• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Tror jag dog och kom till himlen. Råkade ramla in på en bild av Nike Flyknit. Såååååå snygga. Någon som testat vet något om dessa. Jag bara måste testa.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Har just hämtat mig efter ännu en förkylning. Ser på vågen och känner i midjan att jag tröstätit mig genom vabbandet och krassliga veckor. Tar tag i viktväktandet och träningen och håller tummarna för att Vabruari inte blir så illa som statistiken säger...

Idag blev det Nike kinect och 15km på Crosstrainern, eftersom maken jobbar och vi inte har någon som kan ta hand om barnen.

Planen är att köra någon form av träning (om så bara en promenad) minst en halvtimme varje dag den här månaden. Och så lite koll på kosten...

• Themis

Och jag har nojat och tröstätit mig genom sonens mystiska sjuka.

Men nu har hans körtlar blivit normala, magontet och huvudvärken är borta och trötthetssyndromet har försvunnit spårlöst. Det gick på 36 timmar när det väl släppte, från soffliggare till en studsig kille som åt stor middag, efterrätt, ville ha mer mat, åt mackor och sen ytterligare nåt innan kvällen var slut!

Var på gymet idag för första gången på två veckor och blev helt grön, där var en fantastisk blondin som sprang 8 km and counting precis så fort och bra som jag skulle vilja kunna i mina önskedrömmar....åh....jag sa det till henne också.

Men jag överlevde mina vanliga kilometrar och ja, nu tar vi nya tag. Igen...

Naturligt: En ålart på Barriärrevet finner det helt naturligt att bo i rumpan på en sjögurka. Är det nåt du tänker ta upp också?
  • xmarcusx

42km fördelat på tre pass den gångna veckan. Om inte mina vader hade strulat hade det nog blivit lite mer. Min analys är att det har blivit mer framfotalöpning än vad jag är van vid och att det satt sina spår. Att dubblera fotboll (90min) och innebandy (60min) med trettio minuters vila mellan kanske inte är helt optimalt heller.

• Jespis

Jag känner av vaderna (har lite problem med den högra till och från) extra mycket när jag springer i mina Icebugs. Idag sprang jag runt berget, så nästan 4km i tjurigt uppförslut. Kändes så bra att jag förlängde rundan och sprang en mil idag. Första milen på ett tag, men det kändes helt ok! Tiden är inget att notera, men det skyller jag på uppförslutet, förkylningen jag just hämtat mig från och... Jag kan komma med fler bortförklaringar om det behövs!

• MissKaos

Hemma från Thailand! Inte mkt till träning -några halvtimmar i gymmet på hotellet. Och en massa bad med lillgrabben. Samt en prmenad i djungeln, det var ifs rätt tufft.. MIn fot blev snarare sämmre än bättre av resan. Börjar kännas som om den alldrig blir bra. Sannolikt sämmre pga mina älskade flipflops. Ska testa att springa idag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tida77

Här har jag vilovecka. Har ont i benhinnorna (tror jag) och känner att jag behöver vila från träningen. Tyvärr. Men också lite skönt då barnen är sjuka (tvååringen är inne på tredje dagen med hög feber) och jag är helt slut. Inte sjuk dock, bara väldigt väldigt trött.

Jag har nu anmält mig till spring cross 12 km i april
    Jag har lagt upp ett träningsschema jag tänkte prova. Löpning fyra gånger i veckan, i princip är alla veckor lika men med olika längd på passen. Ett lååångsamt återhämtningspass, ett tempopass, ett intervallpass samt ett distanspass. Jag tänkte starta rätt lugnt, på tre km och sedan öka lite eftersom.
    Jag har springcross som distanspass för att det känns kul och för att känna på hur det är att tävla och målet är milen under 60 på tävling i maj. Sedan får vi se om jag känner mig i form för halvmaran i september eller om jag är megaless på att träna

Jag har inte gått ner i vikt nästan någonting, men däremot har jag minskat 9 cm runt magen i navelhöjd de senaste tre veckorna! Känns bra, men skulle gärna förlora några (många) kilo också så att jag inte belastar knäna med massa onödiga kilon...

• Tida77

MissKaos, flipflops är rena döden för fötter och vader I alla fall mina. Får skitont efter bara någon timme i flipflops.

Waimea: vilken vecka du verkar ha haft, pust! Tur att dottern blev bättre så pass fort ändå. Vi har aldrig varit särkilt drabbade av vabbruari tidigare år, men nu löser barnen av varandra

• Zezzan

Vad är springcross?

Här hemma har var någon skum magsjuka. Ingen spyr men alla mår helt sjukt illa. Idag är första dagen sedan i lördags som jag känner mig ok. Super skumt.
    Men idag blev det 30 min på löpbandet. Det går bättre och bättre men fortfarande sakta mot hur jag springer ute.
    Håller på och arbetar ner kostnade för bandet oxå. Just nu har varje kilometer kostat 426.3kr Den siffran ska så klart jobbas ner  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MrC

Hur ofta ska man köpa nya skor egentligen? Hur ofta köper ni nya löparskor?

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
Svar på tråden Löpartråden 13