Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
PerG: Ambitiöst schema
Jag ska springa Ryssbergsloppet 12,9 km Heleneholms marathon Växjöloppet 21 km Göteborgsvarvet Sthlm marathon Sen vet jag inte riktigt. Blir kanske nåt millopp eller nån halvmara.. Förmodligen Väckelsångsloppet (18,4 km) och Hultsfred halvmarathon. Är på tjänsteresa och har precis avverkat pass nr 3.. Sprang Kungsholmen runt igårkväll,dryga 12 km. Samma runda ungefär, men 11 km, hittade lite bättre. Det var -16 grader i morse så jag tänkte ta hotellets löpbsnd vid sex men nån jävel hade hunnit före (!) så det var bara på med varma kläder och ut. Jättefint, var det. I eftermiddags blev det 5*1000 i typ fyra-tempo eller strax under. Löpband känns som fusk.. Lade iaf på en grads lutning. Ikväll vankas Hockey och O Learys-burgare. Mmmm.
Sova hela natten är ju en dröm! Våra stora barn (4 och 2 år) sover visserligen oftast hela natten, de vaknar bara och kissar vid 22-23 men då är vi oftast fortfarande vakna. Men så har vi ju lillen (4 månader) och han håller ju låda på nätterna. Eftersom vi jobbar båda två kan det bli lite sömnbrist emellanåt
Särskilt nu då han dessutom är sjuk.
Eftersom vi förlorade vår första son i en infektion är det väldigt psykiskt påfrestande när han är dålig, men då är träningen en räddning! Utan träningen hade jag nog inte alls klarat detta lika bra.
Utmaningen går jättebra, igår var jag uppe i 10km/h i totalt 17 minuter (10+5+2) med 8km/h i 5 minuters"vila" emellan. (1% lutning) Hade tänkt köra 5 på sista också men fick känningar i knät så jag stoppade istället för att riskera skada. Här "fuskas" det med löpband vid nästan alla tillfällen eftersom jag oftast tränar när barnen sover och maken jobbar. Verkligen jätteglad att vi investerade i ett bra löpband!
Jag har blivit Tillfrågad av en kompis om jag vill hänga på två tävlingar. Det ena är ett millopp i maj och det andra är Stockholm hm. Milloppet känns som om jag kommer hoppa på, men jag är osäker om hm. Egentligen är jag inte så orolig på distansen, det är ju ett bra tag kvar och för ett år sedan var jag uppe i distanser på knappa 2 mil (innan graviditeten). Men det känns lite vågat att boka plats redan nu... Dessutom vill jag göra ett bra lopp, jag vill inte bara "klara" det, jag vill kunna ha lite kul och må bra också.
Vad tror ni med lite mer vana, är det rimligt att tro att jag ska kunna springa en halvmara i september?
Waimea: Jag kör din utmaning parallellt med min
Äter ganska strikt lågkolhydratkost (pga diabetes samt övervikt efter graviditet) så inget godis eller söt alkohol för mig. Rött vin blir det någon gång då och då dock!
Men för mig är det inte så jobbigt då jag äter lågkolhydratkost för jämnan
Streptokocker, dubbelsidig halsfluss på mig. Fy 17 vad dåligt jag mår. Har iallafall börjat med medicin nu idag. Tvingade precis i mig en mandarin det var dagens första mål mat. Och efter att jag tvingat i mig den var jag så slut av all smärta att jag somnade sittandes i soffan
Men fy Zezzan, det är inte kul!
Min förkylningsdryck som jag tycker hjälper:
1 apelsin i skurna bitar
en bit hackad ingefära
rejält med svensk honung
lägg allt i stor mugg och häll på hett vatten. låt dra och drick/ät allt.
Hoppas du kryar på dig snabbt!
Blev 2 clementiner och ca 1 dl vaniljyoughurt till mat igår. Förhoppningsvis kan jag få i mig liiiite mer idag. Gör inte riktigt lika ont idag så medicinen har nog börjat hjälpa lite iallafall
Någon som har koll på hur det är att träna när man äter antibiotika?
Det har nu flyttat in ett löpband hemma hos oss. Det står strategisktplaserat framför projektorduken i biorummet
Någon som har tips på någon bra serie man kan titta på medans man springer?
Jag har hittat en häst i byn! Världens sötaste lilla halvblod som bara väntat på att få någon som vill rida henne.. Hur go som helst! Min granne som vill ha sällskap när hon rider ut, samtidigt kan hennes ungar leka med mina ungar eftersom de alla känner varandra. Win-win för de allra flesta
Pållen har dessutom gått på ridskola och är superlugn och bilvan, vilket passar en mesig ridskolemänska som jag.
Det blev totalt sex pass i Sthlm. Tre morgonjoggar i temperaturer mellan -12 och -18, en kvällsrunda ute samt två kvalitetspass på band (5 x 1000 m och 15 x 1 min). Dessutom tre korta styrkepass. Totalt sex mil löpta och sex timmar tränade. Bra att vara på kurs. Fy fan vad jag ägde bandet när jag körde 15x1 min, det sabla skramliga eländet fullständigt kved när jag vred upp farten på 16,3 km/h, och jag såg minsann i ögonvrån att det var en fyra-fem pers som gärna hade sprungit på det. Men jag sket i det och fetägde i 35 minuter. Ingen karma för mig den kvällen, men passet satt som en smäck.
Ikväll blev det 13 km medan grabben jympade. Skönt med varmare luft och studs i dojan igen. I morgon vankas härlig benmassage hos min gamla löptränare, sen ridlektion. Om det nu inte blir VAB.
Tida: Jag tror du fixar hm utan problem. Se det som ett långpass om du är osäker! Jag fortsätter imponeras av er trebarnsföräldrar. Inte min tekopp, men jag förstår att det är härligt..
Zezzan: Haha, inga förslag på serier men tummen upp för bandet. Alla sätt är bra!!!