• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • xmarcusx

Med ett sportlov i ryggen har det blivit lite extra träning (dåligt med vintersport dock...):

Måndag: Löpning 10km
    Tisdag: Innebandy 60 min
    Onsdag: Styrka med skivstång hemma + 7km löpning
    Torsdag: Löpning 13km
    Fredag: Tabataintervaller + fotboll 90 min
    Lördag: 19km löpning
    Söndag: Tennis 60 min 

• MissKaos

Igår 7km trail. Kul, men det tog tid och var ganska jobbigt pga snö/is (utbyberget)
    Stoppade i mina inlägg i icebugsen, et gjorde nog mindre ont i foten under passet. Ont i dag på fm. Fåre imorgon. Hade ju tänkt mig en kortis på lunchen..

Idag gym. Gick sädår. Köre traditionella övnignar i maskiner. har fått hosta och lättare huvudvärk. Samt öm i ryggen? Tempade nu 37,3 men då har jag brötat med att då ongen i säng. Hur som, Ogillas!

Just det fredagens pass, lite gym ca 30min + 40min spinning.

Veckan som gick:
    Må 5km löpning
    Ti -vila
    Ons TRX+lite spinning
    Tors 5km löp
    Fre 30min gym + 40min spinning
    Lör 7km löp
    Sö 75min i gymmet.

Saknar riktig löpträning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • straight arrow
    PerG skrev 2013-02-14 22:34:00 följande:
    Säldammsbacken var egentligen den lätta ..... Svalebobacken var betydligt värre! ;)
    Säldammsbacken är en klassiker, och ett bra ställe att köra backträning i intervaller. Börja längst nere och kör upp till första lyktstolpen på vänster sida på väg uppåt. Lätt joggning på väg ned, och väl nere kör du upp till andra stolpen, ned igen och så vidare. Tappade räkningen när jag gjorde det, så kan inte säga hur många stolpar det är, men upp kom jag... 
    Never argue with idiots, they drag you down and beat you with experience
  • MissKaos
    straight arrow skrev 2013-02-18 19:27:14 följande:
    Säldammsbacken är en klassiker, och ett bra ställe att köra backträning i intervaller. Börja längst nere och kör upp till första lyktstolpen på vänster sida på väg uppåt. Lätt joggning på väg ned, och väl nere kör du upp till andra stolpen, ned igen och så vidare. Tappade räkningen när jag gjorde det, så kan inte säga hur många stolpar det är, men upp kom jag... 

Bra idé! Ska testas!

Fast jag måste ju bli frisk först. Feber, halsont, ont i lungorna och en gräslig hosta = ingen träning. Och, fotfan görs åklart mer ont av detta. Hela jag gör ont.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG

Låter som en grym idé! "Idioten" i uppförsbacke! ;).,, lär ju vara 10-15 stolpar säkert och den är väl runt 300-400m lång så man är nog rätt mör efter det.. ;)... Jag behöver mycket backträning inför fjällmaran så det kanske får bli en bra träning! ;)

straight arrow skrev 2013-02-18 19:27:14 följande:

• PerG

Förra veckan blev det inte så mycket tränat.. Blev ju visserligen en bra tid på milen i onsdags men missade både intervallpass på måndagen och gym på tisdagen. Vabbade och jobbade hemma så jag missade cyklingen till/från jobbet några dagar också..

Igår testade jag och frugan barnpassningen på gymmet, men vi såg det mer som "inskolning" för barnen så vi körde bara en halvtimme. Sprang en mil i lugnt tempo sent på kvällen också men var alldeles för varmt klädd så det var svettigt... ;(

Idag blev det intervallpass på lunchen igen! 5x1000m (90 sek vila) och vi snittade strax under 4:00 min/km!! Kändes riktigt bra i benen och skönt att se en bra utveckling jämfört med när vi började i början på januari (då höll vi ca 4:15min/km i intervallerna och det var nog vad vi mäktade med då)

• PerG

Haha, jo jag hoppas det ska gå bra.. ;)

Vi är ju flera stycken av de som kör intervallpassen på måndagar som ska springa varvet så vi triggar varandra rätt bra. Målet har vi satt till under 1:40 men jag misstänker att vi borde kunna lyckas bättre än så om vi sköter träningen rätt framöver. 1:35 motsvarar ju milen på strax över 45 minuter två gånger om (och en kilometer till då) så där känns det nog som en nedre gräns för vad vi kan lyckas med i år..

Du hade väl en supertid i Tällberg om jag inte minns fel? Var det 1:34 eller nåt sånt?

Waimea skrev 2013-02-19 17:12:30 följande:
    PerG: Du blir farlig på varvet..

• MissKaos

Här äre sjukt.
    Jag ser gbgvarvet fara all världens väg nu

Och alla form av form med. Deppigt. Kommer få börja om från början. Typ gå 1km, springa 1km. Är snart där. Sänkt totalt nu. Haft feber, hostar och hade igår tappat rösten helt. Hostar upp grejjer ur lungorna (som gör ont) osv.
    Vad ÄR detta?
    Måste till jobbet dessutom. *suck*

• Zezzan

Jag är inte heller alls i form för varvet. Men vi får se. Mitt mål med varvet är ju bara att genomföra. Årets stora mål för min del är att slå min tid på Oslo HM. Varvet anmälde jag mig bara till som en kul grej. Nu har jag blivit jäkligt sugen på Oslos brattaste oxå. Bara för att testa. Men det är helgen efter Oslo Hm så gissar att mina ben kan vara rätt stumma då. Och att springa 2,7km rätt upp då känns kanske inte som världens smartaste grej.

Svar på tråden Löpartråden 13