• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Ja, cx är nog bättre för löpningen och jag har definitivt en hel del att förbättra på de delarna av kroppen! Det blir eventuellt cx imorgon faktiskt.

Bodypumpen har jag kört testat för att jag hängt med en kollega som tränar det varje vecka.. ;)..

Waimea skrev 2013-01-15 13:50:16 följande:
    MissKaos: Snart är du där igen, det går snabbt..

Jag fick en fin tur i helgen. Öppnade i typ 5 - tempo, den första delen av rundan är kuperad och vi var tre pers som sprang tillsammans varav en med trötta ben, så vi tog det lugnt. När den trötta tjejen släppte och vände hemåt, gasade vi andra två. Snittade 4.39 min/km på sista milen och tror den näst sista km gick i 4.30-tempo. Totalt två mil. Kul, men snart hinner jag inte med min gasell till kompis

Denna vecka har jag klämt in två 9-kmrundor på luncherna som varit. Gott! Igår typ barmark och snabbt före, idag snömodd och halkigt. Att det kan vara så olika. Härligt med snö i alla fall.

PerG: Jag tycker CX:en ger mer 'löparmuskler', men body pump:en är go för ben- och sätesmuskler. Fråga om tycke, smak och tid. CX:en är ju lysande att kombinera med lite konditionsträning när man ändå är igång och ägnar sig åt tidsoptimerad träning

• xmarcusx

Efter en sjukt jobbig tid med sjukdom har jag kört två pass löpning söndag och måndag. Måndagen ledde jag ett löppass för fotbollslaget och tänkte att jag skulle köra rätt hårt med dem. Lyckades ta ut mig själv rätt bra också. Vi körde åtta kilometer fartlek men stannade även och genomförde några styrkeövningar samt en tabataintervall uppför en backe. Taktisk som man är var jag tvungen att stå över dagens fotbollspass till förmån för universitetsaktiviteter (läs tråkig opponering). Prickade dock in 60 minuter innebandy som kompensation.

Per: Har du tips på något hyfsad bra sträcka i majorna/sandarna för att köra tusingar? Brukade köra i slottsskogen, runt runt runt dammen. Annars brukar jag ta Skatås fram och tillbaka längs lilla delsjön, men det kunde vara roligt att testa något nytt. Vi ligger nog ganska lika i tid, jag siktar på att snitta under 4:00 i februari/mars.

• PerG
    xmarcusx skrev 2013-01-15 22:10:09 följande:
    Efter en sjukt jobbig tid med sjukdom har jag kört två pass löpning söndag och måndag. Måndagen ledde jag ett löppass för fotbollslaget och tänkte att jag skulle köra rätt hårt med dem. Lyckades ta ut mig själv rätt bra också. Vi körde åtta kilometer fartlek men stannade även och genomförde några styrkeövningar samt en tabataintervall uppför en backe. Taktisk som man är var jag tvungen att stå över dagens fotbollspass till förmån för universitetsaktiviteter (läs tråkig opponering). Prickade dock in 60 minuter innebandy som kompensation.

Per: Har du tips på något hyfsad bra sträcka i majorna/sandarna för att köra tusingar? Brukade köra i slottsskogen, runt runt runt dammen. Annars brukar jag ta Skatås fram och tillbaka längs lilla delsjön, men det kunde vara roligt att testa något nytt. Vi ligger nog ganska lika i tid, jag siktar på att snitta under 4:00 i februari/mars.
    Haha, runt dammen har jag också provat, men det är ju inte riktigt 1000m (typ 860m eller nåt sånt väl?) så jag tycker det är jobbigt psykologiskt att behöva springa ett varv och lite till när man ska springa 1000m (när vi hade våra 5km-tävlingar sprang jag där några gånger och det var lika jobbigt varje varv att klockan inte pep till när man varvade och man var tvungen att springa lite till innan man fick till en hel kilometer... 

Har inte sprungit mycket i majorna/sandarna alls (förutom det man passerar med midnattsloppet och göteborgsvarvet typ) så jag känner tyvärr inte till några bra rundor där. Tusingar brukar jag köra runt i sannegårdshamnen (fel sida om älven dock då) eftersom ett varv (över gångbron + runt längs med kajen) är 1010m (så man "går i mål" precis innan man är tillbaka på utgångspunkten).
  • xmarcusx
    PerG skrev 2013-01-15 22:45:03 följande:
    Haha, runt dammen har jag också provat, men det är ju inte riktigt 1000m (typ 860m eller nåt sånt väl?) så jag tycker det är jobbigt psykologiskt att behöva springa ett varv och lite till när man ska springa 1000m (när vi hade våra 5km-tävlingar sprang jag där några gånger och det var lika jobbigt varje varv att klockan inte pep till när man varvade och man var tvungen att springa lite till innan man fick till en hel kilometer... 

Har inte sprungit mycket i majorna/sandarna alls (förutom det man passerar med midnattsloppet och göteborgsvarvet typ) så jag känner tyvärr inte till några bra rundor där. Tusingar brukar jag köra runt i sannegårdshamnen (fel sida om älven dock då) eftersom ett varv (över gångbron + runt längs med kajen) är 1010m (så man "går i mål" precis innan man är tillbaka på utgångspunkten).
    Ah, tack ändå. Jag fick för mig att du bodde typ i majorna eller högsbo med tanke på de sträckningar du nämnt tidigare.

Känner igen det där med dammen, att man få fortsätta ett tag till innan klockan piper.
  • MissKaos

När min fot ar bra kan jag tanka mig ett trådpass. I slottskogen eller hos mig i kviberg

Igår Skivspinn (90min) tappar cardio men blir starkare i ben och core. Vila idag, testar att kora 7km imorgon

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Themis

Drygt läge. Sonen långtidssjuk, ont i mage och huvud, svullna lymfkörtlar i mage och nacke och lös mage 4-5 gånger per dag men ingen pågående infektion enligt snabbsänka eller urinprov?

Varit hos läkare, varit på akuten för att utesluta blindtarmen, igår gjorde det ont igenom Alvedonet vi fått ordinerat och nu ska de börja utreda tarmproblem.

Och nu börjar även JAG känna mig underlig i magen, så fick avbryta dagens efterlängtade träning. Men har sonen då fått magsjuka ovanpå det han redan hade eller är det samma grej?

Bara myror i hela skallen har jag idag, trots att jag brukar kunna bena ut det här med sjukdom riktigt bra, till husbehov.

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • Zezzan
    Themis skrev 2013-01-16 18:03:17 följande:
    Drygt läge. Sonen långtidssjuk, ont i mage och huvud, svullna lymfkörtlar i mage och nacke och lös mage 4-5 gånger per dag men ingen pågående infektion enligt snabbsänka eller urinprov?

Varit hos läkare, varit på akuten för att utesluta blindtarmen, igår gjorde det ont igenom Alvedonet vi fått ordinerat och nu ska de börja utreda tarmproblem.

Och nu börjar även JAG känna mig underlig i magen, så fick avbryta dagens efterlängtade träning. Men har sonen då fått magsjuka ovanpå det han redan hade eller är det samma grej?

Bara myror i hela skallen har jag idag, trots att jag brukar kunna bena ut det här med sjukdom riktigt bra, till husbehov.
    Usch låter jobbigt Krya på er
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Jag har precis varit ute och sprungit med 200 gram  vit choklad i handen
    Istället för att skicka maken i bilen till butiken snörade jag på mig skorna och begav mig iväg. På så vis blev det att jag var ute och sprang med 200 gram choklad i handen. Inte orkar jag börja gå bara för att jag ahr några matvaror med mig  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Themis skrev 2013-01-16 18:03:17 följande:

Körtelfeber?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Eller allergi/intolerans mot ngt han äter.

Svar på tråden Löpartråden 13