• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG
    xmarcusx skrev 2013-01-16 10:40:01 följande:
    Ah, tack ändå. Jag fick för mig att du bodde typ i majorna eller högsbo med tanke på de sträckningar du nämnt tidigare.

Känner igen det där med dammen, att man få fortsätta ett tag till innan klockan piper.
    Jodå, jag bor allt åt det hållet men springer oftast runt högsbo och slottsskogen men (oftast) inte mer centralt än så. Undantagsvis långpassen runt broarna, men då springer jag oftast längs vattnet från operan till klippan så majorna är ett ganska outforskat område för mig... ;)... 

Sannegårdshamnen springer jag enbart i för att det är nära från jobbet och att vi brukar köra våra intervallpass där. 

Man borde kanske köra 800m-intervaller runt dammen då. Blir hellre överraskad att man gick i mål några meter före där man tror än tvärtom... ;)
  • PerG

Idag blev det cxworx på lunchen! Jag var rätt trött i kroppen eftersom jag körde bodypump igår + innebandy 90min + cykla hem 10km efteråt (kan säga att mina ben var rätt möra när jag skulle upp över älvsborgsbron!).

Imorgon (torsdag) är det planerat ett löppass med kollegorna (6-7km med några korta backintervaller halvvägs)! Hoppas jag inte har allt för mycket träningsvärk bara!.... 

På söndag är det Västgötaloppet också! 42km längdskidor i Ulricehamn! Ska bli skoj, men jag har tyvärr inte åkt något mer än de 2 milen jag åkte i skidtunneln i november så jag hoppas att det går bra ändå... ;) 

• Themis
    MissKaos skrev 2013-01-16 20:55:36 följande:

Körtelfeber?
    Diagnosen som ligger närmast är "körtelbuk", men det brukar inte vara så här länge. Idag fick han börja med Kåvepenin bara i ren brist på fantasi... Obestämd
    USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • MissKaos
    Themis skrev 2013-01-17 10:40:31 följande:
    Diagnosen som ligger närmast är "körtelbuk", men det brukar inte vara så här länge. Idag fick han börja med Kåvepenin bara i ren brist på fantasi... Obestämd

Knepigt. Jag är bara beroende-syrra så jag kan inget om sånt..

7,5 km sprugna idag. KÄnns i foten, lite mer än vad som är bra.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tida77

Förra måndagen började jag en träningsutmaning med mig själv. Jag ska träna sex dagar i veckan i fyra veckor i streck. Jag har inte bestämt längd, vad eller hur mycket, men någon form av träning ska det vara. (vill inte sätta för höga mål och strikta regler, är jag skittrött och alla barnen har magsjuka räcker det med ett 10 min kettlebellpass!)
    Första veckan gick jättebra! Sprang på löpbandet flera gånger, både backintervaller, hastighetsintervaller och "vanlig" löpning.
    Jag är ju en riktig långsamspringare men märker redan skillnad. När jag började träna efter jul "sprang" jag i ca 6km/h om det var en längre sträcka. Igår var jag uppe i 8 km/h i 40 minuter!
    Inget att skryta med till vana vältränade löpare, men för mig är det stort Jag har i intervaller (2 minuter högre tempo, 2 min lägre tempo) varit uppe i 11 km/h.
    I tisdag fick jag känning i ena knät men efter en vilodag (passade bra då ena dottern blev magsjuk) antiinflammatorisk tablett och lugn cykling dagen efter är känningarna helt borta.

Idag blev det löpning till jobbet. Insåg halvvägs ut genom dörren att det var kallt, -18 grader, men kunde inte förmå mig att vända om och skippa löpningen så det blev 3,65 km och 28 minuters löpning i kylan. Gick över förväntan. Om 20 minuter ska jag snöra på mig skorna och vända hemåt...

• PerG

42km längdskidor avklarade på Västgötaloppet! Siktade på sub4 men överraskade mig själv och var bara några minuter från 3 timmar! Sjukt nöjd!!

Imorgon skulle det ha blivit intervallträning på lunchen men yngste sonen kräktes igår och har bara varit kräkfri i ett dygn så jag får stanna hemma med barnen i karantän... ;(... Kanske lika bra iofs för jag lär nog vara rätt mörbultad i kroppen imorgon..,;)

• Jespis

Härligt Per! Inte lika härligt med kräksjuka dock, men vi håller tummarna att du slipper bli smittad!

Här åkte två av barnen och sen maken på ett halsvirus. Trodde först att 6-åringen hade krupp när han fick andnöd och total panik. Sen var det 8-åringens tur - och ett par dagar senare 40-åringens... Verkar vara en killbacill, för dottern och jag klarade oss, peppar-peppar.

Träningen har skett lite halvhjärtat på sistone. Jag saknar driv och inspiration. Har dock kört Nike kinect training - riktigt kul och faktiskt jobbigt! Idag stack jag ut på en liten löprunda. Inte snabbt och bara 5km. Men det blev av!

• Waimea

PerG: Häftigt! Du verkar vara i form!

Jespis: Du tänker rätt! Det blev av i alla fall..

Tida77: Vilken rolig utmaning. Verkar roligare än min 100-dagar utan godis och alkohol-grej  :-P Men det går bra, jag har modifierat lite och konstaterat att 'folköl är inte alkohol' och 'efterrätt är inte godis', sen får andra tycka vad de vill. Målet för mig är att komma ifrån småätandet mellan måltiderna och på kvällen och det har gått alldeles prima, sen har jag inte lyckats vara någon absolutist i det andra och det ligger väl kanske inte för mig heller. 

Ikväll var jag med om ett litet mirakel i barnväg. Vi har en snart fyra år gammal tjej som ger mig hjärnblödning eftersom hon aldrig somnar om kvällarna. Det är två timmars trassel varenda kväll efter tre år med att somna som en klocka (gissar att den borttagna nappen spelar in), men ikväll fick hon flytta in sin säng i storebrors rum eftersom vi ska börja renovera hennes gamla rum. Saga, godnattpuss, hejdå - och ungen somnar själv på 10 minuter. Nu är det säkert bara en engångsföreteelse men oj, det var helt magiskt. Hon blev säkert trygg av att veta att storebror fanns i samma rum.

Har sprungit två 15-km rundor i helgen. Snöigt och fint, första rundan i skogen, andra på flacka cykelbanor. Rullar på bra. Surade ur lite när jogg.se visade 49.5 km sprungna denna vecka men tänkte att det är en bra mental grej att leva med att inte ha 5 mil i träningsdagboken. 

Ha en bra vecka, alla. Jag drar till Sthlm på kurs i fyra dagar vilket innebär träningsläger.. Får se hur mkt sprunget det blir, dock, skulle visst bli nedåt 20 minus, så det kanske blir mycket core i hotellgymmet. Löpbandet är välbesökt och gnissligt så där lär jag inte palla stå för länge.. :-S

• Zezzan
    PerG skrev 2013-01-20 19:51:25 följande:
    42km längdskidor avklarade på Västgötaloppet! Siktade på sub4 men överraskade mig själv och var bara några minuter från 3 timmar! Sjukt nöjd!!

Imorgon skulle det ha blivit intervallträning på lunchen men yngste sonen kräktes igår och har bara varit kräkfri i ett dygn så jag får stanna hemma med barnen i karantän... ;(... Kanske lika bra iofs för jag lär nog vara rätt mörbultad i kroppen imorgon..,;)
    BRA JOBBAT
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Löpartråden 13