• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Kul att det är fler som anmäler sig till/funderar på långa lopp!

Waimea: Väckelsångsloppet låter kul, men det verkar som att jag måste jobba den helgen (jobbar aldrig helger annars...) Däremot har jag ganska seriösa planer på att springa Växjö marathon

Isold: hur går det med budgivningen?

Gaby, bra självförtroendepass va?! Klarar du två mil och mer bara sådär rakt upp och ner så är du ju på väldigt god väg för en maraton

Gunsan: lycka till på lördag! Gott att du är på gång igen.

Kaya: låter som en bra plan!

Inte riktigt återhämtad från lördagens fjällmara. Var ute på en liten provrunda nu ikväll - men nää.

• Kulta17

Massage igår Mmmmmm och imorgon - Nice!

% km på 26.45 idag Nöjd!

Vad är Positionsmetod?

• Teso

Ska sluta sitta här nu o ge mig ut på en runda. Får se hur lång den blir dock. Känner mig himla seg idag, kanske blir bättre när jag kommer ut...

• Waimea

Kattstugan: Kul om du dyker upp i Växjö i oktober.. Då har jag ju en finfin rygg att få lite fart efter - när jag blir varvad..

Just hemkommen från en milrunda. Skönt väder!

• rövardotter73

Jätteskönt väder att springa i ikväll. Jag hade egentligen lite dåligt med tid men stal till mig en halvtimme och gav mig ut på min 4 km runda (alltid något). Det gick bra och benen kändes lätta och jag trodde att jag skulle ha förbättrat mitt tempo rejält, hm, det hade gått betydligt långsammare än det brukar. Sånt tycker jag känns lite motigt.

I morgon börjar jag jobba efter min härliga sommarledighet. Målet är att jag ska cykla till jobbet minst tre dagar i veckan under hösten.

I morrn blir det dock bilen, och en joggingtur till kvällen.

• Teso

Blev den vanliga rundan på 6 km (tror jag, har ej mätt). Kändes motigt i början men när jag väl kom iväg så gick de bra. Har utökat mina intervaller något, brukar köra 3min jogg 3min promenad. Men idag gick de till o med att 6min jogg o 3 min promenad. Kändes riktigt bra, men  var bra trött på hemvägen.
    Sista joggsträckan trodde jag att jag skulle spy, då har man tagit ut sig bra eller?? :)

Nu blir de en dusch o sen lite the...

• isold2003

Puh, här målas det och fixas men vi fick huset! Jag kan knappt tro det, känns helt overkligt att vi ska flytta från vårt älskade hus. Träningen fick klaras av före jobbet, dryga 9km blev det. Jag läser allt ni skriver och skulle vilja kommentera alla men just nu hinner jag knappt sitta ned, återkommer om ett par veckor

• rövardotter73

Är ju såklart nyfikna på ditt husbyte Isold. Ska ni bo kvar i samma stad, stadsdel eller flytta bort? Större hus mindre hus, bättre hus???
    När du har tid kan du väl berätta lite?

• StilaM

Hej alla löptokiga.
    Jag älskar att springa, och brukade hinna ca 25-30 km i veckan. Men de senaste åren får jag knäproblem varje gång jag löper mer än 2*3 km i veckan och kan knappt gå. Jag tror att det är muskelfästet under knät som spökar. VC säger vila. Knappast konstruktivt och löser inte problemet. Någon här som känner igen problemet och som har något löptips eller stretchtips?

Svar på tråden Löpartråden 13