• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • MissKaos
    Jespis skrev 2012-12-04 20:31:14 följande:
    Jag har sprungit i -20, när det var ganska vindstilla. Det är i kallaste laget, så efter det satte jag en köldgräns vid ca -17. Trodde att det skulle vara jobbigt att dra i sig den kalla luften, men tänker man på att andas in genom näsan så värms luften upp på vägen in. Helt ok. Här på Frösön har vi också kallt, ca -15 idag. Inte så mycket snö ännu, den verkar resten av Sverige ha fått!
    Man ska ta det lugnt bara. Man kan få spasm i luftrören.
    JAg som har astma kan få det jobbitg omd et blir för kallt.

Har dock andra bekymmer: En häl som krånglar som f-n. Hälsporre. Och en vrikning på andra, den är bättre nu men känns..

Idag blev det
    4,5km på bandet efter  5min i roddmaskinen. Det var KÖ till banden på gymmet!
    sen blev det 90min skivstång/spinn.
    Nu ska jag sova.

HAr fö mått illa och haft ont i skallen (igår) tror det är stress. Riktigt Hysterisk Stress. Många sjuka/borta på jobbet extrem arbetsbelastning.

Funderar på att springa till/från jobbet på torsdag som vanligt. Tror ni det hjälper om jag drar ett par "vablig" shorts utanpå tightsen? Blir ju kall om rumpan. Tror jag spänner mig då så blir hälen värre med. Får väl ta mig förbi löplabbet imorgon annars och köpa riktiga utanpå shorts..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Waimea

MissKaos: Kan du inte dra på dig ett par cykelbyxor under tightsen? Annars funkar nog shorts också.

Blev intervaller igårkväll. 15 x 1 minut. Mmmm. 1,5 dec snö så jag försökte springa där det var som mest för att få lite motstånd. Salomon-skorna funkade toppen i snön, värsta greppet. Är nog inte lika bra på isigt underlag, men så här var det perfa! Idag blir det en lunchrunda, är det tänkt.

• MissKaos
    Waimea skrev 2012-12-05 08:35:05 följande:
    MissKaos: Kan du inte dra på dig ett par cykelbyxor under tightsen? Annars funkar nog shorts också.

Blev intervaller igårkväll. 15 x 1 minut. Mmmm. 1,5 dec snö så jag försökte springa där det var som mest för att få lite motstånd. Salomon-skorna funkade toppen i snön, värsta greppet. Är nog inte lika bra på isigt underlag, men så här var det perfa! Idag blir det en lunchrunda, är det tänkt.

Njae, jag hr ju underställ under.. Så det blir nog väl tight!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Waimea

MissKaos: Oj, ja, det är klart, missade den detaljen B-)

Sprang en mil på lunchen igår, glad i hågen drog jag på mig mina speedcross - bara för att upptäcka att kommunen skottat bra men sandat uselt - var svårt att få grepp när där inte var så mkt snö. Inte så att jag halkade betänkligt, men det var inte riktigt det goa grepp jag hade räknat med.

Idag ska jag på hockey, men innan match och mat tänkte jag köra 5 x 1000 m. Har dammat av mitt milen på sub 40-program, det är rätt roligt så jag springer efter det i den mån jag hinner.

Har även ställt dotra i kö på ridlekis och passade samtidigt på att boka in mig själv på en privatlektion. Var snart två år sedan jag satt på hästryggen så jag tänkte ta en rejäl duvning och se vad som faktiskt finns kvar i kroppsminnet av ridningen.

• MissKaos

Köpt ett par trosor för 300!! spänn. i Merinoull och med windstopper i grenen. Går ner en bra bit på låren! OCH ett par grejjer man drar över icebugsen för att inte få in snö.
    Sen fick ajg magsjuka.
    Jag vill ju ut och testa prylarna!

• xmarcusx

14km i -12 resulterade i is i polisongerna, ögonbrynen och ögonlockarna men jag frös inte ett dugg under rundan.

Per: Hur känns det inför loppet på lördag om kylan håller i sig, vilket den väl ska. 

• PerG

Ser faktiskt rätt okej ut.. -6 till -10 grader på lördag säger prognosen. Kommer ta med en buff runt armen att ha till halsen/ansiktet ifall det blir kallt. Brukar inte ha problem med kyla när jag åker längdskidor så jag hoppas det ska funka med löpning också...

Just nu är jag mest rädd för förkylning eftersom hela familjen är snoriga...

xmarcusx skrev 2012-12-06 18:54:20 följande:
    14km i -12 resulterade i is i polisongerna, ögonbrynen och ögonlockarna men jag frös inte ett dugg under rundan.

Per: Hur känns det inför loppet på lördag om kylan håller i sig, vilket den väl ska. 

• Zezzan

Var och skulle testa lite terrängskor idag. Men så råkade jag dra på mig dessa och då dog jag en smula. Så himla super duper sköna. De kändes som stöpta efter mina fötter. Någon som testat dem alt vet något om dem?
    www.xxl.no/Root/Sko/Sko-dame/Joggesko/Air-Icarus%2B-Dame-Joggesko/p/1080385_1_Style  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Themis

Puh, sprang en mil i går i blotta förskräckelsen över det julbord som väntade på kvällen.

10 km på kvällen+ snaps och julöl och massa mat+ sova en hel natt och stelna till= jäklar vilken baksmälla i hela kroppen idag! :-P

Men man har det som man förtjänar, det var himla god mat och värt det i alla fall!

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • Zezzan
    Themis skrev 2012-12-08 17:00:00 följande:
    Puh, sprang en mil i går i blotta förskräckelsen över det julbord som väntade på kvällen.

10 km på kvällen+ snaps och julöl och massa mat+ sova en hel natt och stelna till= jäklar vilken baksmälla i hela kroppen idag! :-P

Men man har det som man förtjänar, det var himla god mat och värt det i alla fall!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Löpartråden 13