• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Tida77: Inte en aning.. Det är en sak att man kanske inte springer marathondistansen när man tränar marathon eftersom det sliter mkt på kroppen, du får det du behöver på 3 -3,5 mil, men de kortare loppen vet jag faktiskt inte. Jag har ett träningsprogram från RW för milen under 40 min (har väl startat om på det 3-4 ggr men aldrig kommit längre än till vecka 3) och där ligger längre pass på mellan 17-20 km 1 gång/vecka.

Har förresten anmält mig till ett löparläger i vår. Låter inte det här härligt så säg:

http://www.jessicagylfe.se/nyheter

Läs om det som heter Löpa i skönhet.

• Zezzan

Jag måste köpa mig ett par nya springskor. Får helt ångest då jag vet att det kostar pengar och sen får jag sån beslutsångest. Ska nog ta tag i det nästa gång vi är i Sverige. Fick super bra hjälp på stadium i barkarby sist jag var där.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG

Har haft lite förkylningskänningar i början på veckan men nu ikväll kändes det bra så jag gav mig ut på en runda och tänkte ta det lugnt, men benen kändes pigga så jag testade att maxa och sprang in ett nytt personbästa på den rundan (10km på 44:55!)... Inte min snabbaste mil (44:40 är mitt personbästa) men den här banan är tuffare än den sträcka jag sprang då (idag sprang jag bl.a. upp för säldammsbacken för er som känner till den från Göteborgsvarvet! ;)... Jag tog ut mig så mycket att jag började se konstiga färger på slutet... 

Sent i söndags kväll gav jag mig ut på en "upptäckarrunda" på stan.. dvs jag tänkte mig att springa lite halvt planlöst ~10-15km ner i centrum och springa på gator som man kanske annars inte ser... Men magen började krångla efter 6-7km och och det slutade med att jag fick gå och springa om vartannat och mot slutet kunde jag knappt ens gå.. ;(.. Dessutom var det så sent att inget var öppet så jag kunde inte gå på toa utan fick gå hem och stanna om vartannat sista kilometrarna (och dessutom frysa eftersom jag var klädd för löpning och inte promenad ;)... Det blev ca 12.5km på 1 timme och 25 minuter.. 

• PerG
    Waimea skrev 2013-02-11 10:43:39 följande:
    Har förresten anmält mig till ett löparläger i vår. Låter inte det här härligt så säg:

www.jessicagylfe.se/nyheter

Läs om det som heter Löpa i skönhet.
    Det där låter ju riktigt grymt!!
  • Waimea
    PerG skrev 2013-02-13 23:47:57 följande:
    Har haft lite förkylningskänningar i början på veckan men nu ikväll kändes det bra så jag gav mig ut på en runda och tänkte ta det lugnt, men benen kändes pigga så jag testade att maxa och sprang in ett nytt personbästa på den rundan (10km på 44:55!)... Inte min snabbaste mil (44:40 är mitt personbästa) men den här banan är tuffare än den sträcka jag sprang då (idag sprang jag bl.a. upp för säldammsbacken för er som känner till den från Göteborgsvarvet! ;)... Jag tog ut mig så mycket att jag började se konstiga färger på slutet... 

Sent i söndags kväll gav jag mig ut på en "upptäckarrunda" på stan.. dvs jag tänkte mig att springa lite halvt planlöst ~10-15km ner i centrum och springa på gator som man kanske annars inte ser... Men magen började krångla efter 6-7km och och det slutade med att jag fick gå och springa om vartannat och mot slutet kunde jag knappt ens gå.. ;(.. Dessutom var det så sent att inget var öppet så jag kunde inte gå på toa utan fick gå hem och stanna om vartannat sista kilometrarna (och dessutom frysa eftersom jag var klädd för löpning och inte promenad ;)... Det blev ca 12.5km på 1 timme och 25 minuter.. 

Jäkla mage. Jag vet precis hur det känns, men jag brukar ha en hel skog till mitt förfogande när magen krånglar. Inte lika lätt i Göteborg, eh?!
  • Waimea

PerG: Förresten, hade inte du ett par Speedcross också, eller funderar du bara på att köpa?

Har haft en riktigt bra träningsvecka, för övrigt!

Mån: Löpning 9 km, spinning 1 tim (fick hoppa in extra som instruktör)
    Tis: Gym 1 timme. 15 min uppvärm på roddmaskin, sedan övningar a la body pump men med vikter på så att jag orkade 12 reps x 3. Armarna skakade efteråt..
    Ons: Löpning 9 km, ridlektion - dressyr 1 tim

Ikväll blir det middag på restaurang och konsert med First Aid Kit. Stor alla hjärtans dag-kram på er allesamman!

• MissKaos
    PerG skrev 2013-02-13 23:47:57 följande:

Säldamsbacken är en mardröm! Bra jobbat

Igår 15min rodd + 35min trx + 15min spinning = träningsvärk i rumpan idag.

Idag: 5km löpning. Fotstatus aj.

Imorgon spinning 40mins klass+ ngn form av styrketräning. Sugen på lite kettelbellssvingar, kankse knäböj med kettelbells (upp över huvudet med den o ner på golvet) armhävningar, utfallsgång, plankor  *hmm*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG

Jag funderade på dem men det blev icebugs istället...

Svägerskan skulle eventuellt på first aid sa hon! Hoppas du fick en trevlig kväll!!

Waimea skrev 2013-02-14 11:01:42 följande:
    PerG: Förresten, hade inte du ett par Speedcross också, eller funderar du bara på att köpa?

Har haft en riktigt bra träningsvecka, för övrigt!

Mån: Löpning 9 km, spinning 1 tim (fick hoppa in extra som instruktör)

Tis: Gym 1 timme. 15 min uppvärm på roddmaskin, sedan övningar a la body pump men med vikter på så att jag orkade 12 reps x 3. Armarna skakade efteråt..

Ons: Löpning 9 km, ridlektion - dressyr 1 tim

Ikväll blir det middag på restaurang och konsert med First Aid Kit. Stor alla hjärtans dag-kram på er allesamman!

• PerG

Säldammsbacken var egentligen den lätta ..... Svalebobacken var betydligt värre! ;)

MissKaos skrev 2013-02-14 20:18:59 följande:
    Säldamsbacken är en mardröm! Bra jobbat

• MissKaos
    PerG skrev 2013-02-14 22:34:00 följande:
    Säldammsbacken var egentligen den lätta ..... Svalebobacken var betydligt värre! ;)

Oj, du körde alltså värsta backpasset
    Du är välkommen ut till mig i kortedala/bergsjön vi har en del fina backar!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Löpartråden 13