Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag tog en kort runda idag.
Jag är ju absolut inte i samma klass som er andra här men jag måste säga att jag är otroligt stolt över mig själv som i början av 2012 aldrig sprungit en meter. Jag har sedan jag vaknade den där morgonen i slutet av mars och hade en super smart idé om att jag nog skulle gå ut och springa
sprungit 45mil iår. Dessutom har jag genomfört ett halvmaraton (2:13) jag 'är grymt stolt över mig själv.
Nu laddar jag stenhårt inför 2013 och då ska alla gamla rekord slås.
Mina mål inför 2013 är därför
Komma tillbaka till formen jag hade i maj/juni och sedan kuta förbi den formen
5km under 25 min (PB 25.18)
10 km under 55min (PB 55:44)
Ta mig runt Gbgvarvet
Under 2 timmar på Oslo HM
Mitt absolut största mål är att fortsätta ha kul och le mot dem jag möter på mina rundor
GOTT NYTT ÅR
Go Zezzan!! Oj, vad tyst det är i tråden. Inte riktigt löpartider nu??
Tränade 6 dagar förra veckan. Idag startade en 5 dagarsutmaning jag anmält mig till. Man ska köra 20 min tabata varje dag och 21 min promenader enligt ett intervallschema. jag sket i promenaderna och sprang istället
Blir nog att köra promenader och löpning varannan dag för att benen ska hålla
Och jag funderar på alternativa mål.
Min amål var EGENTLIGEN
milen sub 45 (pb 47:10)
Gbgvarvet sub 1:45 (pb 1:48:51)
Och att göra en mara.
Nu har jag så ont i foten igen. Jäkla hälsporre! Har gått för mkt idag. Har börjat springa lite igen, och då runt 5-7km. Känns konstigt, från 40-70km/vecka till *poff*
Tänker nu lägga focus på styrka, och komplettera med spinning/rodd samt springa det lilla jag kan. Mitt mål nu är att inte springa mer än 5-7km 3ggr i veckan och känna efter! Och hoppas foten läker ut med detta.
Hej alla erfarna löpare. Ni kanske kan hjälpa mig.
Jag har aldrig sprungit tidigare. Och då menar jag aldrig, bortsett från de gånger jag sprungit till bussen. Nu har jag börjat i alla fall. Jag började i slutet på december med att springa fem minuter x 3 på löpband, speed 6.6. Jag trodde att jag skulle dö. Nu senast sprang jag 35 minuter i sträck på speed 7.0.
Nu till frågan. Hur ska man öka? Är det speed eller i tid? Mitt mål är att springa en mil innan nästa år. Nu springer jag runt 4km. Och hur ofta ska man öka?
Jag kan lägga till att det vore ett plus om jag förlorade lite i vikt på köpet. Ska jag springa på ett visst sätt i så fall?
Är otroligt tacksam för svar.