• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    Waimea skrev 2013-01-20 21:11:01 följande:
    Och Zezzan: Löpning med vit choklad lät alldeles ypperligt!!

Ja visst det var en höjdare. Igår behövde vi iväg och köpa glass. Jag sa till maken att jag kunde springa. Men han stoppade mig och frågade om jag verkligen skulle springa runt med ett big pack Jag insåg mina begränsningar och lät honom åka iväg med bilen haha

NICE med dotterns nattning idag Håller tummarna att det håller i sig. Här har vi en som är väldigt väligt morgonpigg och en som gärna är vaken någon timme per natt.

Imorgon tar jag med springkläderna och passar på att springa hem från praktiken

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Waimea, min 4-åring tittade med stora ögon på mig när jag för ett tag sedan tyckte att hon skulle försöka sova hela natten i sin egen säng. Det är bara jag i familjen som måste sova själv! sade tösabiten. Och ja, alla vi andra delar ju rum två och två - orättvist!

Försöker inte låtsas om det, men jag har nog lite ont i halsen nu ikväll. Skit!

• Zezzan

Hihi vi leker oftast sängleken på nätterna. Den som sovit i flest sängar under en natt vinner någon gång ibland kan man oxå ta en sväng förbi soffan.
    Barnen är 3,5 och 4,5 år

• Jespis

Verkar inte bli något av mitt halsonda, men fick vända i dörren på dagis för lilltjejen hade ont i magen. Hann precis hem innan hon kräktes. Suck och stön!

• xmarcusx

41km blev det för mig veckan som gick. Idag ska jag dra med fotbollslaget ut på löpträning igen, halvlånga intervaller blir det, plus uppvärmning och nedjogg givetvis.

Fråga till alla: Hur ser loppkalendern ut 2013? 

För egen del:

Göteborgsvarvet 
    Lerum Vildmark
    Trailtouren i skatås eller potatisjoggen
    Strömstadmilen
    Bellmanstafetten
    Stockholm halvmarathon

Sen vill jag gärna lägga in en lättlöpt mil någon gång. Missar Lerumslopet eftersom att jag är bortrest. Något tråkigt att inte kunna delta i ett lokallopp men det kommer fler år.

• Zezzan
    Jespis skrev 2013-01-21 11:05:12 följande:
    Verkar inte bli något av mitt halsonda, men fick vända i dörren på dagis för lilltjejen hade ont i magen. Hann precis hem innan hon kräktes. Suck och stön!
    usch vad drygt. Krya på er

• Zezzan

Idag blev det löpning hem från praktiken 5.7km Jag som varit och är en riktig snigel hela vintern höll faktiskt ett för mig just nu ett ganska högt tempo. Kanske börjar det lossna nu efter att ha varit i ide under julen

• Zezzan

Någon här som har koll på löpband?
    Är PRO-FORM 400 ZLT ett bra band?  

• PerG
    xmarcusx skrev 2013-01-21 13:50:15 följande:
    41km blev det för mig veckan som gick. Idag ska jag dra med fotbollslaget ut på löpträning igen, halvlånga intervaller blir det, plus uppvärmning och nedjogg givetvis.

Fråga till alla: Hur ser loppkalendern ut 2013? 

För egen del:

Göteborgsvarvet 
    Lerum Vildmark
    Trailtouren i skatås eller potatisjoggen
    Strömstadmilen
    Bellmanstafetten
    Stockholm halvmarathon

Sen vill jag gärna lägga in en lättlöpt mil någon gång. Missar Lerumslopet eftersom att jag är bortrest. Något tråkigt att inte kunna delta i ett lokallopp men det kommer fler år.
    Min kalender är späckad! ;)... Har nog någon slags beroende av lopp tror jag...  Loppen är anmälda och klara (förutom Finalloppet och seedningsloppet) så jag räknar alla som spikade! Sitter faktiskt och letar hotell till Stockholm Marathon precis men har lite ångest över pris/plats/m.m.!.. Vill ju bo smidigt och bekvämt, men känns meningslöst med svindyrt hotellrum när jag bara ska springa typ...  ;)

StafettVasan (skidor)
    Vasaloppet  (skidor)
    (ev. Seedningsloppet till Göteborgsvarvet)
    Göteborgsvarvet
    Stockholm Marathon
    Vätternrundan (cykel)
    Axa Fjällmaraton
    Midnattsloppet
    Lidingöloppet
    Finalloppet

Sen är jag lite sugen på Munkastigen Trailrun, men jag tror nog får ta det något annat år... Luciamarathon i Bovallstrand var kul så det kanske det blir i år också!... 
  • PerG
    Zezzan skrev 2013-01-20 22:08:20 följande:
    Hihi vi leker oftast sängleken på nätterna. Den som sovit i flest sängar under en natt vinner någon gång ibland kan man oxå ta en sväng förbi soffan.
    Barnen är 3,5 och 4,5 år
    Det hade jag aldrig orkat med.. ;)... Barnen somnar i sitt rum (de delar rum) och 4-åringen vill oftast sova hos 3-åringen (han har en bred 105-säng) istället för sin våningssäng ovanför, så de somnar tillsammans och sen kommer de över till oss nån gång på natten...

När de var mindre hade vi bestämt att de skulle sova i sina sängar, men det gav vi upp med efter ett tag.
Svar på tråden Löpartråden 13