Gick  idag, plockade av vikter och nu vill jag sova. Igen.
    Samma ifredags, orkde inte träna då heller.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • xmarcusx
    PerG skrev 2012-12-02 20:01:53 följande:
    Ändrade planer!! Min förstaplats i 5km-tävlingen på jobbet är tagen och vid midnatt är tävlingen slut!!.. Har visserligen förstaplatsen i 10km-tävlingen fortfarande men jag kan ju inte låta bli att försöka ta tillbaka den i 5:an! ;)

Ska bara ladda en stund fysiskt och mentalt för att klara springa under 20:40!?
    Haha, lycka till och akta dig så att du inte halkar.
  • MissKaos

IceBugs PÅ! Och underställ. kall runda på lunchen. Frös om rumpan, måste köpa kortbrallor att ha utanpå. Funderar på att ta mina gammla (fula) som jag har hemma, eg herrmodell så det är innerbyxa i.
    Hursom 9,5km löpta på lunchen. Fick frisk luft. Det snöar.. Vackert faktiskt.

Jo, jag kör kortare löpturer på vintern. Morgonlöpning kl 6 känns väl inte så himmla lockande om det ska vara såhär kallt! 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG

Igår kväll var det faktiskt torrt och fint även om det var kallt. Tyvärr klarade jag inte slå tiden utan sprang "bara" på 21:20 (en tid som jag hade varit överlycklig för, för ett halvår sen.. ;)..

Vann dock 10km-tävlingen så jag är ändå nöjd! ;)

Idag däremot skulle det nog behövas icebugs men jag tror inte jag hinner med någon kvällstur..

xmarcusx skrev 2012-12-03 13:59:47 följande:
    Haha, lycka till och akta dig så att du inte halkar.

Svar på tråden Löpartråden 13