• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Någon av er som använder garmin connect? I onsdags då jag laddade upp mitt pass fungerade det precis som det skulle. idag kommer jag ej åt det nya passet. Hmmm Någon annan som har problem?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Och där fungerade det äntligen efter närmre 30 minuters försökande

• Zezzan

Jag letar en ordentlig rosa reflexväst. Någon som vet vart jag kan få tag på det?

• PerG
    Zezzan skrev 2012-12-14 18:03:31 följande:
    Någon av er som använder garmin connect? I onsdags då jag laddade upp mitt pass fungerade det precis som det skulle. idag kommer jag ej åt det nya passet. Hmmm Någon annan som har problem?
    Jag provade det i typ en halv dag innan jag gick över till runkeeper/funbeat och sedan endomondo/funbeat... Tyckte inte då att det funkade speciellt bra och t.ex. var alla mått i miles m.m. innan man gick in i inställningarna (träningskompisarna fick alltså ställa om ifall de ville titta på mina pass).. 

Jag skulle nog rekommendera dig att strunta i garmin connect och köra på någon av de andra nättjänsterna (de flesta har ju import för garmin) 
  • xmarcusx

21km igår och tungt gick det. Trodde att fem dagars vila från träning skulle göra benen pigga, men icke.

• Waimea

Laddade för intervaller inomhus ikväll, men kräksjuka satte p för de planerna..

Igår blev det 9 km runt sjöarna, och tidspress fick ner km-tiderna till 4.31 min/km. Hade inte sprungit sedan i fredags och det märktes, de sista tre km gick i under 4.20-fart. Löpvila kan vara mumma för benen, så konstigt, Marcus, att du kände dig sliten. Tränat annat?

• LaFontaine

Vad säger ni om löpning med hosta? Jag hostar inte hela tiden men är härligt torr i luftrören och hostar bara torrt. 

/Springsugen 

• Zezzan

Åhhh jag vill oxå ut och springa. Hade jordens magsjuka i helgen. Känner mig fortfarande helt sänkt av den. 

• xmarcusx
    Waimea skrev 2012-12-18 10:01:16 följande:
    Laddade för intervaller inomhus ikväll, men kräksjuka satte p för de planerna..

Igår blev det 9 km runt sjöarna, och tidspress fick ner km-tiderna till 4.31 min/km. Hade inte sprungit sedan i fredags och det märktes, de sista tre km gick i under 4.20-fart. Löpvila kan vara mumma för benen, så konstigt, Marcus, att du kände dig sliten. Tränat annat?
    Nej, vilat helt. Brukar köra tre löppass plus fotboll och innebandy varje vecka så jag trodde att det skulle vara bra fart i benen. Får se hur det funkar i morgon när jag också ska försöka att köra lite högre tempo på 8km.
  • LaFontaine
    Zezzan skrev 2012-12-18 10:14:42 följande:
    Åhhh jag vill oxå ut och springa. Hade jordens magsjuka i helgen. Känner mig fortfarande helt sänkt av den. 
    Jag sprang. Idag är jag dyngförkyld och låter som en hel karl. Jag misströstar dock inte. Efter en vecka av förkylningskänningar är den välkommen. Nu får den gärna försvinna!
Svar på tråden Löpartråden 13