• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Tog mig oxå en julaftonsjogg imorse. Svårt att hitta några längre rundor här hos mamma och pappa. Men skrapade ihop 4.3km iallafall. Allt är bättre än inget

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • xmarcusx

Samma här, en runda på 14km, delvis i två decimeter orörd nysnö. Med andra ord var det riktigt jobbigt, trots att jag inte hade några tempoambitioner.

• PerG

Suck... hade packat Icebugsen och de vanliga löparskorna och dessutom längdskidor och en gigantisk väska med alla löparkläder, skidkläder, pjäxor och vallagrejjer nu när vi åkt till svärföräldrarna över jul och nyår.... och så har jag åkt på en vrålförkylning med halsont så det riktigt river i halsen.. ;((

Här finns snön kvar och skidanläggningarna runtomkring har tydligen finfina spår och här sitter jag och känner mig mest irriterad...  ;(... Dessutom är det blankis på vägarna så jag hade jättegärna satt mina icebugs på prov för att se hur de funkar men det kan jag inte heller... ;(.. 

Får trösta mig med att bläddra efter nyårsmatrecept och sippra på lite rödvin... ;)

Vad har ni för mål (nyårslöften) för 2013?

Mina mål är väl ungefär som följer:
    Milen under 43 minuter (44:40 som bäst)
    Göteborgsvarvet under 1:40 (1:44 som bäst)
    Lidingöloppet under 2:30 (2:38 som bäst)
    Marathon under 3:50 (4:10 som bäst)

Lidingöloppet är väl det som känns tuffast om man relaterar till årets resultat, men jag tror nog att jag kan lyckas om jag fokuserar på det, och jag har ju Axa Fjällmarathon 1½ månad före som en rejält laddning (+ den träning jag måste göra för att klara den)

• Themis

Oj, här var det mycket sjukor, trist och krya på er alla som behöver!

Vi har också varit nere för räkning med 2-3 förkylningar var i familjen de senaste fem veckorna, men jag har klarat julen och svettas nu för att jag ska komma i en klänning snyggt den 12 januari.

Det bestämdes på julafton om den festen så där kan man säga att målet dök upp plötsligt, men det ska gå.

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • xmarcusx
    PerG skrev 2012-12-27 17:18:04 följande:
    Suck... hade packat Icebugsen och de vanliga löparskorna och dessutom längdskidor och en gigantisk väska med alla löparkläder, skidkläder, pjäxor och vallagrejjer nu när vi åkt till svärföräldrarna över jul och nyår.... och så har jag åkt på en vrålförkylning med halsont så det riktigt river i halsen.. ;((

Här finns snön kvar och skidanläggningarna runtomkring har tydligen finfina spår och här sitter jag och känner mig mest irriterad...  ;(... Dessutom är det blankis på vägarna så jag hade jättegärna satt mina icebugs på prov för att se hur de funkar men det kan jag inte heller... ;(.. 

Får trösta mig med att bläddra efter nyårsmatrecept och sippra på lite rödvin... ;)

Vad har ni för mål (nyårslöften) för 2013?

Mina mål är väl ungefär som följer:
    Milen under 43 minuter (44:40 som bäst)
    Göteborgsvarvet under 1:40 (1:44 som bäst)
    Lidingöloppet under 2:30 (2:38 som bäst)
    Marathon under 3:50 (4:10 som bäst)

Lidingöloppet är väl det som känns tuffast om man relaterar till årets resultat, men jag tror nog att jag kan lyckas om jag fokuserar på det, och jag har ju Axa Fjällmarathon 1½ månad före som en rejält laddning (+ den träning jag måste göra för att klara den)
    Mina mål ser väl ut ungefär som dina, milen under 43 och hm på kanske 1:35. Längre än så tänker jag inte springa. Testar för första gången att köra vinterträningen nästan helt och hållet i lugnt tempo och istället öka på distansen. Får se hur det utfallet blir och sedan beror mina resultat i löpningen lite på hur mycket fotboll och innebandy det blir.
  • Waimea

Har varit en vecka med bra träning, kom precis in från sex lugna km i skogen tillsammans med grannens hund. Fint ute idag, två minus och klarblå himmel = skarsnö i skogen. 

Mina mål är väl lite luddiga, typ förbättra mig och jobba mot milen sub 40 och hm sub 1.30, men jag når nog inte dit i sommar. Mer realistiskt är nog milen sub 42 och hm sub 1.31.
    Dessutom har min kompis satt upp Sthlm marathon sub 3.25 som ett extra mål. Pirrigt! 

• Tida77

Nu får jag springa igen! Fick icebugs i julklapp av maken också så nu kan jag springa lättare i terräng. Jag har varit ute på några rundor och det känns BRA! Äntligen! Törs dock inte springa så långt än då jag haft ett års uppehåll nu så jag tänkte försöka hålla mig runt en halvmil ett tag till för att inte belasta knän och leder för mycket. Mina mål för året är främst att få bort alla gravidkilon som är kvar, plus några kilo till, totalt ca 17 kg (mycket därför jag inte törs springa långt eftersom jag är så tung) Jag vill också komma upp i distans, minst halvmara. Kortsiktigt är mitt mål att springa minst var tredje dag (har man tre små gäller det att inte vara överambitiös!) Samt träna styrka två gånger per vecka. Är rätt svag i magen nu efter alla graviditeter. Men nu är jag på gång, sååå skönt!

• MissKaos

6km! Det Känns i foten, men inte så illa alls som innan. Korttur, men jag kunde! Imrgon gymmet. Får verklgein starta upp försiktigt nu. Tänker att korta glesa rundor kan reta till en liten ny inflamation som gör att skadan läker (tänk hur man gör med elpusl/stöt beh)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Waimea

Hej alla! Har just sprungit 13 km med ett gäng från löparklubben, sedan bastat. Nyårsaftonen kunde inte ha börjat bättre. Gott nytt år allesamman, och välkommen tillbaka Tida!!

• MissKaos

Spinning idag. Går at rätt håll med foten. Gott nytt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Löpartråden 13