Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Men STENFALK!!! Vad glad jag blir att du är tillbaks
Tråkigt med skador, men hoppas det är bra med dig annars.
Waimea, du har koll du
Hoppas kvällens pass blir lyckat!
Isold: grattis till husköpet! Jag är också nyfiken förstås!
Lite småjogg idag också...Känns rätt okej ändå att lägga lite tid för återhämtning. Snart nog är jag nog i full gång igen (hoppas jag ) och då längtar jag väl till vilodagarna igen, som vanligt
Kattstugan: Vad är det längsta du sprungit? och vilket har varit det jobbigaste du gjort?
Ikväll är det stretchning som gäller. Benen är bra sega idag. Konstig känsla att vara "halv". Som gammal handbollsspelare så är man ju van vid att hela kroppen ska kännas så här.
Gaby, jag är inte någon riktig sån där ultrafantom (som Isold!) så Vertex 43,4 km är det längsta i sträck - hittills
Jobbigast var nog när jag sprang FEM (Fjällräven Extreme Marathon) och avverkade fem timmar fjällöpning två dagar i rad (vet inte hur långt det blev då eftersom det var orientering och jag och maken, som jag tävlade tillsammans med även då, inte riktigt sprang närmsta vägen, hrm). Inte roligt att starta andra dagen...aj aj.
Du då? Hur mycket löptränade du under handbollstiden?
Grrrrr
Jag tog ju bilen till jobbet i morse för att jag skulle jogga ikväll och så har det dykt upp saker som gjort att jag måste göra andra saker hemma och nu blir det inget joggat idag.
I morgon ska jag åka med jobbarkompisarna till en kollega till hennes stuga direkt efter jobbet så håll tummarna för att jag kommer ut där, svårt när man inte styr över sin egen tid, sitt eget liv!!!
Ingen dusch heller men jag får väl slänga mig i sjön då!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, Morr!
Förresten, vad kul att se dig Stenfalk!
Kattstugan: Under handbollstiden så blev det sällan längre än 5 km och oftast kändes det mycket längre för att man hade så mycket muskler att släpa på som man inte använder inom löpningen. Och ofta körde man väldigt explosiva intervaller och som vidrigast maxlöp 70 sek, vila 20.
Men nu är alla dessa muskler puts väck
och steget är helt annorlunda och det känns annorlunda framförallt. Ska bli spännande att se tvärtom nu, hur det känns att spela handboll. Ska vara med i ett veteranlag och spela cup första helgen i september. Jag misstänker att det kommer göra oooooooont efteråt.
Rövardotter: Spara på den känslan att du bara vill ut! Du kommer vara som en kalv på grönbete imorgon
Tack alla!
Gaby01: jag ska testa din stretching - jag tror jag fattar.
Jag tycker att styrketräning är sviiiintråkigt, så kanske kan en del av förklaringen ligga där. Jag brukade istället varva löpning med jympa på friskis och välja styrkepass för att få lite, men det är klart att det inte är lika riktat. Jag ska försöka ta tag i min aversion och kolla dina länkar.
Idag blev det 2 mil på cykel för att hålla kondisen i form medan knäet läker. Längtar efter mina löparskor som står i hallen och gläfser otåligt.
Hade gärna sett en bild på detta!
Jag stryketränade mycket ensam som 18 - 20 åring, men tröttnade på det rejält. Nu när vi har en dotter blir det inte heller av att vi kommer iväg tillsammans (som vi gjorde innan och då var det rätt OK). Skulle hellre träna hemma med gummiband. Någon som har tips på bra bas-styrkeövningar? På sidorna ni länkade stod det mest om varför man bör styrketräna och inte så mycket om vilka övningar som är bra för just joggare.
Planerar 5 km om en stund. Kan inte bestämma mig om jag ska ta på klockan eller inte. Tänkte ta det lugnt, men vill ända ha något att föra in i jogg.se! Sedan vill man ju inte se en mycket sämre tid än vanligt bara för att man tar det lugnt... kanske bättre att lämna klockan hemma!